Gå til innhold

Hvilken ISP tillater mest?

Anbefalte innlegg

Ja, hvilken ISP tilater mest "klussing med linja"? Tenker da på ting som bridge-mode, serverhosting, bruke egen router/modem o.l. Har NGT nå, og de har lagt inn en del begrensninger i modemet som jeg ikke hadde på det gamle, så vurderer.

Er det noen som har erfaringer med Tele2 på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NextGentel er nok den som gir mest faen i hva du bruker linja til, så lenge du betaler regninga. Hva mener du med begrensninger i modemet? Jeg kan gjøre alt jeg vil i modemet, men så skiftet jeg ut firmwaren som den kom med også da :p

Edit:

Har 20/1.3 fra NGT. Laster opp 1.3Mbit/s 24/7 untattt når jeg setter limit på uploaden for å makse downloaden. Har ikke hørt et pip fra NGT. Da er det snakk om torrents, ventrilo, webserver og FTP.

Endret av Gordion
Lenke til kommentar

Jeg kunne gjør det jeg ville tidligere også, men etter å ha måttet bytte modem fra 516 til 546 har dette forandret seg. Enkle ting som ikke fungerer som det skal er Livenode, (alle nødvendige porter er forwardet til WHS-serveren, men når jeg får inn på xxxx.livenode.com ender jeg bare opp i kontrollpanelet for routeren.) Og bridgemode er fjernet helt fra routeren.

Er også ett par andre problemer med NGT som gjør at jeg ønsker å bytte, hovedsaklig faktureringsproblemer der de dobbelfakturerer og deler opp fakturaer som kunne vert samlet og krav om fakturagebyr uten å ha inngått avtale om dette.

så ser etter erfaringer fra andre ISP'er og deres "regler" på dette området.

De to jeg ser mest på er Tele2 og Tafjord Mimer, Tele 2 pga at det er der jeg har telefon og mobil, Tafjord Mimer pga at det er den "lokale" leverandøren.

Endret av karakas
Lenke til kommentar
Hvordan er Ventelo å ha med å gjøre sånn generelt da?

Egentlig ganske greie spør du meg. Har hatt dem siden 2003 og har aldri hatt en eneste konflikt med dem. Har det vært noe, har de ordnet opp i det effektivt og greit. Gjelder både BlueCom (før) og Ventelo (nå). Eneste bremsen jeg har er at jeg har Telenor (Jara) som mellomledd til ISP'en min (sitter på Telenor DSLAM) Har gjort veldig mye rart på internett de siste 4 årene oxo :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...