Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lurer på litt av vært ang. Amfetamin


Gjest gutt_14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speed er slang-ord for amfetamin eller metamfetamin.

Det skal litt til hvis du har brukt det litt før... Kjenner folk som har trykt mange gram i trynet.. Norsk speed vel å merke, så kvaliteten har sikkert ikke vært super, en brukerdose er jo rundt 250milligram.

 

Folk som speeder har en tendens til å se litt sint ut, eller få et litt anstrengt utrykk... Spesiellt rundt øynene og munnen... Enkelte har også tendenser til å presse kjeven sammen ganske mye eller at kjeven stort sett går i ett... Man blir også ganske tørr i munnen, men det kan være litt variabelt fra person til person hvordan man ser det... En annen ting og er at folk som speeder har en tendens til å mase veldig mye om veldig lite og i et veldig høyt tempo :p

 

Angående beroligende så kan jeg si at feks valium i større doser ikke gjør deg trøtt, heller mer pratsom og knisete om man kan si det på den måten. Folk har en tendens til å snøvle og høres sløv ut når de spiser beroligende selvom de ikke merker det selv. De føler seg sikkert ganske opplagt men det stemmer ikke alltid med virkeligheten :p For all del, de er oppe psykisk, men nede fysisk. Tenker da spesiellt på kroppsmotorikk...

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
Livlig blir du. Er man speedet nok, ser man det også godt på vedkommende, at han er rastløs, prater mye og kankjse usammenhengene.

 

Skal du først ha det i deg, ikke sniff det som du sniffer Cola (ofte) men mye større mellomrom mellom hver gang du tar ei stripe.

Tar du alt på en gang, kan du få ei helvetes til nedtur dagen(e) etter. Du mister matlysten på amf, du sover ikke. Og du kjenner det i kroppen, at du burde sove, men du får det ikke til.

Du kjenner du er dritkvalm, og prøver å spy, men magen er tom, og det er derfor du er kvalm, men matlyst finnes ikke, prøver du å spise, er du "mett" på et par brødskiver, og greier ikke få ned mere.

 

Har du fått i deg nok amf på en kveld, så ligger fort i tre dager, og har nedtur.

Det er fryktelig kjett, og anbefaller ikke den måten ivvertfall.

 

Helt enig her. Tærer så jævlig på kroppen, gikk ned 8kg på en uke pga. amf.

Hadde nedtur i en måned eller noe, klarte ikke spise, sove. Noe som helst egentlig. Atomavfallsstoff!

 

EDIT: Skulle vel egentlig vært som gjest dette her men samme faen..

 

DET er bare sykt, jeg gikk på amf nesten ett år når jeg var på mine skeie ut dager men en måned, det er innbillninger. Det kan hende du har følt deg sliten og slapp men det er ikke nedturen.

 

Til trådstarter: Amf er noe av det farligste stoffet vil jeg si med tanke på at det ødelegger personligheten din permanent! Du kan ha det kult en kveld og ta ett par linjer men når du endelig har sovna og våkner opp igjen kan du få så nedtur at du rett og slett får for å ta ditt eget liv. En kompis av meg hadde aldri prøvd det før, satt og "snorta"

seg fra sans og samling, prata i ett døgn i strekk og sovna.. Våkna opp igjen og måtte legges inn tvert pga nedtur. Han skulle drepe seg selv på alvor, han klarte det nesten.

 

Jeg sliter enda med og konsentrere meg fortsatt har fortsatt humørsvingninger og mista så og si alle vennene mine. (det er 2 år siden jeg slutta)

 

Mitt råd til deg hvis du veit at noen bruker det så tar du kontakt med personens nærmeste (familie). Hvis du selv bruker det så skaff deg hjelp til og kutte kontakten med di du får stoffet av. Hør på en som veit hva han snakker om.

 

Til dere andre som sakker om skjerpa sanser så er det helt sant til enn viss grad. Du blir ganske svimmel og ute av kontroll også etterhvert.

 

Edit:

 

Folk som speeder har en tendens til å se litt sint ut, eller få et litt anstrengt utrykk... Spesiellt rundt øynene og munnen... Enkelte har også tendenser til å presse kjeven sammen ganske mye eller at kjeven stort sett går i ett... Man blir også ganske tørr i munnen, men det kan være litt variabelt fra person til person hvordan man ser det... En annen ting og er at folk som speeder har en tendens til å mase veldig mye om veldig lite og i et veldig høyt tempo

 

Dette stemmer, de får også utvidede pupiller.

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

Det må jeg si, jeg merker og at jeg fremdeles har problemer med å konsentrere meg men det begynner å komme seg. Er et år siden jeg "sluttet" med sånt...

Merket faktisk gradvis forskjell når jeg begynte med masse vitaminer og ginseng osv.... Mye mer enn jeg hadde trodd, spesiellt når det kommer til konsentrasjonen...

Humørsvingninger har jeg alltid hatt så det kan jeg ikke si noe på :p

Lenke til kommentar

Problemet her er og at amf'en man får tak i er utblandet med så mye drit at helserisikoene øker betraktelig.

Renere amfetaminen er mindre bivirkninger, f.eks nedturen er MYE mindre eller ikke eksisterende på ren amf. Amf som er standard for de fleste er utblandet og jo mer drit det er i den jo værre er bivirkningene.

 

Men IKKE lek med dette stoffet, du skal ha stor respekt for dette stoffet!

Og for guds skyld, viss du må prøve eller bruke finn rene varer!

Og skal du bruke så IKKE gjør det ofte...

Amfetamin er et stoff som virkelig slår deg ned viss du ikke respekterer det. Men det gjelder egentlig de fleste rusmidlene.

Lenke til kommentar
Problemet her er og at amf'en man får tak i er utblandet med så mye drit at helserisikoene øker betraktelig.

Renere amfetaminen er mindre bivirkninger, f.eks nedturen er MYE mindre eller ikke eksisterende på ren amf. Amf som er standard for de fleste er utblandet og jo mer drit det er i den jo værre er bivirkningene.

 

Men IKKE lek med dette stoffet, du skal ha stor respekt for dette stoffet!

Og for guds skyld, viss du må prøve eller bruke finn rene varer!

Og skal du bruke så IKKE gjør det ofte...

Amfetamin er et stoff som virkelig slår deg ned viss du ikke respekterer det. Men det gjelder egentlig de fleste rusmidlene.

 

HØR HØR!!

 

Du kjenner at dette er noe drit med en gang man tar det opp nesa. Kjennes ut som støvet inni en atomreaktor.. For de som har vært der

Lenke til kommentar

Absolutt all amfetamin som kommer til Norge er blandet ut med andre ting. Hvert ledd som får stoffet blander det gjerne ut, slik at det blir større kvanta og dermed større profitt. Første leddet er produksjonen, som gjerne foregår i Øst-Europa. Produktet de leverer er gjerne 85-95 % amfetamin. Det er ikke blandet ut med noe, de resterende prosentene er andre stoffer som henger igjen fra synteseringen.

 

Deretter går det videre til neste ledd, som gjerne blander ut. Slik går det helt til produktet når gaten, der prosenten gjerne nede i 30-40 (det er selvsagt store forskjeller). At amfetaminen ikke er ren er ikke nødvendigvis et problem, da de fleste blander det ut med "ufarlige" ting som Kreatin og andre hvite stoffer som har liten eller ingen effekt på mennesker. Problemer dukker imidlertid opp når det blir blandet med andre stoffer, gjerne andre rusmidler. For de som tar amfetamin i sprøyteform kan disse stoffene være ekstremt farlige - stoffer som i utgangspunktet ikke er farlige i nesa kan være potensielt dødelige i blodet. Dette gjelder for eksempel fyllstoffer fra piller, hvis piller er knust opp og brukt til å blande ut amfetaminen.

 

Amfetamin er et ekstremt farlig rusmiddel, uansett om du har 100 % eller 50 %.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest x-(mis)bruker

Mine erfaringer med speed er no som følger.

Det er det beste man kan ruse seg på før rusen sin skyld. Man blir glad, har det morsomt, varer lenge, er veldig efektiv i ting man gjør, nien kan bli voldelige (du blir lettere provosert av ting som provoserer deg og man tenker seg ikke om og slipper ut frustrasjonen) og man kan ha en lit fientlig tone uten og vite om det selv eller mene noe ondt med det.

 

Det er en blanet følelse og sniffer det. Du føler deg opplyst, glad og full av energi. Men det svir noe som bare det, man lurer på om man tok før mye eller om man skulle ha tad mer (de første gangene hvis du ikke er lamme noen som kan hjelpe deg, som har erfaring).

 

Selve rusen varer veldig lenge i motsetning til cola (kokain).

Har selv opplevd og være rusa i 12 timer før jeg måtte ha mer.

Nedturen er sterkere og varer lengere en med cola.

Men finnes fine triks før og slippe unna den kraftigste smellen! (som ikke er så ille!)

 

En brukerdose kan jeg ikke si noe om, man tar det på lyemål. :ohmy:

Men tar heller før lite og fyll på med mer etterpå er no mitt råd.

 

Når man er speeda så har man veldig lite lyst på mat.

Det eneste jeg fikk i meg på 4-5 dager var 5 boller og litt øl og mye vann!

Kunne ha spist mye mer, men man føler seg ikke så sulten. Jeg spiser kun før jeg vet man MÅ ha i seg noe mat.

Blir det før ille kan man ta å røyke litt hasj før så å få litt mer matlyst.

 

Nedturen er et beryktet fenomen med speed. Mye er oppskrytt, men det ligger noe i det.

Nedturen kan du få til og være mer behagelig men varer da litt lenger. Det man gjør er at man etter siste dose venter til man holder på å få nedtur, da tar man såvit det er noe og berger seg unna en nedtur og så vil neste gang nedturen komme vare litt lener men være litt mildere.

 

Men kan også komme seg fort ned også.

Da gjør man som nevnt over, men man venter ikke så lenge at man kjenner man holder på å få nedtur.

Man tar så å tar litt til og så røyker hasj sånn du blir trøtt.

Da får man "sove" godt å "lenge".

Det er nemelig sånn at man ikke sover så dypt, og man sover overhode ikke lenge, det føles bare ut sånn.

 

En nedtur varer ca 1 dag. Da med ubehag eller ikke.

Men når natten kommer og man skal sove, så får man ikke sove så godt!

 

 

Bivirkningene av speed er det!

Og det er det som er grunnen til og styre unna.

No er det snart 2 år siden jeg sluttet, og merker fortsatt at jeg har brukt speed.

Har ondt i hode (krampe) som varer noen sek til max 20-30 sek. Som gjør ondt som pokker, eller mindre ondt, men man merker at man har "krampe".

 

Føler meg også av og til speeda. Altså plutselig er jeg så rastløs og hyper som man er på speed.

Noe jeg aldri var før.

 

Har også fåd litt dårligere nattesøvn. Altså har fortsatt en tedens til og være våken langt utpå natt.

Men sover også opp til 12 timer uten problem, noe jeg aldri kunne gjøre før jeg brukte speed. Da greide jeg ikke sove lenger en max 8 timer.

 

Har også fåd varierende humør, hissigere og tyr lettere til vold en før(men det er vel mer av at man har et annet kroppspråk en før, og man virker mer truende overfør den andre part og dem blir da mer hissig og voldelig osv osv.)

 

 

Så at man har tad skade er helt sikkert!

Var det verd det. Ja og nei.

Ja, jeg har fåd opplevd ting, had det morsomt osv osv.

 

Nei, man har ødelagt kroppen som man skal ha i mange år enda!

 

Så da vil jeg vel si at det ikke var verd det!

 

 

Så ikke tolk innlegget feil.

Jeg opplyser om ting før at folk ikke skal få før store skader av sitt (mis)bruk.

Og med de opplysningene så får folk se at man ikke prater piss, at man faktisk har vært så dum og brukt det selv.

 

Så ta meg på mine ord, og holde deg før god og prøve det selv kor digg det er der og da!

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med speed er no som følger.

Det er det beste man kan ruse seg på før rusen sin skyld. Man blir glad, har det morsomt, varer lenge, er veldig efektiv i ting man gjør, nien kan bli voldelige (du blir lettere provosert av ting som provoserer deg og man tenker seg ikke om og slipper ut frustrasjonen) og man kan ha en lit fientlig tone uten og vite om det selv eller mene noe ondt med det.

 

Det er en blanet følelse og sniffer det. Du føler deg opplyst, glad og full av energi. Men det svir noe som bare det, man lurer på om man tok før mye eller om man skulle ha tad mer (de første gangene hvis du ikke er lamme noen som kan hjelpe deg, som har erfaring).

 

Selve rusen varer veldig lenge i motsetning til cola (kokain).

Har selv opplevd og være rusa i 12 timer før jeg måtte ha mer.

Nedturen er sterkere og varer lengere en med cola.

Men finnes fine triks før og slippe unna den kraftigste smellen! (som ikke er så ille!)

 

En brukerdose kan jeg ikke si noe om, man tar det på lyemål. :ohmy:

Men tar heller før lite og fyll på med mer etterpå er no mitt råd.

 

Når man er speeda så har man veldig lite lyst på mat.

Det eneste jeg fikk i meg på 4-5 dager var 5 boller og litt øl og mye vann!

Kunne ha spist mye mer, men man føler seg ikke så sulten. Jeg spiser kun før jeg vet man MÅ ha i seg noe mat.

Blir det før ille kan man ta å røyke litt hasj før så å få litt mer matlyst.

 

Nedturen er et beryktet fenomen med speed. Mye er oppskrytt, men det ligger noe i det.

Nedturen kan du få til og være mer behagelig men varer da litt lenger. Det man gjør er at man etter siste dose venter til man holder på å få nedtur, da tar man såvit det er noe og berger seg unna en nedtur og så vil neste gang nedturen komme vare litt lener men være litt mildere.

 

Men kan også komme seg fort ned også.

Da gjør man som nevnt over, men man venter ikke så lenge at man kjenner man holder på å få nedtur.

Man tar så å tar litt til og så røyker hasj sånn du blir trøtt.

Da får man "sove" godt å "lenge".

Det er nemelig sånn at man ikke sover så dypt, og man sover overhode ikke lenge, det føles bare ut sånn.

 

En nedtur varer ca 1 dag. Da med ubehag eller ikke.

Men når natten kommer og man skal sove, så får man ikke sove så godt!

 

 

Bivirkningene av speed er det!

Og det er det som er grunnen til og styre unna.

No er det snart 2 år siden jeg sluttet, og merker fortsatt at jeg har brukt speed.

Har ondt i hode (krampe) som varer noen sek til max 20-30 sek. Som gjør ondt som pokker, eller mindre ondt, men man merker at man har "krampe".

 

Føler meg også av og til speeda. Altså plutselig er jeg så rastløs og hyper som man er på speed.

Noe jeg aldri var før.

 

Har også fåd litt dårligere nattesøvn. Altså har fortsatt en tedens til og være våken langt utpå natt.

Men sover også opp til 12 timer uten problem, noe jeg aldri kunne gjøre før jeg brukte speed. Da greide jeg ikke sove lenger en max 8 timer.

 

Har også fåd varierende humør, hissigere og tyr lettere til vold en før(men det er vel mer av at man har et annet kroppspråk en før, og man virker mer truende overfør den andre part og dem blir da mer hissig og voldelig osv osv.)

 

 

Så at man har tad skade er helt sikkert!

Var det verd det. Ja og nei.

Ja, jeg har fåd opplevd ting, had det morsomt osv osv.

 

Nei, man har ødelagt kroppen som man skal ha i mange år enda!

 

Så da vil jeg vel si at det ikke var verd det!

 

 

Så ikke tolk innlegget feil.

Jeg opplyser om ting før at folk ikke skal få før store skader av sitt (mis)bruk.

Og med de opplysningene så får folk se at man ikke prater piss, at man faktisk har vært så dum og brukt det selv.

 

Så ta meg på mine ord, og holde deg før god og prøve det selv kor digg det er der og da!

 

Den beste måten og angripe en nedtur på er jo å tvinge i seg mest mulig mat, gjerne noe med sukker ved siden av (brus) å ikke være aleine.

 

Edit:

 

Å Røyke en liten bønne kan også hjelpe på men aller helst burde man ikke dra amf uansett.

Endret av Pyrellus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...