Gå til innhold

Jordingsfeil i skjøteledning, kan PC-en ta skade av det?

Anbefalte innlegg

Fant ut i dag at det er jordingsveil på Skjøteledningen (m. 5 utak) jeg har ved PC-en. Det er ikke jording på den kursen denne kontakten står i. Så det er jo konstant halv spenning opp gjennom jordingslederen til både psu og skjerm...

Jeg skal jo selfølgelig kjøpe ny til uka, men denne er for tiden den eneste jeg har. Kan PC-en og skjermen ta skade av å stå sånn? eller burde jeg koble ut andre ting jeg kan klare meg uten slikt at jeg kan bruke de 2 støpslene i veggen til jeg får ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordi jeg plukket frahverandre skjøteledningen og fant ut at det er spenning på jord. Feilen ligger ikke i selve kontakten, men i støpselet man putter i veggen. Det er en støpt kontakt, og da må jeg evntuelt klippe den av og kjøpe en ny. Men siden skjøteledningen er fra IKEA velger jeg heller å kjøpe en skikkelig en

Lenke til kommentar

PC-en vil ikke ta skade ved jordfeil med mindre det er jordfeil på PC-en også, men i dette tilfelle etter hva jeg har forstått er ikke selve kontakten som PC-en står i jorda i det heletatt (burde jordes ettersom det er til PC-en du bruker den).

Men anyway:

Ved spenningsmålinger mellom fase 1 eller 2 og jord på en vanlig strømforgreiner skal det være 115V, så det er ikke noe unormalt med det.

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...