Erik J. Nilsen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Arvtageren til 975X-brikkesettet er blitt offisiell. Vi tar siste skrik fra Asus på en rundtur. Les mer Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 kortet virker utrolig bra bygget rent kvalitetsmessig, men som dere sier, er prisen alt for stiv samt at X38 nok vil ha kort levetid.. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Ikke noe tvil om at prisen er for stiv, iallfall når man tenker på at X48 snart tar over. Kvaliteten ser jo kjempe ut, men det er jo noe som er en selvfølge til denne prisen. Flott test Endret 13. oktober 2007 av Gordion Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Når det er sagt, så synes vi de fleste hovedkortprodusentene har dårlig fokus på nettverksbiten i det store og hele. De fleste, deriblant undertegnede, ville nok ha foretrukket å se kontrollere fra enten Intel eller Broadcom blitt benyttet i større grad. Disse har langt bedre support på driversiden, og har visst seg å være av noe bedre generell kvalitet. Ganske morsomt at testpanelet faktisk tok dette med i testen. Det viser at det er flere som ønsker ordentlig kvalitet når det kommer til nettverk på hovedkortet. Håper at hw.no gjør en test av Supermicro C2SBX, Supermicro sitt X38 baserte alternativ. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Glemte forresten å nevne det, men det er flott at dere også nå publiserer tester også i helgene! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Og det at testpanelet også tester kortet med GNU/Linux er også en svært positiv ting. Det ser ut til at P35/X38 baserte kort vil ha få problemer med Linux/UNIX, noe denne testen viser. Eneste problem er at Asus sitt valg av nettverkskort (LAN/WLAN) ikke akkurat er så gjennomtenkt med tanke på at vi har med et high-end kort å gjøre. Her burde Asus levert bedre kvalitet. Men ble lydkortet testet med GNU/Linux? Det sier testen fint lite om. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ganske morsomt at testpanelet faktisk tok dette med i testen. Det viser at det er flere som ønsker ordentlig kvalitet når det kommer til nettverk på hovedkortet. Håper at hw.no gjør en test av Supermicro C2SBX, Supermicro sitt X38 baserte alternativ. Ja, det er bra, en fin test. Dog hadde det vært fint om dere skaffet et PCie 4x/8x-kort som dere kan teste i hovedkort, for å se om de takler andre ting enn skjermkort i 16x-slottene. AtW Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja, det burde helt klart vært en standard-test, særlig om dere tester Supermicro C2SBX, som er ment til bruk i nettopp en tung arbeidsstasjon. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Bra test. Men ser ikke helt poenget med X38 kort i forhold til ytelse opp mot P35 kort, tipper x38 derfor får kort levetid. Alltid morsomt å se at asus prøver på noe nytt, som med medfølgende linux. Nytteverdien av dette er vel diskuterbart, men morro uansett. Trodde x38 også skulle ha støtte for SLI, mulig jeg bare har lest feil et steng ang dette. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Bra test. Men ser ikke helt poenget med X38 kort i forhold til ytelse opp mot P35 kort, tipper x38 derfor får kort levetid. Alltid morsomt å se at asus prøver på noe nytt, som med medfølgende linux. Nytteverdien av dette er vel diskuterbart, men morro uansett. Trodde x38 også skulle ha støtte for SLI, mulig jeg bare har lest feil et steng ang dette. Vil nå påstå at nytteverdien av linux er ganske stor.. spesielt om man kan flashe og legge inn eget image på den brikken. Noe man garantert kan. Normal pleier ikke intel kort å komme med offisiell SLI støtte Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det vi i hvert fall kan si om dette kortet er at det ikke retter seg inn mot workstation-segmentet. Til det har kortet alt for mange duppeditter. Men det er interessant at man har en form for funksjonalitet uten å måtte starte opp operativsystemet. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det vi i hvert fall kan si om dette kortet er at det ikke retter seg inn mot workstation-segmentet. Til det har kortet alt for mange duppeditter. Men det er interessant at man har en form for funksjonalitet uten å måtte starte opp operativsystemet. Strengt tatt bærer vel ikke kortet et Workstation navn heller.. så det er vel ikke så mye mer å diskutere.. Selv om du virker veldig skuffet over at det ikke kommer nye workstation kort Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Selv om du virker veldig skuffet over at det ikke kommer nye workstation kort Har allerede referert til et interessant workstation-kort basert på X38 i denne og et par andre tråder. Så det er håp for oss som verdsetter kvalitet og stabilitet helt ut til fingerspissene. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 har dere sett denne Abits X38-alternativ fra PC World Norge http://www.idg.no/pcworld/article70458.ece Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Linux-baserte operativsystemer blir stadig mer populære, men på grunn av treg driverutvikling og manglende nativ støtte for nyere hardware, er det ikke alltid det alternative operativsystem blir den fornøyelige opplevelsen folk er ute etter. Denne påstanden er litt trøy. Linux støtter det meste av ny hardware, men man kan ikke forvente at en linuxdistribusjon fra 2006 skal fungere prikkfritt med hardware fra Q3 2007. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Denne påstanden er litt trøy. Linux støtter det meste av ny hardware, men man kan ikke forvente at en linuxdistribusjon fra 2006 skal fungere prikkfritt med hardware fra Q3 2007. Det gikk lang tid før man kunne installere Windows på en SATA-disk uten å måtte laste inn drivere under installasjonen. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hadde vært spennende med et hovedkort der bios er byttet ut mot en veldig strippet versjon av linux kjerna. Får sikkert ikke bootet Windows, men da ville vi virkelig sett rask oppstart av Linux miljøer! Lenke til kommentar
Arnesahn Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det gikk lang tid før man kunne installere Windows på en SATA-disk uten å måtte laste inn drivere under installasjonen. Tja, kan man det da? har et ASUS M2N32 SLI DELUXE og legger drivere inn som bare det jeg, på diskett til og med, har rota bort minnepluggen min :-( men mener du at jeg kan slippe dette så motas forklaring med takk :-) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nei, man kan vel egentlig ikke det, siden siste versjon av XP er med SP2, og det er en stund siden SP2 kom ut. Da må man nok inn med drivere. Uansett hva jeg måtte mene om hovedkortet i seg selv synes jeg selve testen var ganske bra, og at det kom frem mye nyttig informasjon. Er også fornøyd med at testpanelet også ga hovedkortet pepper på punkter jeg og flere andre har pratet om, ting som ikke blir så ofte nevnt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men ble lydkortet testet med GNU/Linux? Det sier testen fint lite om. ADI AD1988B lydkortet fungerer i alle fall "ut av esken" i Ubuntu. (Det samme gjør Marvell 88E8056 pci-e LAN) Vet dette siden det er akkurat det samme som sitter på mitt P5K Deluxe, som jeg har Ubuntu på. Forøvrig vet jeg ikke helt hva jeg hadde ventet, men er for en gangs skyld ening med deg stigfjel, er litt forbauset over at det er så likt bestykket som P5K. Jeg er ikke helt klar for DDR3 enda, men skal bli gøy å se hva andre får til med tanke på klokking fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå