Gå til innhold

Design: Madbase media

Anbefalte innlegg

Heisan!

Er, etter en måned med tilrettelegging, planlegging og designing omtrent ferdig med designet til min kommende portefølje. Jeg prøvde å tenke litt annerledes, altså å ikke ha likt design som alle andre, samtidig som jeg hadde fokus på brukervennlighet.

Har også lagt ut for respons på diverse andre forum, ønsker å få så mye respons som mulig.

Koden er omtrent halvveis ferdig, men vil få designet klart i første omgang. Madbase lanseres en gang i november, 100% ferdig og klar til forespørsler. Jeg håper på ærlige, konstruktive samt informative svar, samme hva du synes, si ifra!

Prøvde meg på tre forskjellige farger, er i tvil hva som ble best. Fargevelger er utelukket. Orginalfargen er rød.

112117.jpeg 112118.jpeg 112119.jpeg

På forhånd takk! :)

Endret av Fefas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slettes ikke verst! Noen kjappe kommentarer:

bullet_add.png Fresht, enkelt og pent.

bullet_delete.png For stor tekstavstand og linjeavstand i menyen, i tillegg ligger den dårlig plassert.

bullet_delete.png Bruk det røde eller det grønne, eller en kombinasjon av de to. Det blå var ikke så lekkert.

bullet_delete.png Altfor stor overskrift i innholdsfeltet.

bullet_delete.png Dropp "01." foran overskriften.

bullet_delete.png Stjerna i header ser "pixelated" ut.

Lenke til kommentar

(Tok meg den friheten å kopiere bildene til Lokaltog. ;)

bullet_add.png Stilrent, fin bruk av effekter, gode marginer osv.

bullet_delete.png Menyen så ikke bra ut.

bullet_delete.png Likte ikke logoen "Madbase". Ideen er fin, men synes ikke det ser ut som et realistisk 3d-perspektiv.

bullet_delete.png Få inn bilder i nyhetene. Ser litt strippet ut.

bullet_delete.png Footer ser ikke ut til å passe til siden. Rennende grafikk i header og en annen effekt i footer så ikke bra ut. Klarer ikke forklare dette nærmere, men ser ut som du bare gikk lei av å pirke og gjorde det enkelt.

Ble mer negativt enn positivt nå, men siden ser veldig bra ut. Stå på!

Endret av Sono
Lenke til kommentar
(Tok meg den friheten å kopiere bildene til Lokaltog. ;)

OT: Ikke noe problem. Hele famfamfam-pakka ligger på lokaltog.net/icon, link til den så mye du orker. :p

Også enig med Sono - siden ser definitivt bra ut, men det er alltid ting som kan forbedres. ;)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Ifølge IKT skuleboka vår så er det rødt layout som er det som passer best til portfølje og private sider mens blå er meir for bedrifter :p Har noke med harmonien i fargen å gjer

Bullshit. :p

Eller, det kan godt hende det gjelder som en generell regel. Men jeg vil aldri si at en bestemt farge passer best til en bestemt nettsidetype, det er her den fantastiske menneskelige faktoren kommer inn. God sans for estetikk kan få bedriftssider til å se bra ut med rødt, og private sider til å se bra ut med blått. Et dataprogram som beregner farger som passer sammen, og "regler" som denne ville jeg aldri forholdt meg til og stolt 100% på i en designprosess. ;)

Lenke til kommentar

Ah. Kan vi ikke bare designe i sort/hvit alle sammen? Disse fargene er så vanskelige å få til å passe sammen. :p

Et ot-spørsmål: Finnes det noen bøker eller sider på nett som tar opp fargebruk? Har lært meg html, css en smule php, photoshop, typografi, men har aldri sett noen nettside som har gått litt i dybden på farger. Hadde vært spennende lesing. :)

Edit: Er blant annet ganske fornøyd med den nye avataren min hvor jeg føler at jeg fant farger som matcher. Dette er stort sett slumptreff fra min side.

Endret av Sono
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
For stor tekstavstand og linjeavstand i menyen, i tillegg ligger den dårlig plassert.

Helt enig med deg Lokaltog. Jeg tror jeg har lært en gang at man ikke skal plassere elementer som hører sammen mer enn sin egen lengde fra neste element. :) eller noe sånt ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...