Flurry Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Heisan! Er, etter en måned med tilrettelegging, planlegging og designing omtrent ferdig med designet til min kommende portefølje. Jeg prøvde å tenke litt annerledes, altså å ikke ha likt design som alle andre, samtidig som jeg hadde fokus på brukervennlighet. Har også lagt ut for respons på diverse andre forum, ønsker å få så mye respons som mulig. Koden er omtrent halvveis ferdig, men vil få designet klart i første omgang. Madbase lanseres en gang i november, 100% ferdig og klar til forespørsler. Jeg håper på ærlige, konstruktive samt informative svar, samme hva du synes, si ifra! Prøvde meg på tre forskjellige farger, er i tvil hva som ble best. Fargevelger er utelukket. Orginalfargen er rød. På forhånd takk! Endret 13. oktober 2007 av Fefas Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Slettes ikke verst! Noen kjappe kommentarer: Fresht, enkelt og pent. For stor tekstavstand og linjeavstand i menyen, i tillegg ligger den dårlig plassert. Bruk det røde eller det grønne, eller en kombinasjon av de to. Det blå var ikke så lekkert. Altfor stor overskrift i innholdsfeltet. Dropp "01." foran overskriften. Stjerna i header ser "pixelated" ut. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) (Tok meg den friheten å kopiere bildene til Lokaltog. Stilrent, fin bruk av effekter, gode marginer osv. Menyen så ikke bra ut. Likte ikke logoen "Madbase". Ideen er fin, men synes ikke det ser ut som et realistisk 3d-perspektiv. Få inn bilder i nyhetene. Ser litt strippet ut. Footer ser ikke ut til å passe til siden. Rennende grafikk i header og en annen effekt i footer så ikke bra ut. Klarer ikke forklare dette nærmere, men ser ut som du bare gikk lei av å pirke og gjorde det enkelt. Ble mer negativt enn positivt nå, men siden ser veldig bra ut. Stå på! Endret 13. oktober 2007 av Sono Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) (Tok meg den friheten å kopiere bildene til Lokaltog. OT: Ikke noe problem. Hele famfamfam-pakka ligger på lokaltog.net/icon, link til den så mye du orker. Også enig med Sono - siden ser definitivt bra ut, men det er alltid ting som kan forbedres. Endret 13. oktober 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
naish Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ifølge IKT skuleboka vår så er det rødt layout som er det som passer best til portfølje og private sider mens blå er meir for bedrifter Har noke med harmonien i fargen å gjer Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ifølge IKT skuleboka vår så er det rødt layout som er det som passer best til portfølje og private sider mens blå er meir for bedrifter Har noke med harmonien i fargen å gjer Bullshit. Eller, det kan godt hende det gjelder som en generell regel. Men jeg vil aldri si at en bestemt farge passer best til en bestemt nettsidetype, det er her den fantastiske menneskelige faktoren kommer inn. God sans for estetikk kan få bedriftssider til å se bra ut med rødt, og private sider til å se bra ut med blått. Et dataprogram som beregner farger som passer sammen, og "regler" som denne ville jeg aldri forholdt meg til og stolt 100% på i en designprosess. Lenke til kommentar
naish Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Selfølgelig, men må tenke litt på brukegrensesnitt eller ka det heiter....vilken målgruppe du har valgt har ganske masse å sei... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Ah. Kan vi ikke bare designe i sort/hvit alle sammen? Disse fargene er så vanskelige å få til å passe sammen. Et ot-spørsmål: Finnes det noen bøker eller sider på nett som tar opp fargebruk? Har lært meg html, css en smule php, photoshop, typografi, men har aldri sett noen nettside som har gått litt i dybden på farger. Hadde vært spennende lesing. Edit: Er blant annet ganske fornøyd med den nye avataren min hvor jeg føler at jeg fant farger som matcher. Dette er stort sett slumptreff fra min side. Endret 13. oktober 2007 av Sono Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Vel, jeg liker ikke fargene i avataren din i det hele tatt Her har du to linker som kan være nyttige: Five Simple Steps to designing with colour Elements of Great Web Design: The Polish Endret 23. oktober 2007 av loathsome Lenke til kommentar
inspo Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Ligner litt på en template jeg såg en plass.. Endret 8. november 2007 av chop1 Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Det er såklart mulig, men isåfall er det nytt for meg. Lenke? Lenke til kommentar
inspo Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Det er såklart mulig, men isåfall er det nytt for meg. Lenke? Har ikke lenke her og nå.. Er godt mulig det var en tutorial.. Jeg sier ikke att det så helt likt ut.. men bare syns jeg har sett noe med sånn stjerne en plass før Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Du mener denne her? http://articpixel.no/tutorial/133/hvordan_..._bli_3d___loft/ Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Du mener denne her? http://articpixel.no/tutorial/133/hvordan_..._bli_3d___loft/ ..som er lagt til lenge etter jeg lagde mitt design. Dermed ingen inspirasjon fra min side. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hva så? Lov å bruke tuts.. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Ja, såklart, men jeg har fremdeles ikke brukt dem. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hehe! Men lette du ikke etter en slik tutorial!? Eller var det en annen her på forumet!? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Trenger ikke å bruke .01 i tittelen. Så lenge det er brukt i menyen, mener jeg du ikke trenger å bruke det samme to plasser. M.t.p. footer, kunne du kanskje speilvende content boksen, slik at de matchet. Eller en helt clean utseende. Birger Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 For stor tekstavstand og linjeavstand i menyen, i tillegg ligger den dårlig plassert. Helt enig med deg Lokaltog. Jeg tror jeg har lært en gang at man ikke skal plassere elementer som hører sammen mer enn sin egen lengde fra neste element. eller noe sånt ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå