WheelMan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er medisinstudent, og kan ikke skjønne hvorfor denne prosedyren ville medføre en risiko for Kim. Hun skal bare donere benmarg, og som jeg sa tidligere er det en relativ smertefri prosedyre. Så ganske smertefult ut for Jack. Jada, jeg er klar over at måten var noe brutal og uortodoks, but damn - jeg fikk frysninger, gåsehud og hakkende tenner samtidig Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Blir temmelig sprøtt om Kim blir skadet under operasjonen, ja.. Så var det bare å vente i et og et halvt år til ses 8 starter..! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Er medisinstudent, og kan ikke skjønne hvorfor denne prosedyren ville medføre en risiko for Kim. Hun skal bare donere benmarg, og som jeg sa tidligere er det en relativ smertefri prosedyre. Så ganske smertefult ut for Jack. Jada, jeg er klar over at måten var noe brutal og uortodoks, but damn - jeg fikk frysninger, gåsehud og hakkende tenner samtidig Donere benmarg skjer under full narkose, så det skal visst være rimelig smertefullt. Endret 19. mai 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja, jeg kan se for meg at å trekke ut mark med ben ut fra ryggraden gjør rimelig vondt, Bruktbilen. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Ja, skjer under bedøvelse, men kan være ettervirkninger, har selv donert MYE i forbindelse med forskningsprosjekt på universietet, fikk hodepine, og jernmangel, fordi jeg gav mye. Edit: Men strengt tatt så er det en ukomplisert og rutinemessig prosedyre. Tviler på at Kim eller noen andre dør av å donere litt benmarg Endret 19. mai 2009 av Sonja84 Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er medisinstudent, og kan ikke skjønne hvorfor denne prosedyren ville medføre en risiko for Kim. Hun skal bare donere benmarg, og som jeg sa tidligere er det en relativ smertefri prosedyre. Okai. Da stiller du en god del sterkere enn meg i denne diskusjonen, men etter hva de har sagt i serien så er det en bitteliten risiko for Kim også. Jeg prøver ikke å komme med egene innspill jeg bare gjentar hva de har sagt i serien Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jefecito: Ok Skjønner at 24 tross alt er en serie og ikke virkelighetsdrama. kan jo hende en eller annen terrorist ikke vil at Jack skal bli reddet og saboterer hele benmargsdonasjonen, slik at Kim dør på operasjonsbordet... Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Virkar faktisk litt ulogisk at det er så risikofylt å donere stamceller ja, men meinar dei sa noko om det. Litt OT, kvifor kan ein ikkje ha bedøvelse under slike beinmargsprosedyrar? Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Kan bruke både generell anestesi og lokal bedøvelse. Som regel 90% vil det være generell bedøvelse, slik at du sover under inngrepet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja, jeg kan se for meg at å trekke ut mark med ben ut fra ryggraden gjør rimelig vondt, Bruktbilen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Mark med ben? Ryggmargen er blod og nerver. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hadde en skriveleif, "benmark". Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Akkurat ferdig med sesongfinalen, aiaiai - her var det mye blandet. Følte serien rundet av litt annerledes enn andre sesonger, veldig tydelig at sesong 8 vil fortsette rett etter der nr 7 slapp. Trolig egentlig min store helt i siste episoden var Allison, for en utrolig styrke hun viste - følte virkelig med henne. Det sagt syns jeg kanskje ikke skuespillerprestasjonene var så voldsomt imponerende, man skulle da tro at en såpass tung avgjørelse syntes litt bedre på overflaten. Alt i alt en verdig slutt, selv om det bar veldig mye preg av "On the next ..." Edit: Denne artikkelen klargjør forøvrig veldig mye om syningen angående beinmarg-transplantasjon ovenfor: http://en.wikipedia.org/wiki/Bone_marrow_t...nd_side_effects Endret 19. mai 2009 av The Stig Lenke til kommentar
makila Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 24 har alltid vært og kommer til å være min favorittserie som går på TV. Det er bare så sinnsykt gjennomført og bra. Scenen der Tony viste skikkelig følelser var ekstremt bra, forandring fra hans kalde personelighet som vi har sett hele denne sessongen. Serier som for eksempel Prison Break kan bare ikke måle seg Gleder meg til sessong 8 av 24, det tror jeg blir like spennende. Synd det er så lenge til. Tror jeg begynner fra sessong 1 snart, og ser utover igjen. Lade opp til sessong 8 Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ja den scenen med Tony og Wilson var fin, spesielt det at han drepte Cara (dei hadde jo eit forhold ilag!) for å kunne drepe Wilson. "You killed my son!". Fytti, då han sa det begynte eg å få sympati med fyren igjen. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Har faktisk alltid hatt bittelitt sympati med Tony, selv da han jeg trodde han var skurk. Var liksom en del av meg som ikke ville tro på det helt Så mye digger jeg han. Sesong 8 tror jeg blir bedre enn denne sesongen. Det føler jeg at den bare "må", når de først planlegger to sesonger så tett oppi hverandre. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Bra avslutning, og en knall sesong sett under ett. Jeg er derimot litt redd for at tony får skurkerollen neste gang. Han er bra bitter på Jack & co nå, samtidig som han vet at wilson fortsatt er i live, og vi vet jo at han ikke har noe imot å ta kverken på uskyldige for å komme til wilson. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Tja, jeg veit ikke helt om de gidder å kjøre "Tony-skal-ta-hevn" igjen i sesong 8, selv om jeg håper fyren returnerer i en eller annen rolle. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Bra avslutning, og en knall sesong sett under ett. Jeg er derimot litt redd for at tony får skurkerollen neste gang. Han er bra bitter på Jack & co nå, samtidig som han vet at wilson fortsatt er i live, og vi vet jo at han ikke har noe imot å ta kverken på uskyldige for å komme til wilson. Er ikkje sikkert Wilson er i live viss Renee får frie tøylar med han (noko som ser ut til å skje) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå