mfb Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 har en hp g5050eo bærbar pc. kjøpt for en uke siden. Det er Windows Vista på den, men har kjøpt meg xp home som jeg skal installere isteden. Under windowsinstallasjonen kommer det at programvaren eller PC-en ikke finner noen harddisk. hva gjør jeg? hvordan får PC-en finne harddisken? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Jeg får opp akkurat det samme på min Compal IFL90. feilen er at gamle(?) Xp mangler Sata kontroller eller hva det heter. Endret 13. oktober 2007 av Runarbs Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 og hvordan kan jeg fikse dette problemet? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Du kan jo sjekke hjemmesiden til produsenten av hardisken og se om du finner noe der. Hvor gammel er XP plata du bruker? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er mest sannsynlig en SATA harddisk i maskinen. Det er 2 muligheter til a fikse det. Laste over driverene ( som du burde finne et eller annet sted pa internett ) til en diskett. USB diskettstasjon burde virke. Eller du kan bruke nlite les her http://www.thattechsite.com/vbulletin/foru...hread.php?p=328 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 er bærbar altså har ikke floppy stasjon, hvordan kan jeg få over driverne da? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det er mest sannsynlig en SATA harddisk i maskinen. Det er 2 muligheter til a fikse det. Laste over driverene ( som du burde finne et eller annet sted pa internett ) til en diskett. USB diskettstasjon burde virke. Eller du kan bruke nlite les her http://www.thattechsite.com/vbulletin/foru...hread.php?p=328 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 har ikke diskettstasjon hvordan får jeg PC-en til å gjenkjenne harddisken på PC-en min under xp-installasjonen? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ta a les ordentlig gjennom innlegget mitt er du snill. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 har lest gjennom det, men skjønte ikke noe av det nlite linken, dessuten har jeg ikke usb diskettstasjon. hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Skaffer en USB diskettstasjon, eller bruker google for a finne guider angaende nlite http://www.msfn.org/board/Complete_Beginne...end_t28005.html feks Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) jeg har lagt inn driverne fra samsung menn xp klarer ikke å finne hardisken, har prøvd med vista og det gikk bare greit. noen tips? vil helst ikke kjøre vista. Edit: Fikset biffen, jeg deaktivete et eller annet i bios og når funker alt Endret 13. oktober 2007 av Runarbs Lenke til kommentar
mfb Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 kan du forklare hva du gjorde? du hadde samme problem som meg ved at du ikke fant harddisk under xp-installasjon? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 ja jeg hadde samme problem som deg. jeg kan nokk ikke si helt nøyaktig hva det var jeg deaktiverte siden jeg ikke husker hva det hete og holder på å instalere xp. men jeg gikk inn i bios --> harddisk opplegg og der sto det noe som xp sp1 jeg valgte å deaktivere det. så pakket jeg inn xp plata og så funket alt. jeg skal finne navne på det jeg deaktiverte når installasjon er ferdig. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 har brent sata-controller på cd. hvordan får jeg installert denne under xp-installasjonen slik at man finner harddisken for å deretter installere xp? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 har windows vista nå, og vil installere xp, så får ikke gjort noe i bios med å deaktivere sp1. skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal få PC-en til åfinne harddisken under installasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Du trenger sata-controlleren på en diskett..Og i begynnelsen av installasjonen til XP står et "Tast *ettellerannet* for å installere tredjeparts SATA/Raid-drivere" Wiken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå