Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt annlegg, er det bra eller?

MBarne

Anbefalte innlegg

Håper det er noen sjeler der ute som kan hjelpe meg. Har gått til innkjøp av annlegg til bilen min, men har ikke peiling om det jeg har kjøpt er bra eller om det i hele tatt hører sammen, og hvordan jeg monterer dette!

Det jeg har kjøpt er altså:

2 stk Proson 6"x9" 3-veis 300 Watts max

Proson RSA 300, 4-kanals bilforsterker med 1000W brokoblet effekt og MOSFET-transistorer

Proson RSX12 Sub 12"x2 Maks effekt: 800W. 90dB

Og en KENWOOD CD-spiller med en utgangseffekt på 4 x 50 W

Er det greit nok eller? Følte meg rimelig trygg nå når jeg skrev det!

Vet ikke helt om det passer sammen men... :hmm:

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble vel 3000,- til sammen med alt! Kan du begrunne litt nærmere hva som ikke er bra? Håper du vet bedre enn at merke ikke trenger å ha noen betydning for god lyd!

Kjøpte noe av det på netthandelen.no! Sub betyr jo egentlig veldig lite bare den kan spille!!?

Lenke til kommentar

Sub har en del å bety. Hvordan den er bygd opp, følsomhet, membranmateriale, størrelse på talespole osv. osv. Er en del forskjell på suber. Proson og Kenwood er ikke akkurat luksus-merker heller da. Pioneer og Alpine er vel stort sett de ledende innen bil-spillere hvertfall.

Det anlegget kommer nok til å spille høyt, men ikke spesielt pent da.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Har du gitt 3000kr for det proson greiene, så har du blitt kraftig lurt...

En kasse med 2stk 12" koster under 500kr inn, og det gjør den forsterkeren også...

Forsterkeren gir heller ikke i nærheten av oppgitt effekt, tipper den ligger på ca 4x50watt rms... 6x9 er ingen vits når du skal ha sub heller, da er det BRA kompsett foran som gjelder... Spilleren er helt grei, midt på treèt vil jeg si, men de 4x50 watta er max watt, er kanskje 4x15watt rms... ;)

Lyd får du, og det skulle ikke forundre meg om du blir fornøy også.... det finnes mange smådøve folk her i landet ;)

Og ja, etter 20 år i bilstereo verden, så har jeg en viss peiling på hva jeg snakker om...

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...