Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DIR 655 VS. DGL 4300 ang. spill etc.?

Anbefalte innlegg

Hvordan veier disse routeren opp mot hverandre med tanke på ping/ms i spill, nedlastning, stabilitet, trådløst, you name it?

Poenget er at en kamerat og jeg har i det siste planlagt å flytte sammen, han nedlaster for det meste, og jeg spiller for det meste.

Det som er kjekt med DGL'en som jeg idag har, er at det er gamefuel på den.

Og han er punch på DIR 655, men hvordan vill spillopplevelsen bli med denne, i forhold til DGL'en som har gamefuel, og si han laster ned på 3mbit av en linje på 6, bare for å ta ett eksempel?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 655en og har brukt den ganske intensivt med IP telefon, torrents, emule, og en del spilling. Den har qos som fungerer utmerket, skal fungere bra på auto med automatisk prioritering av mange spill/servicer, men jeg har satt opp regler manuelt på de jeg bruker mest. Den er RASK og takler hard trafikk uten problemer. ingen "hobbyruter" er i nærheten (med unntak av pc baserte, som f.eks monowall, pfsense osv)

Lenke til kommentar

Hellu. Jeg er altså han som N-E skal flytte sammens med.

Svedge: Linux er uaktuelt, vi kjører begge Vista;) Og vi har ingen dårlige maskiner noen av oss.

Perulv: Jeg har den her hvor jeg bor nå (altså gutterommet) og den funker helt sinnsykt bra. Vi er 5 datamaskiner koblet opp på det meste og det går helt problemfritt. Er ca 1 måned siden vi byttet fra en av de bedre fra linksys, pga at nettet hoppet ut HELE TIDA. Nå har denne stått på en måned (d-linken), uten et eneste avbrudd og top speed. Alt er en fryd.

Ikke bare kan jeg anbefale denne til dere som leser dette, men også til min venn N-E! :D

Av ren gamingskikk her hjemme så laster ingen ned når man vet andre spiller. Som regel dagtid på hverdager, så uansett vil ikke det by på problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...