Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[løst]Ny DVD-ROM spiller DVD-er i slideshow-hastighet

Anbefalte innlegg

Den gamle DVD-ROM'en min takket for seg (trodde jeg, i hvert fall...). Så jeg fikk tak i en ny, og monterte denne.

Satte inn en DVD og så fram til å få sett den. På de første tre-fire forsøkene, nektet den å starte filmen - den begynner å lese fra DVD-en, lampa blinker etc - men så bare stopper den plutselig. Når jeg så klikker på DVD-ROM'en i Windows Explorer ber den meg "Sette inn disk i stasjon E:". På femte forsøk startet omsider filmen, men i slideshow-hastighet, noe som betyr at DVD-ROM'en er totalt ubrukelig for å spille av filmer. Data-CD'er eller DVD-er ser ut til å fungere fint.

Merkelig nok ser CD-RW-stasjonen jeg har ut til å ha begynt å oppføre seg likedan, først og fremst med CD'er brent i høy hastighet, men også av og til med "vanlige" CD'er. CD'er som er brent i lav hastighet går helt fint å lese av. Brenning fungerer også helt utmerket.

DVD-ROM'en er en 16/48X fra LG Electronics, CD-RW'en en 48/16/48X fra MSI. Alle kabler og ledninger er satt i riktig. CD-RW'en er master og DVD-ROM'en slave på IDE-2.

Kan noen si meg hva f*** dette kan ha seg?? Strømforsyningstrøbbel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tusen takk for hjelpa, alle sammen! Godt å vite at man alltid kan stole på å få hjelp med sine tekniske problemer her i forumet!

Hvorfor så negativ?

Ingen er betalt for å hjelpe deg. Ingen her har det som jobb å hjelpe deg.

Men. Er dette IDE-enheter elelr SATA. Hvis IDE-enheter - har du satt riktig master/salve og koblet enhetene riktig til?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...