Binzer Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Heisan. Har et Dell ATX-kabinett med en 200W strømforsyning stående, og har planer om å oppgradere en smule til ASUS A7V333 m/AMD XP 1800 (eller deromkring). Kan jeg like godt kjøpe nytt kabinett m/300W med en gang, eller er det en sjanse for at jeg klarer meg med 200W? mvh Svein Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det Dell kabinettet ble kanskje brukt til en P3? 200W kan muligens holde sånn totalt sett, men stor sjangs for at det ikke er nok kapasitet på 12Volt. Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Heisan. Har et Dell ATX-kabinett med en 200W strømforsyning stående, og har planer om å oppgradere en smule til ASUS A7V333 m/AMD XP 1800 (eller deromkring). Kan jeg like godt kjøpe nytt kabinett m/300W med en gang, eller er det en sjanse for at jeg klarer meg med 200W? mvh Svein Du kan prøve men jeg tror du kan glemme det. Like godt å kjøpe nytt med det samme. Poff sa det den gangen jeg prøvde å kjøre en vanlig thunderbird 1.2 på en 250Watter. Nå sugde midlertidig TB rimelig bra med watt, men jeg ville ikke tatt sjangsen på å kjøre det der over tid. Ikke dumt det du forslår. En kvalitets-strømforsyning koster fort 500 kroner, kan like godt fleske til med nytt kabinett med det samme. Merk likevel at de fleste strømforsyningene du får med støyer en del. F. Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Freezeface: Du må ha hatt en temmelig crappy strømforsyning da! Jeg kjørte en T-bird 1ghz overklokket til 1,5ghz sammen med totalt 10 vifter, cd-rom, cd-brenner, floppy, to harddisker, på en 250 watt'er, og det funket helt fint! Hvis du skal kjøpe ny, tror jeg det er lurt å legge ned litt penger og ikke kjøpe en billig en som bråker og ikke leverer det den skal. Det er jo ikke akkurat den delen av pcen du kommer til å trenge å oppgradere igjen i nærmeste fremtid. ELWiss Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 bruker: tvpckort + det som står i signaturen 200W minitower aldri noen problemer (2 maskiner, et års erfaring med disse) Lenke til kommentar
getit Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg mener jeg har hørt om tilfeller eller et tilfelle hvor det gikk, - men den strømforsyningen er veldig liten. Men du får f. eks. et Q-tec kabinett med 350W eller 360W på komplett til vel 400 kr. Det funker nok helt greit. Vel - svarer litt utenfor spørsmålet da ... :-? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har shuttle sk41g med 200watt psu, se specs for kompontenter. Har også 2 led vifter + en kald katode. Barebone sk41g AMD xp2000+ 2x256 TwinMos PC 2700 Sapphire 9700 non-pro PlexCombo 20/10/40-12 80gb Seagate IV win2000 sp3 Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Har shuttle sk41g med 200watt psu, se specs for kompontenter. Har også 2 led vifter + en kald katode. Barebone sk41g AMD xp2000+ 2x256 TwinMos PC 2700 Sapphire 9700 non-pro PlexCombo 20/10/40-12 80gb Seagate IV win2000 sp3 men det er noe annet de psu er ment å være småe men også kraftige shuttle psu har sikkert bra specs på +5v railen Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det burde fungere fint så lenge du bare har 1-2 harddisker og ikke et skjermkort som trekker for mye strøm. Hold deg unna de raskeste GF4 kortene og Radeon 9700. Men det er stror forskjell på strømforsyninger, likevel Dell PSU'ene er sikkert helt gjennomsnittlige når det gjelder kvalitet så det burde gå greit. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Den der PSU'en er ALTFOR liten!!! Bør MINST ha en 300 watter på AMD. Du KAN faktisk risikere å svi CPU'en!!! Bytt PSU, og gjør det FØR noe går alvorlig galt!!!! Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg kjører systemet mitt på en 220 watter... Kjørte tbird 1.4 før dette... Egentlig rart at det går men.... jaja... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Tror nok det vil bli i minste laget. