Trazor Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Flashet i går min Linksys WRT-54G v5 med DD-WRT micro-softwaren, og alt gikk bra, jeg får opp interfacen og kan stille inn det meste. Eneste problemet er at jeg ikke får internettilgang gjennom Linksysen! Har internett via kabeltv fra Canal Digital, og jeg har koblet PC-en direkte til ruteren fra CD, og der får jeg internettilgang. Dette virker: Vegg-->CD Ruter-->PC Dette virker ikke: Vegg--> CD Ruter --> Linksys --> PC Internettlyset på linksysen lyser, og jeg kan også koble til WLAN, men kommer altså ikke på internett. FAQ'en på dd-wrt.com sier bare at det kan ha veldig mange årsaker, uten å nevne noen. Den avslutter også med at det mest sannsynlig er pga manglende kunnskaper om nettverk... Orly? Linksysen ble resettet til factory defaults både før og etter flashing, og jeg fikk tilgang gjennom den før jeg flashet, uten noen problemer. Har også prøvd å reboote, både ved å ta ut strømkabelen og trykke resetknappen. Still nothing. Hjelp..? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 du har nok samme ip range på wrt din som på cdroutern :-) bytt på wrt til eks :192.168.10.1 (default er 192.168.1.1) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Er det ikke modem du har fått fra CD (hvilken adresse får du ut av boksen? Starter den på 192. eller 10. er det en router) Hvis det er modem: Husk at da vil den kun låses til sist brukte macadresse, slik at hvis du får internett på PC så vil den ikke fungere på linksys. Du kan gå inn i DD-WRT og velge klone (PCens) macadresse for å kurere problemet. Endret 13. oktober 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Er det ikke modem du har fått fra CD (hvilken adresse får du ut av boksen? Starter den på 192. eller 10. er det en router)Hvis det er modem: Husk at da vil den kun låses til sist brukte macadresse, slik at hvis du får internett på PC så vil den ikke fungere på linksys. Du kan gå inn i DD-WRT og velge klone (PCens) macadresse for å kurere problemet. Det er vel gjerne et modem, koaxkabelen går fra veggen og inn i den. Hvordan ser jeg hvilken adresse jeg får ut fra den? har du et tips på hvordan jeg går frem for å finne og klone macadressen? Takk for svar EDIT: fant MAC clone siden, og det funket som snus, takker! Endret 13. oktober 2007 av Trazor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå