Gjest gutt_14 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei... Jeg lurer litt på om hvordan amfetamin virker, hvor mye amfetamin du må ha for at det skal være farrlig. Og hvor lenge sitter det i kroppen? Kjenner noen som jeg tror bruker litt hvordan kan jeg se det på de? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 http://no.wikipedia.org/wiki/Amfetamin Forklarer det meste. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) man blir jo våken av det da.... Hvor lenge det sitter i kroppen vet jeg egentlig ikke... Endret 13. oktober 2007 av volvo240_r Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Er amfetamin det samme som speed? Jeg leste ikke hele artikkelen, men dilaterte pupiller er det jeg forbinner med folk som er rusa på amfetamin. Foresten, jeg var ikke klar over at extecy var så nært slektet med amfetamin, les denne artikkelen: Det stod mye intereassant om kjente partystoffer. http://www.anestesi.no/post.php?id=1&vis=218 Edit: det stod på wikipedia, ja, anbefaler likevel artikkelen jeg linket over. Endret 13. oktober 2007 av Daehli Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er amfetamin det samme som speed? Jeg leste ikke hele artikkelen, men dilaterte pupiller er det jeg forbinner med folk som er rusa på amfetamin. Foresten, jeg var ikke klar over at extecy var så nært slektet med amfetamin, les denne artikkelen: Det stod mye intereassant om kjente partystoffer. http://www.anestesi.no/post.php?id=1&vis=218 Edit: det stod på wikipedia, ja, anbefaler likevel artikkelen jeg linket over. Amfetamin er vel noe i likheten med speed ja Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Kjenner noen som jeg tror bruker litt hvordan kan jeg se det på de? Har du tenkt å konfrontere dem, synes ikke det er en god ide, du burde snakke med noen om dette, kanskje en lærer på skolen, helsesøster. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har du tenkt å konfrontere dem, synes ikke det er en god ide, du burde snakke med noen om dette, kanskje en lærer på skolen, helsesøster. Enig med deg der ja.. Eller du kan vel kanskje prøve å snakke med de hvis du kjenner de god men ikke begyn og grav... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Alle rusmidler: Vent til du er 18år. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Alle rusmidler: Vent til du er 18år. Enig! Spesielt med tanke på at det er amfetamin dette er snakk om. Amfetamin er et farlig rusmiddel som på ingen måte kan sammenliknes med svakere stoffer som alkohol, hasj eller marihuana. Amfetamin er et sentralstimulerende stoff som gjør deg mer våken og opplagt, samtidig som du har bedre selvtillit og det er lettere å snakke for seg. Listen over negative effekter er imidlertid lang, spesielt med tanke på langtidsvirkninger. For å oppsummere det kort og enkelt: Amfetamin ødelegger hodet ditt. Tankene, følelsene og alt annet blir forandret. Du finner masse info om amfetamin på Erowid.org. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Enig! Spesielt med tanke på at det er amfetamin dette er snakk om. Amfetamin er et farlig rusmiddel som på ingen måte kan sammenliknes med svakere stoffer som alkohol, hasj eller marihuana. Amfetamin er et sentralstimulerende stoff som gjør deg mer våken og opplagt, samtidig som du har bedre selvtillit og det er lettere å snakke for seg. Listen over negative effekter er imidlertid lang, spesielt med tanke på langtidsvirkninger. For å oppsummere det kort og enkelt: Amfetamin ødelegger hodet ditt. Tankene, følelsene og alt annet blir forandret. Du finner masse info om amfetamin på Erowid.org. Hør hør. I mine øyne er amfetamin helt på høyde med heroin med tanke på skader. Værste "ungdomsstoffet" jeg veit om hvertfall, blir tilsatt så mye drit at man kan bli redd for mindre. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er jo endel ungdom som bruker dette stoffet da.... Lenke til kommentar
UGP Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hei... Jeg lurer litt på om hvordan amfetamin virker, hvor mye amfetamin du må ha for at det skal være farrlig. Og hvor lenge sitter det i kroppen? Kjenner noen som jeg tror bruker litt hvordan kan jeg se det på de? Hvor mye du kan ta kommer vel litt ant på deg sjøl, hvor stor du er og mye du tåler. Det sitter i Urinen 3-5 dager. Vist du kjenner noen som bruker det, hør med dem om hvor mye du ska ta, se på hvordan de oppfører seg osv. men vist du ikke er eldre en 14 så burde du nokk vente til du blir litt eldre, gjør litt research på det så du vet hva du begir deg ut på, så du får litt mer kunskap om stoffet. Virkningene avhenger av mengdene du tar og settingen, vem du tar det med osv. Amfetamin er det samme som speed. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kan jeg spør dere om noe? Er speed det stoffet som gjør at man øker reaksjons tiden til et halvt sekund? Eller er det kokain? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kan jeg spør dere om noe? Er speed det stoffet som gjør at man øker reaksjons tiden til et halvt sekund? Eller er det kokain? Tror nok det er speed ja Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kan jeg spør dere om noe? Er speed det stoffet som gjør at man øker reaksjons tiden til et halvt sekund? Eller er det kokain? Speed/amfetamin skjerper sansene, du blir mer opphissa/våken og kan konsentrere deg intenst om en oppgave. Aldri hørt at disse stoffene øker reaksjonstiden med ett halvt sekund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Speed/amfetamin skjerper sansene, du blir mer opphissa/våken og kan konsentrere deg intenst om en oppgave. Aldri hørt at disse stoffene øker reaksjonstiden med ett halvt sekund. Åå. men er det mulig at misbruk av tabeletter som sobril, vallergan etc etc. kan gjøre at man blir mer våken? :O Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Åå. men er det mulig at misbruk av tabeletter som sobril, vallergan etc etc. kan gjøre at man blir mer våken? :O Sobril som i angstmedisinen og vallergan som i sovemedisinen ? Lenke til kommentar
UGP Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 tror ikke de er de rette tablettene å ta om du vil bli mer våken Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Åå. men er det mulig at misbruk av tabeletter som sobril, vallergan etc etc. kan gjøre at man blir mer våken? :O blir vel heller motsatt effekt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Sobril som i angstmedisinen og vallergan som i sovemedisinen ? Ja, altså mixet. + Effexor og vival. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå