Gå til innhold

Forbeder frameraten i PS3 spill!

praystation

Anbefalte innlegg

Fant dette tipset. Har ikke teste det selv, men skal visst hjelpe :)

Hi, I've found the following improvements for better and smoother framerates for ps3 games.

Like set the BD/DVD upscaler set off,HDMI 24fps off, HDMI audio set on bitstream, PS2 upscaler/smoother set off.

Disable system display notify/ mediaserver off / all other automatic setting set to off / internet disable if not multiplaying and other setting etc will all help improve framerates.

I tested all the games with HDMI 720p, and all games runs more smoother, speed and more responsive, I think cell dont have to spend time in the background from those settings before.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tull og tøys spør du meg, har ingen tro på at dette hjelper noe i det hele tatt. Skammelig at dette i det hele tatt skal være verdt å tenke på å prøve. "Koser" meg med SKATE for tiden, men **** for en sinnsvak framedrop det kan være til tider, er faktisk så ille at jeg vurderer å returnere spillet til selger.

Greit, PS3 er en helt ny konsoll, med en arkitektur som skiller seg fra alt annet på markedet i dag. Det er utvilsomt vanskelig å måtte lære seg en helt ny plattform. Men når en skal selge et underholdningsprodukt, altså noe folk frivillig skal bruke masse av tid på, og heller ikke trenger - bør det være såpass godt at man ... underholdes. Kjære utviklere, utsett spillene om dere må, men for guds skyld - lær dere konsollen dere jobber med!

Lenke til kommentar
Men en av CPU'ene (eller SPE'ene, hva det enn heter) er jo satt av kun til systemet samme hva. Må da holde at de 6 ledige driver spillet?

Joda, men en prosess lever ikke isolert på en SPE. De må jo fortsatt bruke båndbredde for å konversere med de andere komponentene i systemet.

Lenke til kommentar

det hjalp faktisk i skate for meg... vet ikke hvorfor men det fungerte nå i alle fall... satte alt som sto på automatisk på off og må si jeg så forbedringer... merkbart i skate, noen ganger virker det ikke så bra men da har jeg prøvd å restarte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...