Gå til innhold

Rar ting som skjedde torsdag 11.10.07 klokken 17.40 i Tromsø

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Tromsø og var på vei fra huset til busstoppet torsdag den 11. oktober da det kom et lysglimt som vart i ca et halvt sekund akkurat som e blitz, alt ble helt lyst. Jeg syntest det var veldig rart men gikk videre og da hørte jeg sinnsykt mye bråk, lyden var som torden bare at den varte lenge, mellom 5-10 sekunder, det var litt som om det var masse torden rett etter hverandre. Dette var ca 5 sekunder etter lysglimtet. Det snødde og det var vel rundt 0 grader. Når jeg kom til Alfheim hvor jeg møtte kompisen min fortalte jeg ette til han og han sa han hadde opplevd akkurat det samme når hanb satt inne å spiste middag. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være et helt ordinært og kjedelig værglimt? Kornmo, eller noe. Ikke kjeks.

Men det skal vel strengt tatt ikke bli akkompagnert av torden.

Jeg tipper det egentlig er en geriljaoperasjon fra SAMENE og REINSDYRENE sin side. De planlegger å gjøre opprør mot sivilisasjonen. Ve dere, tromsøværinger! :( I ly av mørket faller de over dere, og mens snøen demper alle skrik og hyl, whipper de fram sine avanserte samevåpen og blaster dere langt inn i helheimen mens reinsdyrene voldtar konene, dreper barna og strør salt i grøten.

Jeg skuer en mørk framtid. Lydene og lysene er bare begynnelsen! Så kommer den evige natten, og verden vil aldri bli den samme igjen.

Lenke til kommentar
Kan jo være et helt ordinært og kjedelig værglimt? Kornmo, eller noe. Ikke kjeks. Men det skal vel strengt tatt ikke bli akkompagnert av torden. Jeg tipper det egentlig er en geriljaoperasjon fra SAMENE og REINSDYRENE sin side. De planlegger å gjøre opprør mot sivilisasjonen. Ve dere, tromsøværinger! :( I ly av mørket faller de over dere, og mens snøen demper alle skrik og hyl, whipper de fram sine avanserte samevåpen og blaster dere langt inn i helheimen mens reinsdyrene voldtar konene, dreper barna og strør salt i grøten.Jeg skuer en mørk framtid. Lydene og lysene er bare begynnelsen! Så kommer den evige natten, og verden vil aldri bli den samme igjen.

Var torden lyder etter lysglimte ja. Jeg er same :mad: , så bare pass deg :devil: .

Det var torden ja, den drepte den stasjonære maskinen min tror jeg :|

Hvor bor du?

EDIT: Så ikke at du bodde i Tromsø, men det var såpass mange sekunder fra lysglimte til tordenlydene at lynet må ha slått ned langt borte.

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
Selv om du er same, så vet vel ikke du alt som foregår i samesammfunnet? :pDet KAN være det er en mindre gruppe som planlegger noe :pJeg er ikke same, og jeg vet ikke alt som foregår i andre "ikke-same" samfunn :)Men det var nok lyn ja.
Nå er det ikke så mange samer og hvertfall ikke mange reinsdyr samer. Tror det bare er ca 5 samefamilier som har reinsdyr, så kan ikke sammenlignes siden det er så få samer og det da er lettere å få med seg ting innenfor samesamfunnet.
Du hørte ikke noen som ropte "I HAAAVE THE POWEEEEEER!" også vel?
Det gjorde jeg ikke.
Lenke til kommentar

Etter den første beskrivelsen (bortsett fra den delen med PC-en) så kunne det tenkes at lysfenomenet og tordenskrallet også skyldes et meteorittnedslag.

Hvert eneste døgn faller det noen tonn partikler fra verdensrommet ned mot Jorda. Det meste er på sandkornstørrelse, dette brenner opp i atmosfæren som stjerneskudd (meteorer). Men enkelte litt større steiner rekker ikke å brenne opp i atmosfæren, så de treffer bakken med et smell (metorer som treffer bakken kalles meteoritter).

Det er svært liten sjangse for å bli truffet av meteoritter, for det meste brenner som sagt opp høyt oppe i atmosfæren, men selv av de steinene som treffer jordoverflaten så vil de fleste havne i havet og i tynt befolkede områder. I de siste hundre år er det kun rapportert om ett dødsfall som følge av et meteorittnedlag.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Jeg så en meteoritt (i allefall et DIGERT stjerneskudd) på vei til astrofysikkeksamen, over oslo, rett før jul for ett år siden :)

Det gav vel inspirasjon? ;)

Jeg fant et "tilnærmet" svar!

Den 11/10/2007 Klokken 17:44:04

Lengde: 69.29 Bredde: 31.00

Styrke: 1.41

Sted: Ca. 60 km sørøst for Kirkenes.

Stikk innom: http://jordskjelv.no/siste/auto/

Men hva det var, aner jeg ikke. Skjekk i avisene.

post-123709-1192398603_thumb.jpg

post-123709-1192398690_thumb.jpg

post-123709-1192398884_thumb.jpg

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...