Gå til innhold

24 Sesong 7 **Spoilerwarn** USA sendeskjema! Les 1 post!

Anbefalte innlegg

Mottoet til Jack er at han gjør det som må gjøres. Hvis det innebærer å kaldblodig ofre mer eller mindre uskyldige enkeltpersoner, "so be it!", men hvis muligheten er der for å redde enkeltperson uten å ødelegge oppdraget, så pleier Jack å ta den ekstra risikoen.

Dereck, Chloe-vennen, havnevakten og sikker flere, hører til gruppen hvor Jack har sett muligheten, mens Curtis, Raines og Chappele hører til gruppen hvor Jack ikke fant/hadde noen utvei.

Marika ligger et sted mellom de to gruppene, siden hun frivillig gikk "undercover" og selv krasjet bilen hun satt i.

Forskjellen mellom "for risikabelt" og "overkommelig risiko", er altså nøkkelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jack satte operasjonen i altfor stor risiko ved å forsøke redde havnevakten, og for meg var det et klart eksempel på at han på det tidspunktet synes altfor mange uskyldige mennesker har blitt ofre som konsekvens av han sine beslutninger. Containeren med bio-våpenet ville havnet rett i FBI's klyper hvis han hadde overvunnet sin egen samvittighet. Hvis Jack til enhver tid hadde etterlevd etter den standarden ville nok både Curtis og Raines levd idag.

Lenke til kommentar
Tiden vil vise om Bauer er (kraftig) smitta eller ei. Det kan slå begge veier med enten inkubasjonstid som allerede er i gang - eller at han slapp billig unna.

Virker jo som han ble ganske mye smittet, men 24 er jo fornyet til sesong 8 og han spiller jo der også?

Lenke til kommentar

"Jack, it'll be 2 against 10"

"2 against 9" :D

Herlig kommentar, og herlige actionscener med Jack og Tony, som løftet denne episoden. Syns Jack sitt valg om å redde fyren og dermed ødelegge den opprinnelige planen forøvrig var helt greit, for la oss være ærlige; det måtte til for å kunne bygge sesongen videre med ytterligere 9 episoder. Og syns også det er greit at selv Jack er litt påvirket av alle uskyldige som dør rundt ham. Spesielt med tanke på Bill for et par episoder siden.

Så gjenstår det å se hvor utsatt han ble for gassen da, og hvilke konsekvenser det får. Regner jo selvsagt med at Jack overlever dette også, siden det neppe blir noen sesong 8 uten ham. :)

Lenke til kommentar
Han har vel fått i seg et stoff som i seg selv er ufarlig, men som er ganske så farlig ilag med de andre stoffene i den dingsen de fløy bort...

Eller noe slikt :)

Kanskje, men det virka på han som om han merka at alt ikkje var heilt i orden med seg sjølv.

Lenke til kommentar

Nei. Er det en ting Olivia ikke kunne finne på så var det å skade sin mors karriere... Hun gjør jo tydeligvis alt for seg selv og sin mor.

Da blir eg skuffa over 24 hvis Olivia er en slags muldvarp. DET ville bare vært idiotisk.

Lenke til kommentar

Tviler på at Olivia er med Hodges & Co. Virket jo som om det kunne være en romanse eller ett eller annet mellom hun og han duden hu lekket det med Ethan til så jeg tror det bare er noe isolert med de to som ikke har noe med andre ting å gjøre.

Har vi fått hvite eksakt hva det er Starkwood ønsker å oppnå med bio-våpenet? For meg virker som om Hodges føler seg forsmådd av regjeringa/staten/militæret og vil "stage" et WMD-angrep hvor hans private hær kommer og saves the day. Han har jo absolutt ingenting å tjene på å drepe en haug med uskyldige?

Ellers nice Tony&Jack action. Tipper Jack blir behandla av de DMC folka eller hva det var og blir frisk.

Lenke til kommentar

This post contains some minor spoilers.

Langt bedre episode i dag enn forrige gang, jeg(og Tony) lot meg/oss lure av Starkwood-fyren!

Liker John Voight som bad guy, gjør det mer interessant at han handler ut fra en sterk patriotisme og ikke for penger og makt.

Liker også den underliggende kritikken av mercenaries og private contractors jeg oppfatter ligger i manuset. Starkwood=Blackwater antar jeg.

Syns presidenten styrer skuta med stødig hånd.

Tipper Jack må på med hardhanskene i neste episode etter å ha slappet av(relativt sett) i denne episoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...