thomabr Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 En litt sær forespørsel: Jeg har bruk for å ta veldig nøyaktige bilder av tekst og bilder på papir i forbindelse med et arkivopphold, hvor vanlig kopiering/scanning er begrenset tillatt. Er det noen som har erfaring med dette, og i så fall hvilke kamera egner seg? Hvilke krav tror dere jeg må stille til kameraet/software for å få best mulig resultat? Tenker på Canons G3, siden det har RAW-funksjon, men har ingen erfaring. Takk for alle svar. Thomas Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Selv bruker jeg Olympus C5050 Zoom. Den har egen "mode" for svart/hvit tekst. Dette har sikkert G3 og. Hvis du skal bruke OCR-software på bildene etterpå, burde 4 Mp holde (har ikke prøvd det). Husk og at maks. vidvinkel nok vil gi noe "tønne-fortegning" (rette linjer bøyes noe) uansett kamera, men det er ikke sikkert dette betyr noe for deg. Lykke til Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 hvis du trenger et billig kamera som gjør det kan jeg anbefale nikon coolpix 3500.... egen copy funksjon og veldig bra makro for 3/ 4 lapper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå