tr0ndern Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Den gamle DVD-ROM'en min takket for seg (trodde jeg, i hvert fall...). Så jeg fikk tak i en ny, og monterte denne. Satte inn en DVD og så fram til å få sett den. På de første tre-fire forsøkene, nektet den å starte filmen - den begynner å lese fra DVD-en, lampa blinker etc - men så bare stopper den plutselig. Når jeg så klikker på DVD-ROM'en i Windows Explorer ber den meg "Sette inn disk i stasjon E:". På femte forsøk startet omsider filmen, men i slideshow-hastighet, noe som betyr at DVD-ROM'en er totalt ubrukelig for å spille av filmer. Data-CD'er eller DVD-er ser ut til å fungere fint. Merkelig nok ser CD-RW-stasjonen jeg har ut til å ha begynt å oppføre seg likedan, først og fremst med CD'er brent i høy hastighet, men også av og til med "vanlige" CD'er. CD'er som er brent i lav hastighet går helt fint å lese av. Brenning fungerer også helt utmerket. DVD-ROM'en er en 16/48X fra LG Electronics, CD-RW'en en 48/16/48X fra MSI. Alle kabler og ledninger er satt i riktig. CD-RW'en er master og DVD-ROM'en slave på IDE-2. Kan noen si meg hva f*** dette kan ha seg?? Strømforsyningstrøbbel? Lenke til kommentar
tr0ndern Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Tusen takk for hjelpa, alle sammen! Godt å vite at man alltid kan stole på å få hjelp med sine tekniske problemer her i forumet! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Tusen takk for hjelpa, alle sammen! Godt å vite at man alltid kan stole på å få hjelp med sine tekniske problemer her i forumet! Hvorfor så negativ? Ingen er betalt for å hjelpe deg. Ingen her har det som jobb å hjelpe deg. Men. Er dette IDE-enheter elelr SATA. Hvis IDE-enheter - har du satt riktig master/salve og koblet enhetene riktig til? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Vi er ikke pliktig til å svare på alle poster her på forumet. Jeg kunne kanskje kommet ned noen tips nå, men når du har slik holdning gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg