Joffer Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvordan kan man få Sil 3114 SATARaid saken på et Asus A8N-SLI Deluxe til å godta fire single harddisker uten å sette opp et Bios-raid shit? Ønsker å benytte software-raid i OS istedet for på hovedkortet. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvis du ikke gjør noe med hardiskene, så står det jo noe sånn som 0+1 på diskene nedover, da er dem i utgangspunktet single. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har nå en singel disk formatert til NTFS i Windows da den var koblet til nForce controlleren. Når jeg flytter denne til Sil 3114 kontrolleren og starter PC-en så henger bare hele PC-en etter at den har vist at Sil 3114 har funnet en HD. Lenke til kommentar
ojoj Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har ikke samma hk, men har samma kontroller som pcikort. Det kom satt opp med RAID bios, og jeg måtte flashe det til satadrive-bios eller hva det het. Da kommer diskene hve for seg. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 flash silicon image kontollern til non-raid bios da vil du ikke få noe raid greier Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 SIL3114 kontrollerens firmware er en PCI rom modul integrert i hovedkort biosen , så det går ikke å "flashe" kun den. Da må man flashe BIOS som inneholder en "ny" embedded rom for SIL kontrolleren. Btw: På mittt DFI NF4 m/SIL3114 kan jeg sette kontrolleren mellom RAID/SATAMode/Disabled. Og ved SATA-Mode funker det med single disker med SATALINK 3114 driveren. Høres ut som ASUS ikke har gjort leksa si , og kun har BIOS satt opp med RAID mode/Disabled støtte. Dersom dette er tilfelle kan man jo lage striped med 1.disk , evt. JBOD . Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 SIL3114 kontrollerens firmware er en PCI rom modul integrert i hovedkort biosen , så det går ikke å "flashe" kun den. Da må man flashe BIOS som inneholder en "ny" embedded rom for SIL kontrolleren. Btw: På mittt DFI NF4 m/SIL3114 kan jeg sette kontrolleren mellom RAID/SATAMode/Disabled. Og ved SATA-Mode funker det med single disker med SATALINK 3114 driveren. Høres ut som ASUS ikke har gjort leksa si , og kun har BIOS satt opp med RAID mode/Disabled støtte. Dersom dette er tilfelle kan man jo lage striped med 1.disk , evt. JBOD . Ja de har nok ikke gjort "jobben" sin. Jeg har ingen SATAMode funksjon, bare RAID/Disable Har ikke lyst til å lage JBOD/mirror med en disk, for da er jo disken knyttet til kontrolleren, og det er noe av det jeg prøver å komme utenom. Hvor kan jeg finne denne firmware'n som gir satamode? Noen som vet om en ferdig fikset bios til A8N-SLI Deluxe med denne firmware'n innebygd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå