Wiciwato Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvis man har en Derbi Senda SM125, hvor fort kan man få den til å gå? eventuelt lovlig, og ikke lovlig. Og hvor mye vil det koste, uten pris? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hvis man har en Derbi Senda SM125, hvor fort kan man få den til å gå? eventuelt lovlig, og ikke lovlig.Og hvor mye vil det koste, uten pris? Det er ikke lovelig og trimme, så du kan nok ikke få den lovlig trimmet..... Lenke til kommentar
Whipblaster Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 joda...125 kan ha max 15 hester og hvis man har 11 f.eks. har man lov til å trimme til 15;) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 joda...125 kan ha max 15 hester og hvis man har 11 f.eks. har man lov til å trimme til 15;) ja du kan prøve å få detta godkjent... det er ikke bare å få 15 hk i den, fordi det er grensa.... Det sakl godkjennes i vognkort om det skal være lovlig.. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 ja du kan prøve å få detta godkjent... det er ikke bare å få 15 hk i den, fordi det er grensa.... Det sakl godkjennes i vognkort om det skal være lovlig.. sant, men har dere noen gang hørt om noen som har blitt tatt for trimming av 125cc når de har mindre enn 15hk? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Hvis du skal trimme den til 15hk må du godkjenne den, da den ikke er i gyldig kjørestand i hensyn til vognkortet Endret 16. oktober 2007 av gilera Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 ja du kan prøve å få detta godkjent... det er ikke bare å få 15 hk i den, fordi det er grensa.... Det sakl godkjennes i vognkort om det skal være lovlig.. sant, men har dere noen gang hørt om noen som har blitt tatt for trimming av 125cc når de har mindre enn 15hk? han spurte om lovlig måte, så ta deg ei bolle besservisser og jam kompis ble tatt med effektannlegg, og ja den hadde minre enn 15 Hk orginialt.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Det jeg mente med lovlig og ulovlig var at hvor fort den gikk vanlig...Vet noen det? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det jeg mente med lovlig og ulovlig var at hvor fort den gikk vanlig...Vet noen det? står det noe maks fart i vognkortet? hvorfor trenger du å vite det? bare lurer Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det jeg mente med lovlig og ulovlig var at hvor fort den gikk vanlig...Vet noen det? Står det ikke noe om fart i vognkortet ditt så har den lov til å gå så fort som den bare vil Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det jeg mente med lovlig og ulovlig var at hvor fort den gikk vanlig...Vet noen det? den har lov til å kjøre under fartsgrensa .... er ikke no hastighetsbegrensing på lett mc som det er på moped... loven for lett mc er: -Under 125ccm -under 15 Hk Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Det jeg mente med lovlig og ulovlig var at hvor fort den gikk vanlig...Vet noen det? den har lov til å kjøre under fartsgrensa .... er ikke no hastighetsbegrensing på lett mc som det er på moped... loven for lett mc er: -Under 125ccm -under 15 Hk Noen lett mc'r har også hastighetsbegrensing! Vet at ihvertfall at KTM og Husquarna har det (ikke alle men de fleste) Edit: Det er ikke lovbestemt, men bestemt at typegodkjenninga på den aktuelle sykkelen Endret 20. oktober 2007 av daruu Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Det jeg mente med lovlig og ulovlig var at hvor fort den gikk vanlig...Vet noen det? den har lov til å kjøre under fartsgrensa .... er ikke no hastighetsbegrensing på lett mc som det er på moped... loven for lett mc er: -Under 125ccm -under 15 Hk Noen lett mc'r har også hastighetsbegrensing! Vet at ihvertfall at KTM og Husquarna har det (ikke alle men de fleste) Edit: Det er ikke lovbestemt, men bestemt at typegodkjenninga på den aktuelle sykkelen typegodkjenning og lovbestemt er 2 vidt forskjellige ting det trådstarter sikkert tenker på er om han kan bli avkiltet/bøtelagt fordi lett mc`en hans går for fort jmf. norske lover, og det kan han ikke, ergo finnes ikke hastighetsbegrensninger på lett mc i praksis... case closed Endret 20. oktober 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har den ikke selv, men jeg lurer på hvor fort den går uten trim, helt vanlig? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har den ikke selv, men jeg lurer på hvor fort den går uten trim, helt vanlig? gjør vel rundt 105-110 orginialt Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 De tar jo ikke lettsykler på ''tralla'' så det er bare å trimme ivei. Bytt sylinder og evntuelt sett på effektanlegg Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 De tar jo ikke lettsykler på ''tralla'' så det er bare å trimme ivei. Bytt sylinder og evntuelt sett på effektanlegg De sender deg fortsatt på visning da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå