LasseGL Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Vurderer i disse dager å kjøpe meg en splitter ny Extrem Gamer Pc, som inkluderer selve PC-en og Skjerm. Har følgende oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=55800 Lurer litt på hovedkortet, skal ha X38-Chipsett, og skal ha DDR2 med mulighet for oppgradering til DDR3. Men er litt usikker på hvilket Hovedkort jeg skal/bør velge. Noen Innspill? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Strømforskyningen i det kabinettet virka veldig overkill men, også tror jeg jeg villle godt for 8800gtx om jeg skal spille på en 24" med alt på high og full oppløsning. Personlig ville jeg gått for et p35 basert hk også det er mer bang for the buck... Her er en handlevogn jeg har satt opp bare for å sikle litt på... Det er noen deler som mangler her som jeg har fra før så er ikke helt komplett... Men hvis man tar vekk vannkjølings delene og legger til skjerm, mus, tastaur, lydkort og dvd spiller/brenner ender man opp på ca. samme pris. Handlevogn. Bountyhunter Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Strømforskyningen i det kabinettet virka veldig overkill men, også tror jeg jeg villle godt for 8800gtx om jeg skal spille på en 24" med alt på high og full oppløsning. Personlig ville jeg gått for et p35 basert hk også det er mer bang for the buck... Her er en handlevogn jeg har satt opp bare for å sikle litt på... Det er noen deler som mangler her som jeg har fra før så er ikke helt komplett... Men hvis man tar vekk vannkjølings delene og legger til skjerm, mus, tastaur, lydkort og dvd spiller/brenner ender man opp på ca. samme pris. Handlevogn. Bountyhunter Ok. Skal selvsagt ha X38, hvofor kjøpe P35 når det koster kun 500 spenn mer? Dessuten sies det at det er 10 prosent bedre ytelse... Men ja, skal ha GTX kort selvsagt! Har egentlig bare satt opp et GTS kort slik at prisen ble sånn ca. det samma siden jeg skal kjøpe et GTX kort brukt...... Men ja, overkill er PSU'en, men man vet aldri når man får brukt for den....Uansett da trenger jeg ikke oppgradering på lenge innenfor PSU fronten regner jeg med.... Lenke til kommentar
Leinen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det du bør bestemme deg for hovedkort er først og fremst chipset. Det er ut som du er ganske hag på x38 chipsetten, men en liten heads up her. x38 kom, er her nå, og blir oppgradert allerede i første kvartal neste år til x48. En liten fakta som du bør være bevisst på. Den andre tingen du bør spørre deg selv om er om du ønsker SLI (dual skjermkort). Denne teknologien har vært her en liten stund nå og begynner å bli kjent for mange. Vist du er bombesikker på at du ikke ønsker du skjermkort i fremtiden så er ikke SLI et must. Men jeg ville anbefale SLI på det sterkeste. GTS eller GTX.. Hm. GTS kortene er en del billigere og kan lett klokkes opp til et GTX kort. Hvis du kjøper et GTS kort og har SLI så er det ikke mange kroner du skal ut med en gang vis du ønsker et identisk skjermkort for SLI. 2x GTS 8800 kort med 640MB Ram er rått. Les en test eller 2 Håper dette hjelper. Dette er bare min mening, og mange kan være uenige. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) En av grunnene til at jeg ville gått for p35 er nettop x48. Ville også ha spart penger på billigere kabinett + psu kombo som kan brukes på fremtidige oppgraderinger eller kraftiger skjermkort, et skjermkort til eller et lydkort m.m. Bountyhunter Endret 14. oktober 2007 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 En av grunnene til at jeg ville gått for p35 er nettop x48. Ville også ha spart penger på billigere kabinett + psu kombo som kan brukes på fremtidige oppgraderinger eller kraftiger skjermkort, et skjermkort til eller et lydkort m.m. Bountyhunter ok, nå skal sant sies at X48 ikke har så store ytelses endringer som X38 har. X38 yter 10 prosent bedre enn tidligere P35. Og det som også er en stor nedtur med X48 er at det kun støtter DDR3, og gidder ikke betale 6000 for DDR3 minne. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Sikker på at Prosessorn passer? Og 8800 GTS er vel ikke Extrem Gaming akuratt.. Endret 17. oktober 2007 av Rudde93 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Vurderer i disse dager å kjøpe meg en splitter ny Extrem Gamer Pc, som inkluderer selve PC-en og Skjerm. Har følgende oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=55800 Lurer litt på hovedkortet, skal ha X38-Chipsett, og skal ha DDR2 med mulighet for oppgradering til DDR3. Men er litt usikker på hvilket Hovedkort jeg skal/bør velge. Noen Innspill? Extrem gamer PC? Ingenting extremt med det oppsettet der. Dette oppsettet derimot, det begynner å likne på noe Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 hehe, sier det bare grunnet dårlig respons. men ihvertfall, somsagt tidliger, Ja, Jeg skal ha GTX. men kjøper dette brukt. og da koster det rundt 2500 spenn.... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 1000 kr avslak på brukte datakompinetet er vel litt lite?? Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 1000 kr avslak på brukte datakompinetet er vel litt lite?? Hæ? mener u at 1000 kroner i avslag på bruktedatakomponentert er litt lite? Nja, nå skal sant sies at alle ikke kjøper det billigste GTX kortet, mange kjøper GTX kort opp til 5 000 kroner. Må ikke kjøpe det billigste, Ino GTX krotet til 3700 ell noe sånt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå