Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lurer på litt av vært ang. Amfetamin


Gjest gutt_14

Anbefalte innlegg

Jeg vil fraråde å røyke hasj når man har tatt amfetamin. Har hørt om endel folk som får skikkelig noia av dette.

 

Hvis man har vært på "tur" i flere dager kan man få skikkelig noia ja.

 

Jeg hadde en 5 dagers engang (våken 5 dager i strekk), leeenge siden, jeg å en venninne skulle legge oss, begge to hadde vært på tur. Så skulle vi røyke en bønne på senga. jeg ble helt apekatt i hodet, hørte babyskrik rundt meg osv..

Men noia får man hvis man lar det gå i hodet på seg, prøv heller og være med på det, ikke bli skremt, vanskelig å forklare.

 

Hold dere unna søpla istedet.

 

Nå har jeg sagt altfor mye på detta forumet her :p

Endret av Pyrellus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Folk som speeder blir ganske tørre i munnen, så mange går rundt og beveger tunga konstant i munnen. Men dette betyr selvfølgelig ikke at alle som er tørre i munnen går på amfetamin.

 

Amfetaminen man får kjøpt i Norge er crap uansett, det er kanskje 40 prosent amfetamin - og resten er kreatin eller knuste piller, blandet inn for at det skal bli "mer". Stoffet kan forlate produsenten rent, og bli blandet ut i flere ledd før det når Norge.

 

Problemet med amfetamin, slik jeg ser det, er at det apellerer til en stor brukergruppe - siden det er billig, gir en langvarig rus, samt at det er lett å få tak i. Det er vel det nest mest utbredte narkotiske stoffet etter cannabis, hvis jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Bob Kristus
Er amfetamin det samme som speed?

 

Jeg leste ikke hele artikkelen, men dilaterte pupiller er det jeg forbinner med folk som er rusa på amfetamin.

 

Foresten, jeg var ikke klar over at extecy var så nært slektet med amfetamin, les denne artikkelen: Det stod mye intereassant om kjente partystoffer.

 

http://www.anestesi.no/post.php?id=1&vis=218

 

Edit: det stod på wikipedia, ja, anbefaler likevel artikkelen jeg linket over.

 

Amfetamin er vel noe i likheten med speed ja

 

Speed er bare et slangord for amfetamin...

Lenke til kommentar

Som folk sier over her, amfetamin er noe av det værste du kan få i deg, hvertfall i Norge.

 

For det første er det ofte kun 10-40% rein amfetamin i det du får, resten kan være alt fra mer ufarlige ting som Kreatin, men også farligere ting å få opp i nesa som vaskemiddel, opphakket Paracet/Ibux og andre ting som ikke er bra å få i nesa. Med andre ord, man veit ikke hva man får i seg pga griske dealere som skal øke profitten ved å blande inn alt mulig drit (gjerne for å finansiere eget forbruk).

 

Amfetamin er også ekstremt avhengighetsdannende. Jeg vil si at amfetamin er farligere enn alkohol. Egentlig farligere enn de aller fleste narkotiske stoffer, er vel nesten bare Kokain og Heroin som er farligere. Vil anbefale alle dere som vurderer å prøve dette stoffet å lese dette. Han får forklart hvordan dette stoffet påvirker deg psykisk på en bra måte.

 

Mens USA var opptatt med å kriminalisere hasj og spre masse propaganda om hvor ekstremt farlig det er uten å basere det på noe som helst vitenskapelig forskning, så ble amfetamin mer og mer brukt, og ingen klarte egentlig å forutse at det var farlitg før skadene var skjedd. I dag vet de fleste at hasj er relativt ufarlig ved moderate mengder, langt mindre farlig enn alkohol, men kan selvsagt også misbrukes som de fleste andre rusmidler. Men det er en helt annen diskusjon.

 

Mitt råd er derfor: For all del ikke prøv amfetamin! Det er ikke verdt å pådra seg permanente skader i tillegg til å sniffe vaskepulver for å komme i festhumør en (eller flere) kvelder. Da er det bedre å prøve ting som ikke er fullt så skadelig som alkohol eller MDMA.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Sindre
Er amfetamin det samme som speed?

 

Jeg leste ikke hele artikkelen, men dilaterte pupiller er det jeg forbinner med folk som er rusa på amfetamin.

 

Foresten, jeg var ikke klar over at extecy var så nært slektet med amfetamin, les denne artikkelen: Det stod mye intereassant om kjente partystoffer.

 

http://www.anestesi.no/post.php?id=1&vis=218

 

Edit: det stod på wikipedia, ja, anbefaler likevel artikkelen jeg linket over.

 

Amfetamin er vel noe i likheten med speed ja

 

Hehe, ampfetamin og speed er ikke to forskjellige rusmidler. Speed er amphetamin iblandet for eksempel ritalin eller efedrin. Men det er lett å være etterpåklok ;D

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Er amfetamin det samme som speed?

 

Jeg leste ikke hele artikkelen, men dilaterte pupiller er det jeg forbinner med folk som er rusa på amfetamin.

 

Foresten, jeg var ikke klar over at extecy var så nært slektet med amfetamin, les denne artikkelen: Det stod mye intereassant om kjente partystoffer.

 

http://www.anestesi.no/post.php?id=1&vis=218

 

Edit: det stod på wikipedia, ja, anbefaler likevel artikkelen jeg linket over.

 

Amfetamin er vel noe i likheten med speed ja

 

 

speed er en type amfetamin men det finnes mange forskjellige typer amfetamin men speed kan også brukes som en betegnelse for bæde amfetamin og methamfetamin men er egentlig et amfetamin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...