Footy Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Fant ut i dag at det er jordingsveil på Skjøteledningen (m. 5 utak) jeg har ved PC-en. Det er ikke jording på den kursen denne kontakten står i. Så det er jo konstant halv spenning opp gjennom jordingslederen til både psu og skjerm... Jeg skal jo selfølgelig kjøpe ny til uka, men denne er for tiden den eneste jeg har. Kan PC-en og skjermen ta skade av å stå sånn? eller burde jeg koble ut andre ting jeg kan klare meg uten slikt at jeg kan bruke de 2 støpslene i veggen til jeg får ny? Lenke til kommentar
GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvordan vet du at det er en jordingsfeil på ledningen? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 fordi jeg plukket frahverandre skjøteledningen og fant ut at det er spenning på jord. Feilen ligger ikke i selve kontakten, men i støpselet man putter i veggen. Det er en støpt kontakt, og da må jeg evntuelt klippe den av og kjøpe en ny. Men siden skjøteledningen er fra IKEA velger jeg heller å kjøpe en skikkelig en Lenke til kommentar
Joney Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) PC-en vil ikke ta skade ved jordfeil med mindre det er jordfeil på PC-en også, men i dette tilfelle etter hva jeg har forstått er ikke selve kontakten som PC-en står i jorda i det heletatt (burde jordes ettersom det er til PC-en du bruker den). Men anyway: Ved spenningsmålinger mellom fase 1 eller 2 og jord på en vanlig strømforgreiner skal det være 115V, så det er ikke noe unormalt med det. Endret 15. oktober 2007 av Joney Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå