Gå til innhold

Få originaliteten inn i Idol!


Idoldeltagernes låtvalg.  

93 stemmer

  1. 1. Hvilken typer sanger ønsker du å høre i Idol?

    • Jeg vil stort sett ha kjente låter (topp 20-aktige sanger, historiske klassikere)
      20
    • Ønsker mer ukjente "slagere".
      47
    • Ønsker ikke "karaoke", de bør kun synge nye (helst egenproduserte) låter.
      15
    • Vet ikke/ingen formening
      11


Anbefalte innlegg

Er du en av de mange som irriterer deg over at deltagere i Idol så til de grader bedriver gjenbruk av låter vi har hørt til døde? Som ikke evner å finne frem noen litt mer skjulte perler men som finner frem låter vi stort sett kan teksten til utenatt?

 

De fleste husker vel hvordan Kurt Nilsen introduserte Norge for Saybia eller hvordan Erik Flaa gjorde legenden Johnny Cash sin Hurt til en fortjent landeplage. Det var sikkert endel, som meg, som irriterte seg over at deltageren Sindre Dybvikstrand røk ut fredag 12. oktober. En deltager som serverte den artige I'm Yours. De som gikk videre på hans bekostning var nok talentfulle, men uhyre kjedelig i låtvalget. Her snakker vi om Billy Jean og Soulmate. Ikke akkurat originale låtvalg...

 

Min oppfordring er denne: Boikott å stemme på de som henter låtvalg utifra "topp 20". Stem frem artister som gjør Idol litt mer underholdende og mindre forutsigbar. Artister som finner frem låter som har vært slagere andre steder, men som ikke er særlig kjent for oss i Norge, eller eventuelt klassikere som for folk flest har gått i glemmeboken. Låter som kan bli nye "landeplager" og ikke bare en karaokeversjon av en eksisterende. Jeg må si jeg gruer meg litt til finalerundene allerede, om det ikke snart kommer litt originalitet inn i bildet.

 

Benytt også denne tråden til å komme med forslag på litt mer originale sanger som deltagerne kan plukke ut. Hvem vet, kanskje en deltager forvirrer seg inn her og vraker sin U2/Madonna/Kelly Clarkson låt til fordel for en mer ukjent, men hørbart låtvalg. Vi har hørt nok av Billy Jean og lignende.

 

Det virker bare så feigt, lite kreativt og kjedelig å finne frem låter vi alle kjenner. Enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en liten liste med sanger.

  • Tir ná noir
  • Beautiful (Aguilera)
  • When you say nothing at all
  • You got a friend
  • You raise me up
  • Killing me softly
  • Falling (A. Keys)
  • Real to me
  • I believe I can fly
  • Ain't no sunshine
  • Desperado
  • ALT av Robbie Williams

Og hva viser denne listen? -En sikker vei til suksess i Idol? Nei, det er en liste over sanger som burde vært bannlyst i dette programmet! Det er ikke fordi jeg hater sangene, for det gjør jeg ikke, men fordi jeg blir kvalm av den ekstreme uorginaliteten til deltakerene som velger disse sangene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg gikk for mere ukjente slagere. Idol har ikke appellert til meg siden hobbiten fra Bergen utfoldet seg i tuben. Det var tider det ... :cool:

 

Låter jeg kunne tenkt meg å høre er:

  1. The Sun Always Shines On TV (AHA)
  2. Heroes (David Bowie
  3. Lust For Life (Iggy Pop)
  4. Nothing But Flowers (David Byrne)
  5. Rock And Roll (Led Zeppelin)
  6. Paranoid (Black Sabbath)
  7. Lazy (Deep Purple)
  8. Stealing (Uriah Heep)
  9. The End (The Doors)

Slik kunne jeg fortsatt en god stund til ...!

Lenke til kommentar
Åh, jeg er så enig.

 

En annen auditon jeg likte veldig godt var forresten han som sang Here I Go Again av Whitesnake. Sangen i seg selv er ikke særlig ukjent, men det er herlig å ha mer slikt på Idol

Utrolig artig at du skulle nevne nettopp den sangen. Jeg satt akkurat å hørte på den når jeg fant denne tråden. Tenkte jeg skulle skrive en liten post om hvordan jeg hadde elsket å høre en sanger fremføre den, istedenfor f.eks. den siste låten til Britney.

 

Skulle nesten tro at sangpedagogene som hjelper dem anbefaler dem den driten, sikkert pga en sponsoravtale. :p

 

Hadde ikke forundret meg det minste med tanke på at Idol er bare penger, penger og mer penger. Eier ikke underholdningsverdi for alt i verden.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Jeg tittet akkurat på dagens låtliste, og for å si det slik, så er jeg glad det er landskamp i dag. Den første sangen er et orignalt valg, men ellers er det PISS!

 

Skunk Anansie - Brazen Weep

Maroon 5 - This Love

Alannah Myles - Black Velvet

Gavin Degraw - Chariot

Whitney Houston - How will i know

Alicia Keys - A Womans worth

 

Edit: Hvorfor har ikke disse dommerene ryggrad. Jan Fredrik var den krasseste av dem og sa at fremførelsen av "This love" var anonym og kjedelig. "Anonym og kjedelig", seriøst? Det er noe jeg kunne sagt til datteren min om hun sang den på samme måte, men disse dommerene burde snakke litt mer fra levra og si det slik som det er. Det var FORFERDELIG! Elendig!

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Her er en liten liste med sanger.
  • Tir ná noir
  • Beautiful (Aguilera)
  • When you say nothing at all
  • You got a friend
  • You raise me up

  • Killing me softly
  • Falling (A. Keys)
  • Real to me
  • I believe I can fly

  • Ain't no sunshine
  • Desperado
  • ALT av Robbie Williams

Og hva viser denne listen? -En sikker vei til suksess i Idol? Nei, det er en liste over sanger som burde vært bannlyst i dette programmet! Det er ikke fordi jeg hater sangene, for det gjør jeg ikke, men fordi jeg blir kvalm av den ekstreme uorginaliteten til deltakerene som velger disse sangene.

 

Disse er de desidert verste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...