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Den der PSU'en er ALTFOR liten!!! Bør MINST ha en 300 watter på AMD.Du KAN faktisk risikere å svi CPU'en!!! Bytt PSU, og gjør det FØR noe går alvorlig galt!!!! Haha.. "Du kan faktisk risikere å svi CPU'en". Dummeste jeg har hørt, er det noe som kan svis hvis du har for liten strømforsyning, så er det strømforsyningen selv. Du kunne klart deg med et utropstegn vel? Flere får deg til å se userriøs ut. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Den der PSU'en er ALTFOR liten!!! Bør MINST ha en 300 watter på AMD.Du KAN faktisk risikere å svi CPU'en!!! Bytt PSU, og gjør det FØR noe går alvorlig galt!!!! Haha.. "Du kan faktisk risikere å svi CPU'en". Dummeste jeg har hørt, er det noe som kan svis hvis du har for liten strømforsyning, så er det strømforsyningen selv. Du kunne klart deg med et utropstegn vel? Flere får deg til å se userriøs ut. At han skriver "svi CPUen" høres kanskje dumt ut, men han har rett. Hvis PSU ikke takler forbruket til maskinvaren så vil den før el siden ryke med ett smell. Da kan du i risikere en spennings puls fra PSUen idet den ryker. I verste fall ryker både CPU, HK, RAM og muligens andre komponenter med pga denne pulsen. Dette er ikke noe tull. Bare sjekk runt på diverse forum. I de fleste tilfeller ryker kun PSU, men andre ting kan gå til helv****. Så bare ro deg ned du Jovi Better safe than sorry. 200W på et system hvor bare CPU sluker mellom 70 og 80W er ALT for lite. Kjøp nytt kabinett med en god PSU. Chieftech leverer rimelig stillegående 360W PSUer til sine miditower. Billig er dem også. Lenke til kommentar
knut Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 En helt annen ting er at dell har hatt ustandardiserte strømforsyninger. Jeg vil tro at det gjelder den strømforsyningen din siden du har hatt den med en P3 prosessor. Så da blir du nok nødt til å kjøpe ny for ikke å svi av det nye utstyret. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Har shuttle sk41g med 200watt psu, se specs for kompontenter. Har også 2 led vifter + en kald katode. Barebone sk41g AMD xp2000+ 2x256 TwinMos PC 2700 Sapphire 9700 non-pro PlexCombo 20/10/40-12 80gb Seagate IV win2000 sp3 Har ogsaa Shuttle XPC, derimot har jeg SB51G, du bruker katode i din maskin, har du noe screenshots av boxen din? Lenke til kommentar
paalel Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg tror det ikke nødvendigvis er antall Watt med kvaliteten på strømforsyningen som betyr noe. Forsøkte nettopp med en eldre 250W PSU for å kjøre et nForce2-hovedkort m/integrert VGA og TB1333 og det sa poff - goodbye strømforsyning. Derimot har jeg hørt at de fleste kjører greit med nyere strømforsyninger på 200W - disse er kanskje av bedre kvalitet. Det var forresten kun strømforsyningen (og et par sikringer i huset) som gikk; med ny PSU på 350W kjører systemet nå upåklagelig. Lenke til kommentar
Binzer Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Okai, delte meninger, forstår jeg. Ser likevel ut som om det heller mot nytt kabinett, ettersom det heller ikke skulle forundre meg om Dell har fått spesial-laget kabinettet slik at et nytt std ATX-kort ikke passer. Takker inntil videre for alle bidrag. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Better safe than sorry. 200W på et system hvor bare CPU sluker mellom 70 og 80W er ALT for lite. Kjøp nytt kabinett med en god PSU. Chieftech leverer rimelig stillegående 360W PSUer til sine miditower. Billig er dem også. XP1800 bruker ikke mer enn maximum 65 Watt dersom jeg husker rett fra sandpile.org. Mener fortsatt at det burde gå greitt så lenge han ikke har mer enn 1-2 harddisker, ikke GF4/Radeon 9700 og ikke for mange ekstra kort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Folk må slutte å se kun på oppgitt Watt! Det er mye viktigere å se på hvor mye strøm (effekt) hver enkelt spenning kan levere. Jeg har selv hatt en 235W PSU som funka tålig bra på en OC'a TBird m/GForce4, 2HD, CDRW, CDROM og 5 ekstra vifter. PSU'en som fulgte med det nye toweret mitt var på 360W men fungerte alikavel dårligere enn den på 235W. (Har nå en helt grei AOpen 300W PSU) Edit: Og som sagt har kvalitet mye å si! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå