Gå til innhold

24 Sesong 7 **Spoilerwarn** USA sendeskjema! Les 1 post!

Anbefalte innlegg

Ja, dette var en kanon episode! Spennende hele tiden omtrent! Var det CPIdevice det de brukte for å ta over flykontrollen? Hadde noen giddet og forklart litt om det.. får ikke med meg alt siden jeg ikke ser med undertekst .. :whistle:

Såvidt jeg har skjønt det kan denne CIP-saken i de rette hender (de kidnappet jo skaperen) bryte seg gjennom brannmuren til myndighetskontrollert infrastruktur, og dermed kan skurkene gå direkte inn og lage kaos i mange forskjellige områder. Nå er jo CIP'en ødelagt og Latham død, så det er tydelig at de nå planlegger å bruke Henry Taylor imot Presidenten til å stoppe invasjonen.

Ellers en ny flott episode. Bare jeg som fant det morro at slemme Dubaku satt på t-banen, hadde en liten leilighet og fått seg dame? Hehe. Ellers rått og se Tony, Jack og Bill i action sammen.

Ja, oki! Takker for informasjon :) Må si jeg og likte den scenen med Bill, Jack, & Tony! Det var fantastisk spennende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers en ny flott episode. Bare jeg som fant det morro at slemme Dubaku satt på t-banen, hadde en liten leilighet og fått seg dame? Hehe. Ellers rått og se Tony, Jack og Bill i action sammen.
Jeg satt og å funderte på hva det har med serien å gjøre, egentlig :p

Som flere har sagt, flott å se folkene sammen igjen.

Lenke til kommentar
Viser jo bare at Dubaku ikke er en superskurk som er helt umenneskelig han også da. Synes det var fint jeg, tipper kjerringa blir godt innblandet etterhvert som tyster eller "undercover" for the good guys..

Hvem ligner stemmen til Dubaku på da? Legg til litt tung inn og utpust til stemmen så har du James Earl Jones som Darth Vader :!:

Lenke til kommentar
Viser jo bare at Dubaku ikke er en superskurk som er helt umenneskelig han også da. Synes det var fint jeg, tipper kjerringa blir godt innblandet etterhvert som tyster eller "undercover" for the good guys..

Hvem ligner stemmen til Dubaku på da? Legg til litt tung inn og utpust til stemmen så har du James Earl Jones som Darth Vader :!:

Når vi først er inne på stemmer; hvem er det som sier "yeah" akkurat likt som Marge Gunderson i Fargo?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle han ikke det? FBI/regjeringen har ikke offentlig gjort noe bilde av ham eller lignende, så da er det ikke så vanskelig. Om det var det du tenkte på da :)

Tenkte mer på at det ikke er logisk i det hele tatt. En fyr har tatt liv av hundrevis et par timer tidligere, og han går rundt fritt i DC. Er bare ikke logisk spør du meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle han ikke det? FBI/regjeringen har ikke offentlig gjort noe bilde av ham eller lignende, så da er det ikke så vanskelig. Om det var det du tenkte på da :)

Tenkte mer på at det ikke er logisk i det hele tatt. En fyr har tatt liv av hundrevis et par timer tidligere, og han går rundt fritt i DC. Er bare ikke logisk spør du meg.

Jeg er ganske sikker på at Osama Bin Laden kunne gått fritt rundt i New York et par timer etter 9/11 uten større problemer (og vi gidder ikke vinkle dette inn på konspirasjonsteorier ang. hvem som sto bak)..

Lenke til kommentar
Hm? Det generelle publikummet vet ikke hvem Dubaku er. Såvidt jeg vet har de ikke blitt informert om at de to flyene som kræsjet var en ulykke eller et terrorangrep heller. Etterretningsorganisasjonene aner jo ikke hvor han er, så det var ikke noe problem for Dubaku å ta banen hjem.

Jeg antok at etteretningstjenestene, i allefall FBI, hadde bilde av han. Men, jeg trodde de visste at han holdt til i Washington?

Lenke til kommentar

Spennende episode med mange kule scener osv. Det meste sagt her.

Men fytti feite så latterlig det der Boyd Chemicals tullet var.

Enhver som har satt en fot inne på et industriområde skjønner at det har hvertfall ikke skaperne av 24 gjort.

- Systemet kan KUN styres vha automatiske og datastyrte systemer. YEAH RIGHT.

- Safety valves som KUN kan resettes fra kontrollrommet. Siden ingen safety valves kan resettes manuelt ute i felt nei... Og hvorfor skulle de resettes? De ble jo bare blokkert fra å slå inn.

- En tank med et supergiftig stoff står plassert slik at den (hvertfall ifølge alle i serien) vil lufte til atmosfære hvis det blir for stort overtrykk.

- Den eneste manuelle måten å minske trykket i tanken der dette supergiftige stoffet er lagret/prosessert er å lufte det rett ut i rommet der de manuelle ventilene står. Ikke bare det. Men ventilene som opereres er svære ventiler som lufter ut rett ved ventilen.... Bare for å være sikker på at man må ofre liv og helse for å operere de. De er faktisk designet slik at skal disse noen gang brukes, noe som strengt tatt er liten vits siden det kun vil hjelpe en kort kort tid, så MÅ en stakkar amerikaner ofre livet sitt.

Sorry 24. Men det gjorde vondt for en stakkar automatiker å se de scenene der.

Edit: Det betyr ikke en dritt for episoden for min del. Spenningen var der, alt var kult osv. Men det hadde liksom gitt meg et bittelite kick av å vite at de faktisk gjør noe research. Ikke bare slenger inn en masse kule ord som safety valves og 400 psi og tror at det er kult.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...