sureup Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hey, Nettopp kjøpt denne 40" LCD TV'en. Men vi har analoge tv signaler hjemme og det er utrolig uskarpt når vi ser på tv. Det blir liksom en mølje klaska sammen med farger og en del etterslepp. Vil dette bedre seg om vi skaffer en digital dekoder? Om ja, hvor mye? Eller er det bedre å levere den tilbake og skaffe seg en plasma skjerm? Faen det så mye bedre ut i butikken, og jeg vet det ville være verre hjemme pga vi har vanlig tv signaler osv men så jævlig forskjell da.... Takker for all hjelp Endret 13. oktober 2007 av sureup Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Alle LCD tv'er med analogt signal ser ut som skikkelig møkk, blir mye bedre med digitalt. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har hørt at Samsung er kresen på signalene og spesielt analoge, så ja det vil nok bli mye bedre med digital dekoder. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 tusen takk for superraske svar fins det noen sammenligningsbilder ut på nett så man kan se forskjellen med og uten digital dekoder? Og hva med plasma, er det lurere å heller velge det med tanke på skarpheten, og heller ofre den deilige svarten på lcden? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Fant et bilde. Her ser man hvor stor forskjellen KAN bli. Endret 13. oktober 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
sureup Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 hmm hvordan er det med plasma da? Hvordan er den med og uten digital dekodeR? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har en av de nyeste Samsung-plasmaene, og har både analoge og digitale TV-signaler. Og forskjellen er ganske ekstrem. De analoge signalene er ikke så ille som du forteller om da, det er fullt sebart, men fargene er veldig matte og kjedelige og det er litt støy på bildet. På digitale signaler via HDMI er bildet sylskarpt og fargene er nydelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå