Yoda211 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Cpu: AMD Athlon 64 X2 4600+ , Code name: Windsor hk: MSI K9M SLI Platium Då jeg satte samen datan for 1 år siden kjørte jeg cpu på stock kjøleren og stock klokk, då låg temperaturen på 28-39 grader. litt senere kjøpte jeg ny kjøler Zalman CNP9500 og brukte den goopen som følgte med den, i et halvt år. Jeg hadde tatt av og på kjøleren et par ganger uten å skifte goop og fant ut at temperaturen låg på 36-45 grader med helt stock klokk(2,4ghz). Eg hadde lyst å prøve meg litt på klokking og kjøpte derfor ny goop AS5 i håp om at det skulle gjere at temperaturen falt drastisk. Jeg tok på den nye goopen etter oppskrifta: tørka den gamle goopen som var på kjølaren og cpuen vekk med papir, så vaska eg kjølaren og cpuen med malingstynnar og et tøystykke. så smørte jeg et tynt lag med goop på cpuen med et vanlig bankkort. derreter satt eg det sammen igjen. Nå som jeg har begynt å klokke synest eg cpuen er veldig varm, har stilt vcore opp 1,5 og klokken står no på 2,7ghz. den går høgare men då må vcoren opp til 2 ,og når eg spiller krevende spill då i ei god stund så blir cpuen så varm at eg får blåskjerm og så står det at kjerne nr 2 har svikta. vist eg har vcore 2 og 2,75ghz så er temperaturen 46-50 når jeg surfer på nettet og når eg speler enkelte krevande spel i ein halv time så skjer dette med blåskjermen. Synst det skulle våre litt kaldere så luere derfor på; Er dette normal temperatur med mitt kjøleoppsett? har i tillegg kabinettvifter 2x 120mm og 1x 90mm (den står i sideveggen og er plassert slik at den bles rett på cpukjøleren) synst også det er litt merkli at kjøleribbene på kjøleren ikkje er noke spessielt varme sjølv om cpuen er veldi varm. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er du sikker på at du har fullt ut fulgt anvisningene for din type prosessor ? Om du tviler så leser du bare HER så finner du nok ut av det . Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Trenger ikke bruke mer enn nødvendig spenning på cpu. Da blir den bare ekstra varm. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Trenger ikke bruke mer enn nødvendig spenning på cpu. Da blir den bare ekstra varm. ja, var derfor eg har stilte ned vcoren og klokka den ned til 2,7ghz. for ellers blei der for varm. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Er du sikker på at du har fullt ut fulgt anvisningene for din type prosessor ? Om du tviler så leser du bare HER så finner du nok ut av det . aha, så det eg har gjort feil er at eg har fordelt kjølepastaen utover flata på cpuen med eit bankort. medan det eg egentlig skulle ha gjort er å berre påføre ein liten dråpe midt på cpuen. fleire feil og eg har gjort? men kan dette ha så mykje å sei? takker for velldi raske tilbakemeldingar Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg ville bare si at resultatet ble bra når jeg fulgte anvisningen på min AMD . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå