djwawa Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Jeg har laget en undersøkelse på nettet, ved hjelp av FORM MAIL.. Spørsmål Istedenfor å få svarene sendt til e-post, lurte jeg på om det gikk ann å sende de til et tekstdokument etc som det går ann å logge seg på, på hjemmesiden.. Noen som vet hvordan dette gjøres? Takker:) Lenke til kommentar
Speedy610 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Du kan jo prøve og opprette svar.txt og bytte fra mailen din til svar.txt ....vet ikkje helt om det går men du kan jo prøve. NB det kan være cfg er bedre og bruke .. Endret 13. oktober 2007 av Speedy610 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tror (hvis det er PHP Form du har laget) at du får mer hjelp på PHP forumet... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Veldig enkelt: form.html: <form method="post" action="response.php"> Tekst: <input type="text" name="response"> </form> response.php: <?php if (isset($_POST['response'])) { $file = 'response.txt'; $c = file_get_contents($file); file_put_contents($file, $c . "\n\n---\n\n" . $_POST['response']); } header('Location: form.html'); ?> Du bør så klart gjøre det både mer riktig kodemessig og sikrere. Men her er i alle fall en basic måte å lagre respons via et skjema. Endret 13. oktober 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg forstår ikke hvorfor du må bruke to filer, når er det er enklere og bruke en! <?php if (isset($_POST['response'])) echo "Beskjeden ble lagt til!"; { $file = 'response.txt'; $c = file_get_contents($file); file_put_contents($file, $c . "nn---nn" . $_POST['response']); } ?> <form method="post" action="form.php"> Trykk enter etter at du har skrevet beskjeden<br> Tekst: <input type="text" name="response"> </form> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Må bruke to filer? Om det er enklere å bruke en synes jeg er en sak for diskusjon. Siden trådstarter åpenbart er ganske ny i gamet delte jeg opp filene i én HTML-fil og en PHP-fil så han slipper å forholde seg til PHP-kode i HTML-dokumentet sitt. Dermed kan han bare endre action på form-elementet sitt og linke til PHP-scriptet, som sender brukeren tilbake igjen. En annen fordel med denne metoden (som for øvrig også er mulig med én fil) er at om brukeren oppdaterer siden etter å ha postet data, så vil han ikke få en dialogboks som spør om han vil sende POST-dataene på nytt. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 <form method="post" action="form.php"> Mye lettere å ha action="" siden alt er i samme fil. Det er vel også vanlig å ha med en submitknapp i et form. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Det er tross alt Microsoftbruker da. De er ikke så nøye med standarder. (No offence. ) Endret 14. oktober 2007 av Sono Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 hehe... off-topic: (sono) Jeg registrerte meg som Microsoft på forumet, så etter en stund så sa admin(ene) på forumet at det var reservert til Selskapet... Så da endret dem det til microsoftBRUKER! Hater navnet... har ikke funnet noen måte og endre det på heller,.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) <form method="post" action="form.php"> Mye lettere å ha action="" siden alt er i samme fil. Det er vel også vanlig å ha med en submitknapp i et form. Tom verdi for action synes jeg ikke er noen god løsning. action="#" er greit, men det er snakk om å endre én variabel, og for å gjøre det enkelt og fleksibelt bør den vel helst endres til $_SERVER['REQUEST_URI'] hvis PHP-koden skal ligge i samme dokument. Dessuten var ikke dette noe ferdig script, men et veldig kjapt og enkelt eksempel til trådstarter som han kan basere seg på og tilpasse til siden sin. Denne tråden bør også flyttes til et programmeringsforum da dette ikke angår webdesign, men heller serversidescripting. Endret 14. oktober 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå