Gå til innhold

Hvit Valgallianses partiprogram vs Koranen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel innholdet av boken og hvordan folk fanatisk følger ordene som står i den. Da kan man bli truet.

Urealistisk å forby den fordi da må vi forby bibelen og andre religiøse skrifter. Og det kommer aldri til å få gjennomslag. Særlig med tanke på at vi har en statskirke?

Lenke til kommentar
Hvilke deler av koranen er rasistiske?

De delene som omhandler folk av annen tro, de uten tro, de som ikke er omskjært, slaveri, og de med mørk hud. Muhammed var nemlig ganske lys, og syntes ikke særlig høyt om mørke mennesker. Særlig ikke afrikanere.

I verdens levende religioner står det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Problemet er at de fleste ikke lager sine egne meninger.

Det finnes alt for få ansvarlige mennesker, og folk som tar stand i noe de ikke har satt seg godt inn i.

Nazistpartiet i tyskland vant frem på at de bygget mye på det at Tyskland ble holdt ansvarlig for 1. verdenskrig.

Selvom de fleste tenker på jødeuttryddelse og slikt, er det ikke derfor nazistpartiet vant.

Hitler lovte å bringe Tyskland inn i en storhetsperiode.

Poenget er at vi kan ikke vite hva som vil være viktig i fremtiden, og da kan vi ikke lage en slags "middelvei" for hva som er lov å mene, dette anser jeg som fullstendig udemokratisk.

Folk har andre meninger nå en for 55 år siden, moral er et resultat av samfunnet vi lever i, og det er ganske annerledes nå enn i 42.

Må si meg enig med geirgrusom her. Fullstendig demokrati og fullstendig ytringsfrihet er den ultimate formen for rettferdighet. Hvis nazistene stiller til valg i Norge og vinner ville det vært helt rettferdig.

Lenke til kommentar
Var ironisk ment det jeg sa. Nesten 90% av verdens befolkning tilhører en religion, har ingen tro på at du skal klare å vinne med ditt korstog med å fjerne all religion.

Kan du vise til likheter mellom HV-partiprogram og koranen, listet opp mot hverandre forresten?

Så da mener du at koranen ikke har noe med islam å gjøre da? Hvorfor skal den være lovlig da?

Jeg har aldri sagt noe dritt om islam her inne tror jeg, jeg snakket om fordommene i korane som strider med norske regler.

Endret av Peter_Lynch
Lenke til kommentar

Så du vil fjerne alle skriftbøker som kan ha en snev av ting som kan tolkes urettmessig iforhold til loven?

Bibelen som grunnsteinen i nyere norsk historie blir forbudt da om vi skal høre på deg.

Men istedenfor å diskutere her som et forumtroll så prøv det for en rettsal.

Lenke til kommentar
Så du vil fjerne alle skriftbøker som kan ha en snev av ting som kan tolkes urettmessig iforhold til loven?

Bibelen som grunnsteinen i nyere norsk historie blir forbudt da om vi skal høre på deg.

Er ikke bare et snev av rasisme i koranen nei. Det er 10 ganger så mye som i Bibelen.

Men jeg sier bare at dersom det er ulovligt med rasisme og blasfemi som det er i Norge burde vi faktiskt følge disse lovene.

Hvorfor er det for eksempel ikke lovligt å benekte holocaust i en bok?

Lenke til kommentar

Er ikke bare et snev av rasisme i koranen nei. Det er 10 ganger så mye som i Bibelen.

Men jeg sier bare at dersom det er ulovligt med rasisme og blasfemi som det er i Norge burde vi faktiskt følge disse lovene.

Du sier at det er "10 ganger mer rasisme i koranen enn bibelen" uten å ha lest koranen. Imponerende.

Fordi det er som å skrive en bok og benekte at jorda er rund. Det har ikke noe med virkeligheten å gjøre og hvis man skal skrive skjønnlitteratur som tar utgangspunkt i at holocaust ikke fantes så vet du hva slags kar som står bak boka.

Lenke til kommentar

Du sier at det er "10 ganger mer rasisme i koranen enn bibelen" uten å ha lest koranen. Imponerende.

Fordi det er som å skrive en bok og benekte at jorda er rund. Det har ikke noe med virkeligheten å gjøre og hvis man skal skrive skjønnlitteratur som tar utgangspunkt i at holocaust ikke fantes så vet du hva slags kar som står bak boka.

Trenger ikke lese Mein Kampf for å vite at Hitler var rasist heller.

Lenke til kommentar

Trenger ikke lese Mein Kampf for å vite at Hitler var rasist heller.

La meg se:

Mein Kampf er rasistisk fordi Hitler var rasistisk. Jau, så da har du ett land, en leder og en veldig liten religion i forhold til en verdensreligion. Så hvordan kan du si at Koranen er rasistisk? Du har jo ikke ett snev av peiling og har ikke en leder å referere til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...