Zappza Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Var lyn ja. Så akkurat samme flashet den dagen ^^ Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Litt skuffet egentlig. Trodde det skulle være noe annet en lyn og torden . Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hehe jeg også. Det første jeg tenkte var en EMP, siden TV-en datt ut. :!: Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hehe jeg også. Det første jeg tenkte var en EMP, siden TV-en datt ut. :!: Haha. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Hva er EMP? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Elektromagnetisk puls. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg tror noen her i tråden ikke vil at vi skal vite den eksakte grunnen. Du ser jo feks det jordskjelvet jeg fant på NORSAR veldig nært tiden som denne hendelsen kom på. 4 minutt fra da Trådstarter trodde det skjedde. Konspirasjoner, konspirasjoner Mohahaha! Sikkert et krafig sabla lyn. Endret 16. oktober 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Ser egentlig ikke hvordan et jordskjelv oppfører seg slik som jeg beskrev. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Det var da heller ikke et vanlig jordskjelv, men et nedslag av en stein fra verdensrommet (meteoritt). Denne steinen må ha vært litt stor i og med at den overlevde hele ferden ned til jordoverflaten uten å brenne opp, og hvis banen inn var fra f.eks lav fra vest-nordvest så ville lyset rundt den i det den kom farende hvitglødende over himmelen ha lyst opp f.eks Tromsø ganske godt. Tenk på det som et digert stjerneskudd (det er akkurat det en meteoritt er). Typisk hastighet på en sånn stein fra verdensrommet er f.eks 30.000 km/t, såpass fort at lysglimtet av den passerende meteoritten ikke kunne vært synlig over byen i særlig mer enn et halvt sekund. Når en sånn stein krasjer med jordoverflaten blir det et registrerbart (og følbart/hørbart) jordskjelv. Avhengig av grunnfjellet i området og værforholdene/vindretning kan lyden/skjelvibrasjonene fra et slikt nedslag høres over ganske store avstander. Selv om steinen kanskje bare var på noen få kg, så kan kollisjonen med bakken minne om en atombombeeksplosjon fordi når et objekt har såpass stor fart så har det også stor bevegelsesenergi, og det er bevegelsesenergimengden som avgjør virkningen/størrelsen på smellen. I 1908 falt det ned en sånn stein på noen få kg i Tunguska i det østlige Sibir. Da denne traff bakken så la eksplosjonen (som av ekspertene sammenlignes med 15 Hiroshima-bomber) ned trær som fystikker i området rundt. Dette "hogstområdet" var på hele 2000 km². Heldigvis var det ingen som bodde i området, så ingen (mennesker) ble skadet. Endret 16. oktober 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 @sealion Trodde den i Sibir eksploderte i lufta, det ble ikke noe krater etter det jeg har sett og hørt. ref Discovery Channel Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg merka også dette... sto på kjøkkenet og laga mat, plutselig blinka det som faen, og det tordna som en satan etterpå. Bor bare et par kilometer fra universitetet. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg merka også dette... sto på kjøkkenet og laga mat, plutselig blinka det som faen, og det tordna som en satan etterpå. Bor bare et par kilometer fra universitetet. Det var djevelen selv. Blinka som faen, og tordna som satan. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Som en inderlig, nystekt og idiolistisk fettsatan. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tipper det var Super Ted! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det er sjeldent vi har lyn og torden i Tromsø, spesielt på denne årstiden. Jeg så lysglimtet og hørte det lange drønnet også. Fra universitetet. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Trudde du bodde i Trondheim, så jeg så i profilen din. Dæven det må jeg si, er ikke alle som kan skryte av å ha forum.hardware.no som hjemmeside. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hehe Det stemmer, jeg bodde i Trondheim inntil i sommer. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Har sett deg i Siste Ordet i Nordlys Simen1. Tror ihvertfall det er deg siden det står Simen1 under innlegget. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Det stemmer. Jeg har fått inn 6-7 innlegg der nå, og et krus. Gøy at dere leser innleggene mine der. Synd de ikke ville publisere 3-4 av innleggene, særlig det saklige og konstuktive forslaget om tunnel på Nord-Tromsøya med kart og greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå