TiduZ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Mine foreldre kjøpte seg akkurat en 42" Full HD plasma TV (lucky kan du si, men er dessverre ikke min ) Og etterlot meg da med den forrige 32" 100hz CRT TV (med flatt bilderør osv) som forsovid ikke er en dum TV. Jeg lurer derfor på om det finnes noen fornuftig måte å kobble PC-en på denne, og få fin oppløsning, kvalitet og ikke minst, spillbarhet? Jeg vet jo selv at S-Video kabel ikke holder.. Jeg trenger rett og slett råd om hva som vil være et bra oppsett for å få PC'ene til å virke så bra som mulig på TV skjermen. Jeg leter etter noe i duren VGA til SCART eller liknende. PC'ene har forsåvid disse spec'sa : AMD Athlon XP 3200+ ATi Radeon X800 GTO AGP 2 Gb OCZ RAM Dell XPS Gen 2 Laptop Intel Pentium M 2 Ghz nVidia go 6800 Ultra 2 Gb Kingston value RAM. Gode forslag til oppsett tas mot med stor takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har du VGA inngang på TV? Hvis ikke så får du ikke noe særlig bedre bilde enn det du får på S-Video. SCART RGB er ikke så veldig mye bedre, signalet må degraderes til TV standard uansett. At en TV er 100 Hz hjelper heller ikke, siden det bare er noe som skjer internt i TVen. Signalet inn er akkurat det samme. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Har du VGA inngang på TV? Hvis ikke så får du ikke noe særlig bedre bilde enn det du får på S-Video. SCART RGB er ikke så veldig mye bedre, signalet må degraderes til TV standard uansett.At en TV er 100 Hz hjelper heller ikke, siden det bare er noe som skjer internt i TVen. Signalet inn er akkurat det samme. Jepp er klar over dette, 100 hz er jo egentlig bare juks, er vel snakk om 50 hz to ganger. Jeg hadde håpet å kunne bruke TV'en til å spille spill på fra PC-en, men siden den er analog er det vel lite å gjøre.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Min far har forresten en 32" widescreen CRT TV. Denne har VGA inngang. Jeg har ikke prøvd, men vil jeg kunne få bra PC bilde på den skjermen? Jeg vet at S-VIdeo og vanlig komponent (video pluss L og R audio) ikke gir noe bra bilde. Selv får jeg en 32" LCD TV om noen dager, men er allikevel nysjerrig Det er føraste CRT TVen jeg har sett med både HD komponent og VGA inngang. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Min far har forresten en 32" widescreen CRT TV. Denne har VGA inngang. Jeg har ikke prøvd, men vil jeg kunne få bra PC bilde på den skjermen? Jeg vet at S-VIdeo og vanlig komponent (video pluss L og R audio) ikke gir noe bra bilde. Selv får jeg en 32" LCD TV om noen dager, men er allikevel nysjerrig Det er føraste CRT TVen jeg har sett med både HD komponent og VGA inngang. Er det kompositt du tenker på? Med en rød, en hvit og en gul kontakt? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Min far har forresten en 32" widescreen CRT TV. Denne har VGA inngang. Jeg har ikke prøvd, men vil jeg kunne få bra PC bilde på den skjermen? Jeg vet at S-VIdeo og vanlig komponent (video pluss L og R audio) ikke gir noe bra bilde. Selv får jeg en 32" LCD TV om noen dager, men er allikevel nysjerrig Det er føraste CRT TVen jeg har sett med både HD komponent og VGA inngang. Hmm hørtes rart ut.. du kunne ikke finne navnet på TV'en og linke oss noen bilder? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 At en TV er 100 Hz hjelper heller ikke, siden det bare er noe som skjer internt i TVen. Signalet inn er akkurat det samme.Oppløsning og selve bildekvaliteten er den samme, men et 100 Hz TV-bilde vil oppfattes som flimmerfritt og vil derfor være mye behageligere å se på ved stillbilder o.l. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 vga til komponent går ann, og girl ett godt bilde med grei oppløsning Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Min far har forresten en 32" widescreen CRT TV. Denne har VGA inngang. Jeg har ikke prøvd, men vil jeg kunne få bra PC bilde på den skjermen? Jeg vet at S-VIdeo og vanlig komponent (video pluss L og R audio) ikke gir noe bra bilde. Jeg har vært borte i CRT-TV-er med VGA fra Grundig og Finlux og da var oppløsningen på VGA-inngangen så lav at det var ubrukelig til alt annet enn spill. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm hørtes rart ut.. du kunne ikke finne navnet på TV'en og linke oss noen bilder? Her en slik selv, en Loewe. Vitros 32", på de fleste modellene til Loewe var det mulig å sette i ett vga kort. Oppløsningen som støttes er 640x480p &850(husker ikke helt..)x480p. Brukte selv xbox360 med vga kabelen på denne før. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Prøvde nå bare over S-Video, funket veldig bra til film og media, og faktsik ikke så verst på spill, men vanlig PC skjerm var jo da klart bedre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå