karakas Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja, hvilken ISP tilater mest "klussing med linja"? Tenker da på ting som bridge-mode, serverhosting, bruke egen router/modem o.l. Har NGT nå, og de har lagt inn en del begrensninger i modemet som jeg ikke hadde på det gamle, så vurderer. Er det noen som har erfaringer med Tele2 på dette området? Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) NextGentel er nok den som gir mest faen i hva du bruker linja til, så lenge du betaler regninga. Hva mener du med begrensninger i modemet? Jeg kan gjøre alt jeg vil i modemet, men så skiftet jeg ut firmwaren som den kom med også da Edit: Har 20/1.3 fra NGT. Laster opp 1.3Mbit/s 24/7 untattt når jeg setter limit på uploaden for å makse downloaden. Har ikke hørt et pip fra NGT. Da er det snakk om torrents, ventrilo, webserver og FTP. Endret 13. oktober 2007 av Gordion Lenke til kommentar
karakas Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Jeg kunne gjør det jeg ville tidligere også, men etter å ha måttet bytte modem fra 516 til 546 har dette forandret seg. Enkle ting som ikke fungerer som det skal er Livenode, (alle nødvendige porter er forwardet til WHS-serveren, men når jeg får inn på xxxx.livenode.com ender jeg bare opp i kontrollpanelet for routeren.) Og bridgemode er fjernet helt fra routeren. Er også ett par andre problemer med NGT som gjør at jeg ønsker å bytte, hovedsaklig faktureringsproblemer der de dobbelfakturerer og deler opp fakturaer som kunne vert samlet og krav om fakturagebyr uten å ha inngått avtale om dette. så ser etter erfaringer fra andre ISP'er og deres "regler" på dette området. De to jeg ser mest på er Tele2 og Tafjord Mimer, Tele 2 pga at det er der jeg har telefon og mobil, Tafjord Mimer pga at det er den "lokale" leverandøren. Endret 13. oktober 2007 av karakas Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tele2 roter ofte mye med fakturaer og Tafjord har minst like dårlig routermodem som NGT og du må bl.a. betale om du resetter routermodem og de må legge inn parametre. Anbefaler at du holder deg til NGT, legger routermodemet i skuffen og skaffer deg eget utstyr med null begrensninger. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Og det er fullt mulig å bytte ut modemet? Mener å ha lest at NGT har mac-adresse kontroll på kundene sine, stemmer ikke det? Og har du noen forslag på ett godt modem som støtter bridge-mode? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Det er ingen låsing nei. Sjekk at du har PPPoE før du bestemmer deg Selv kjøpte jeg det billigste Billion-routermodemet jeg kunne finne og satte det i bridgemode (bipac-5102s). Fungerte kjempefint så lenge man ikke presset det til 150 connections @ 20Mbit. Endret 13. oktober 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Telenor bryr seg ikke egentlig de helder, css servere og webservere kjøres her for og ikke snakke om torrent Lenke til kommentar
karakas Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Telenor er uansett ikke med i "valgkampen" pga at jeg ikke liker selskapet Endret 14. oktober 2007 av karakas Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Telenor er uansett ikke med i "valgkampen" pga at jeg ikke liker selskapet Det har du rett i Lenke til kommentar
JButton Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ventelo leverer modem i bridge mode og lar deg få koble til flere pc-er med offisielle ipadresser. I praksis trenger du ikke ruter bare en switch hvis du skal ha en 3-4 pc-er tilkoblet. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvordan er Ventelo å ha med å gjøre sånn generelt da? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 vet at Bredbånds fabrikken loggførte alt brukere gjorde, vet ikke om de som overtok dette selskapet om de har samme rutine, her i Sverige er det Telenor som eier BBB. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvordan er Ventelo å ha med å gjøre sånn generelt da? Egentlig ganske greie spør du meg. Har hatt dem siden 2003 og har aldri hatt en eneste konflikt med dem. Har det vært noe, har de ordnet opp i det effektivt og greit. Gjelder både BlueCom (før) og Ventelo (nå). Eneste bremsen jeg har er at jeg har Telenor (Jara) som mellomledd til ISP'en min (sitter på Telenor DSLAM) Har gjort veldig mye rart på internett de siste 4 årene oxo Lenke til kommentar
Firat Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ventelo. Så længe du ikke spammer ut virus eller liknande, skiter dom fullstændigt i hva før modem du har eller hva du bruker din linje til. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Ok, har da sendt ut ett par spm til Ventelo og Mimer, det merkelige er at Ventelo ifølge nr-søket på sida deres bare kan levere 3.1Mbit linje, mens jeg nå har en ned-hastighet på nesten 5mbit, men får se hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå