Fotoentusiasten Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Jeg har lenge ønsket meg en skikkelig kamera og nå har jeg endelig fått mulighet til å invistere i det! Jeg kjøpte meg Canon EOS 400D med - Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD linse! Håper dette var et greit valg til en amatør fotograf! Jeg har planer om å invistere i litt mer utstyr! Jeg har lyst til å lage meg mitt eget lille hjemmestudio. Trenger derfor noen råd til innkjøp av utstyr slik at jeg slipper å gjøre så mange feilkjøp! Det jeg tenker meg er at jeg skal kjøpe meg en bakgrunn! Der har jeg funnet et hav av muligheter, så den biten skal jeg klare selv! Jeg har sett litt på studioblitzer! Fant denne pakka inne på kaffebrus.com http://www.kaffebrus.com/studioset-2-x-110ws-233.html Er dette noe som egner seg for et lite hjemmestudio? Jeg trenger vel noe mer belysning også! Det er 3 spottere i taket på det rommet jeg skal bruke til fotografering! Men jeg antar at dette er for dårlig/feil belysning! Noen tips å komme med på hva jeg bør kjøpe? Egner den linsa jeg har kjøpt meg til fotografering i mennesker i et lite hjemmestudio? Jeg har også lyst til å ta litt bilder av dyr og natur. Hva slags linse® bør jeg se på da? Og bør jeg invistere i en større blitz til kamera først som sist! Håper noen har mulighet til å hjelpe en amatør litt på vei her :-) På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Når det gjelder anbefaling av studio-belysning, så overlater jeg det til de som kan sånt... Tamron 17-50 er et godt allround objektiv - egner seg godt til landskap og bymiljøer osv. Men som rent portrettobjektiv, så blir det i det minste laget. Canon 85mm f/1.8 er et bedre valg. Tom Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Når det gjelder anbefaling av studio-belysning, så overlater jeg det til de som kan sånt... Tamron 17-50 er et godt allround objektiv - egner seg godt til landskap og bymiljøer osv. Men som rent portrettobjektiv, så blir det i det minste laget. Canon 85mm f/1.8 er et bedre valg. Tom OK, da ser det ut til at jeg må invistere i et nytt objektiv i alle fall! Blir for det meste portrett i første omgang! Jobber som modell, så nå har jeg lyst til å prøve meg litt på andre siden av kameraet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå