kenzky Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Jeg har to forsterkere: Den ene forsterkeren er på 450WattRMS og den andre er 200WattRMS: http://www.hifispeed.dk/shop/kicker-06zx2004-13981p.html og http://www.hifispeed.dk/shop/kicker-06zx4502-13978p.html Disse to skal jeg trekke støm til. Hvordan skal jeg gjøre det? Må jeg trekke to stykk strømkabler fra batteriet og bak? eller kan jeg bare trekke en med litt større tverrsnitt til den ene forsterkeren og så videre med en litt tynnere til den andre? Hvor stort tverrsnitt trenger jeg? Og hvor stor sikring burde jeg i såfall ha på den kabelen fra batteriet? 2kanaleren skal styre subwooferen, og den andre 4kanaleren skal styre fronsett og høytalere i hattehylla. Et spørsmål til angående phonokabler. På headuniten min er det tre phono utganger, den ene er merket med "Subwoofer output" den andre med "rear speaker output" og den tredje "front speaker output". Burde jeg trekke tre phonokabler ut fra den til forsterkeren da? Det vil vel bli mest riktig? Jeg tenkte litt på hvorfor det var tre utganger på det, og er det for at jeg skal kunne benytte meg av alle innstillingsmulighetene på headuniten? Takker for svar Endret 13. oktober 2007 av kenzky Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Angående strømkabelen så strekker du bare en litt tykk kabel bak som du splitter opp i to mindre med en splitterblokk. Splitterblokk har de på de fleste bilstereo-forretninger, mest sannsynlig alle. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) trekk 3 stk signalkabler siden den ene er en 4 kanaler og den andre er 2 kanaler så tar du Rear på høytalerne i hattehylla og Front på frontsett og SW på 2 kanaleren som subben skal på med strømmen gjør du som Lefse sa Endret 13. oktober 2007 av andy89 Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Noen som har noen meninger om hvor stor strømkabel jeg trenger? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ville lagt opp minst en 20 kvadrat, ant. en 35 kvadrat. Med en 100A sikring. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Åssen sub skal du drive med den 2 kanaleren?? var jo ikke allverdens kraft i den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå