Ethernet Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Soilwork - Sworn To A Great Divide Jeg og mange andre soilwork fan har nå gått og ventet på deres nye album, som skulle kalles Sworn To A Great Divide. Jeg har fått tak i albumet og vil bare meddele dere at dette er et album som er et musthave for fans, og andre metal-fans og. Spillelisten 1. Sworn to a great divide 2. Exile 3. Breeding Thorns 4. Your Beloved Scapegoat 5. The Pittsburgh Syndrome 6. I Vermin 7. Light Discovering 8. As the sleeper awakes 9. Silent bullet 10. Sick heart river 11. 20 more miles 12. Martyr * Albumlåta Sworn To A Great Divide, er en vanvittig bra åpning av deres nye plate. Den drar hardt i gang CD-en Og nei, gutta skuffer ikke fra mitt synspunkt! Låtene er stappet med tung, tung musikk. De har de samme gode sjangertrekkene; Tøffe og tunge vers, med noe roligere vokal på refrengene. Dette gjenomføres helt rått. Jeg tør samtidig påstå at albumet er noe hardere enn de tidligere er. Og Daniel Antonsson skuffer ikke på gitaren, da det stadig dras noen feite soloer. Blant annet i albumlåta etter rundt 2:40 min Albumet ligger på Soilwork's MySpace Jeg vil bare anbefale albumet på det varmeste til alle fans (og alle andre ) Det er et virklig bra album * bonuslåt Endret 24. oktober 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
DHM Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Skaffa det nå, og er 110% enig med deg Diggbart ! Anbefales ! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det skal nevnes at uansett hvordan dere skaffer dere det, vennligst kjøp albumet når det kommer ut på fredag Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Vi er utrolig forskjellige alle sammen. For jeg er virkelig ueninge med dere. Syns ikke det nye Soilwork albummet var noe spesielt bra. Det skiller seg ikke ut og var mye roligere enn jeg hadde håpet på. Sworn to a great divide skuffa meg, helt ærlig sakt. Syns "Figure Number Five" og "Stabbing The Drama" var bedre Men ta meg ikke feil nå, sier ikke at det nye Soilwork er dårlig - men trodde de skulle lage et tyngre (Heavy) album . Edit: Skrivfeil Endret 15. oktober 2007 av julelys Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Sto vel ikke ut noe fra de andre albumene, men hey, Soil Work er jo faen meg konge, så CAREFACE. Gleder meg til å legge inn albumet på spillelista mi Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Sto vel ikke ut noe fra de andre albumene, men hey, Soil Work er jo faen meg konge, så CAREFACE.Gleder meg til å legge inn albumet på spillelista mi Så du skal kjøpe plata med m.a.o? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har ikke fått med meg det der før nå. Er det nye albumet mer som de eldre albumene, eller fortsetter de som det "nye" Soilwork? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Det nye soilwork Lenke til kommentar
LuringenOo Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Sto vel ikke ut noe fra de andre albumene, men hey, Soil Work er jo faen meg konge, så CAREFACE.Gleder meg til å legge inn albumet på spillelista mi Så du skal kjøpe plata med m.a.o? Joda. Men er ikke det vagt OT? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Jo. Var egentlig mest ment som en oppsummering av albumet da Men det der er OT Lenke til kommentar
q_Werty Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Dette albumet er ikke helt "nye soilwork". Det er en veldig god samkjøring av den gode gamle heavy soilwork blandet med den gode vokalen/melodien i nye soilwork. En del mer trashy enn de Stabbing the Drama, noe jeg digger. Flott album. Lenke til kommentar
Imperfect Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Lydbildet til "Sworn to a Great Divide" har mer til felles med "Stabbing the Drama" en med noe annet tidligere album etter mitt syn, men dette gjør det ikke til et dårlig album. Soilwork leverer med deres siste album. Selv om det ikke er mye grensesprengende å finne så er det et steg i riktig retning, iallfall etter det heller tafatte "Stabbing the Drama". Vokalene er av samme fengende nivå som vi er kjent med, noe som er spesielt gjenkjennelig i refrenget til flere av låtene på albumet. Det tekniske har også tatt et steg i riktig retning dvs. mer mot deres noe tidlige utgivelser, og selv om det ikke er "Natural Born Chaos", så finner man mye bra her. Albumet er også mer dynamisk enn deres forrige album, med mer variasjon låt til låt. Alt i alt et gjennomført album. Ikke helt det "gode gamle", men bra levert uansett Endret 18. oktober 2007 av Imperfect Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Natural Born Chaos var grisebra. Det de har gitt ut senere har jeg ikke helt sansen for. Men igjen, NBC er helt sinnssyk. Lenke til kommentar
Imperfect Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Natural Born Chaos var grisebra. Det de har gitt ut senere har jeg ikke helt sansen for. Men igjen, NBC er helt sinnssyk. Kunne ikke vært mer enig der Lenke til kommentar
beriko Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har fått hørt gjennom albumet tilstrekkelig nå føler jeg... og jeg må bare si at jeg er ikke i ekstase. Dette er tilbake til Natural Born Chaos... Som for all del var et kult album, men jeg følte Soilwork traff innertier med Stabbing the drama. Det er flere av sangene på Sworn to a gread divide albumet som rett og slett ligner på The Bringer og No more angels fra NBC. Siste sporet har i alle fall unektelig noe tilfelles med NBC-skiven. Jeg likte at soilwork parkerte synthen litt, og lot gitarene være førende på Stabbing the drama. Føler hele temaet på Stabbing var tøffere, og mindre polert enn hva den nye skiva viser. Så jeg er ikke helt fornøyd... Men, det er nye soilwork-sanger å høre på... så jeg er for all del ikke deppa. Men håpa dette skulle være mer i samme retning som Stabbing. Visstnok så var forrige gitaristen(peter) pådriver for å bringe Soilwork mer i retningen som Stabbing viste. Men nå er jo han ute av bandet,... så sånn kan det gå.. :\ Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg personlig har aldri forstått hvorfor folk liker Natural Born Chaos så godt. Albumet har ei fantastisk låt (As we speak), mens resten er veldig middelmådig. Album som er gitt ut både før og etter den skiva er mye bedre. Nå har jeg enda ikke hørt Sworn To A Great Divide, men det skal snart forandres på! Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det meg, eller minner riffene på Exile litt om Guitar Pro 5? Ellers høres mange av låtene ganske fett ut. Ikke så værst album Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Genial plate definitivt... Et steg i riktig retning fra Stabbing the Drama. Er dog ikke så veldig nyskapende. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg personlig har aldri forstått hvorfor folk liker Natural Born Chaos så godt. Albumet har ei fantastisk låt (As we speak), mens resten er veldig middelmådig. Album som er gitt ut både før og etter den skiva er mye bedre. Nå har jeg enda ikke hørt Sworn To A Great Divide, men det skal snart forandres på! Oppfølgeren til NBC, "Figure Number Five" er uten tvil en av de kjedeligste skivene i samlinga mi. Etter det jeg husker var alle låtene skrevet etter samme "oppskrift", og det endte med å verken være særlig tøft eller særlig fengende. Snakker om magaplask, NBC sparker jo no så inni.. Hørte såvidt på noen kutt fra "Stabbing...", og det virket som de videreførte stilen fra "Figure...". De får gjøre som de vil, men da kjøper ikke jeg fler plater med dem. Det er ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Skaff dere sangen Rejection Pole, søk på youtube e.l PS: Den eier.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå