Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd fra Bluecom - massiv utbygging?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Ser at det er flere her som sier at de har sett at Bluecom skal bygge ut sentralene 28.03.03. Jeg var akkurat inne på sidene deres og sjekket nummeret mitt og jeg fikk samme meldingen.

Finnes det noen der ute som kan bekrefte om dette er fakta eller fiksjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen!

Ser at det er flere her som sier at de har sett at Bluecom skal bygge ut sentralene 28.03.03. Jeg var akkurat inne på sidene deres og sjekket nummeret mitt og jeg fikk samme meldingen.

Finnes det noen der ute som kan bekrefte om dette er fakta eller fiksjon?

Telenor Networks bygger ut 76 nye sentraler i løpet av våren, det er disse du finner på nummersjekkeren til Bluecom.

Lenke til kommentar
Jeg vet at de bygger ut nye sentraler, men listen jeg sjekket hos telenor innbefatter ikke min sentral etter det kan se der.

Snakker du om den eldgamle listen som ligge ute med ca 30 sentraler?

Den er jo fra høsten 2002 og har ingenting med den lista som kom for noe over ei uke siden. Jeg har ikke sett at den nye er offentligjort så den kommer vel tenker jeg.

Lenke til kommentar

Gå inn på Bluecoms hjemmeside. Finn din lokale forhandler der og ring dem. Det har jeg gjort og fått bekretet at dem skal bygge ut min sentral. Jeg ringte for morroskyld til Telenor for å spørre om dem hadde noe med den utbyggningen å gjøre, men det hadde dem ikke. Fikk beskjed om at Bluecom bygger ut sentralene selv.

Lenke til kommentar
Gå inn på Bluecoms hjemmeside. Finn din lokale forhandler der og ring dem. Det har jeg gjort og fått bekretet at dem skal bygge ut min sentral. Jeg ringte for morroskyld til Telenor for å spørre om dem hadde noe med den utbyggningen å gjøre, men det hadde dem ikke. Fikk beskjed om at Bluecom bygger ut sentralene selv.

Fikk du den beskjeden av en forhandler så lyver han stort sett med et eller to unntak.

Lenke til kommentar
Det er ikke Bluecom som bygger ut helt på egen hånd, nei - tror det er et slags samarbeid der, uten at jeg tør garantere det.

Samarbeidet går vel stort sett ut på og sjekke kundegrunnlaget til de som skal kjøpe tjenesten fra Telenor Networks.

Samt passe på at ingen lokale grupper greier og kuppe områder som kan tenkes og være lønnsomme med alternative løsninger.,

Lenke til kommentar

Når det gjelder om sentralen i Furnes skal bygges var dette svaret jeg fikke på mail fra vår lokale Bluecom forhandler:

Dette stemmer. Det er planlagt utbygging av furnes i vinter.

Med vennlig hilsen

Sverre Kr. Hagen

Smart Datasystemer AS

Sjurstuveien 4C

2380 Brumunddal

Når det gjelder hvem jeg fikk vite at Bluecom bygger ut sentralene selv så var det Telenor. Jeg stoler ikke helt på det svaret jeg fikk. Har en mistanke om at han "ikke vet" hva han snakket om. Men han sa at Bluecom bygger ut uavhengig av Telenor. Dem bare leier linjene, men sto for kostnadene av utstyret i sentralen selv. Om Bluecom kunne levere var det ikke sikkert Telenor kunne gjøre det. Men det som jeg synes er rart er at Bluecom har samme dekning i Norge som Telenor. Så jeg velger å tro at Bluecom leverer etter at Telenor har bygget ut sentralen.

Blir spennende å se hva som skjer, for Telenor sier dem ikke har planer om å bygge på min sentral, men Bluecom sier det motsatte.

Men nå har jeg sendt en mail til Bluecom for å spørre hvem som evt. skal bygge ut sentralen min. Så da håper jeg at jeg kan komme tilbake med et svar på det snart.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått svar på mailen min av vår lokale underleverandør av Bluecom.

Mine spørsmål var:

1. Etter en samtale med Telenor Adsl, så får jeg beskjed om at dere bygger ut sentralene selv på lik linje med Nextgentel. Stemmer dette?

2. Er det helt sikkert at Furnes kommer inn under utbyggingen av sentraler ca 28.03.03?

Svarene:

1. Det stemmer at utbygging styres utenom telenor.

2. Sender med vedlagt info som er vedtatt.

Vedlagt info kan dere laste ned her http://www.cyprez.no/bredband.htm

Da velger jeg å stole på at informasjonen jeg har fått stemmer så lenge det kommer fra både Bluecom og Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...