Gå til innhold

Mobil m/GPS(villmark) og bra kamera!

Anbefalte innlegg

God dag!

Jeg kom akkurat hjem fra Hjortejakt.. og når jeg trasket rundt i skogen og var litt usikker på åssen jeg lå ann i forhold til der jeg skulle ende opp.. så da tenkte jeg at en GPS hadde vært konge å hatt mitt oppe i skauen.. ruslet videre og kom på toppen av ett fjell, var sliten så satt meg ned litt og så ut over en rett og slett fantastisk utsikt.. da hadde det vært kjekt og hatt en bra kamera for og ta ett bilde..

Jeg har en SE p990i.. tok bilder med den.. men det ble jo ikke det helt store.. så dermed vil jeg kjøpe meg en ny telefon som har GPS(kanskje TomTom) og så bra kamera som mulig.. trenger en GPS som er bra for terreng og ikke en som har alle veier i europa!

Hva vil dere anbefale meg av telefon som har dette, bra GPS for skog og hei og ett kamera som er bra.. Kommer det noen telefoner snart som jeg bør vente på.. de fleste HTC har 2mpix kamera.. og tror kanskje jeg burde ha noe litt bedre en det!

Greit å legge til at jeg skriver ikke så mye meldinger men ringer en del.. så om det ikke er tastatur går nok det greit..

Har forresten sett på I-mate sine Ultimate modeller.. noen som vet noe særlig om dem og når de skal komme ut på markedet?

Fikk forresten ingen hjort, hehe :cool:

Tusen takk for alle svar som jeg kanskje får =)

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nye mobilene i kamera serien til Sony Ericsson(k850i) har vel ok kamera, så kan du jo bare kjøpe en bluetooth gps i tillegg(feks holux 236). Men tror jeg heller ville kjøpt et ok digitalt kamera og den bluetooth gpsn og brukt den opp mot din nåværende p990i. Og så skaffet deg feks Tomtom eller lastet ned Nav4all(www.nav4all.com).

Hvordan dem er å bruke i skausen aner jeg ikke noen ting om.

Lenke til kommentar
God dag!

Hva vil dere anbefale meg av telefon som har dette, bra GPS for skog og hei og ett kamera som er bra.. Kommer det noen telefoner snart som jeg bør vente på.. de fleste HTC har 2mpix kamera.. og tror kanskje jeg burde ha noe litt bedre en det!

Du kan jo kikke på noen av HTC sine modeller i prisguiden. Jeg får ikke lagt ut en link til HTC modellene. De aktuelle er P3300, P3600 og TyTN II.

Med Windows mobile har du mulighet til å kjøre PTGmap og Garmin topokart.Link.

GPStuner er et annet program som tar *.bmp og *.jpg format. Da har man mange muligheter og kart kan du finne på Statens kartverk.

Det er visst også mulig å scanne papirkart.

Garmin Que kan du også kjøre. Her er en artikkel som omtaler det.

Edit: fikset link

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
God dag!

Jeg kom akkurat hjem fra Hjortejakt.. og når jeg trasket rundt i skogen og var litt usikker på åssen jeg lå ann i forhold til der jeg skulle ende opp.. så da tenkte jeg at en GPS hadde vært konge å hatt mitt oppe i skauen.. ruslet videre og kom på toppen av ett fjell, var sliten så satt meg ned litt og så ut over en rett og slett fantastisk utsikt.. da hadde det vært kjekt og hatt en bra kamera for og ta ett bilde..

Jeg har en SE p990i.. tok bilder med den.. men det ble jo ikke det helt store.. så dermed vil jeg kjøpe meg en ny telefon som har GPS(kanskje TomTom) og så bra kamera som mulig.. trenger en GPS som er bra for terreng og ikke en som har alle veier i europa!

Greit å legge til at jeg skriver ikke så mye meldinger men ringer en del.. så om det ikke er tastatur går nok det greit..

Har forresten sett på I-mate sine Ultimate modeller.. noen som vet noe særlig om dem og når de skal komme ut på markedet?

Enkelt......da er j o den beste kun godt nok. HTC Tytn II Kaiser. med Tom Tom, 3 mpix med autofocus, værmelding og alle tilkoblingsmuligheter. Simpeltenn så rå at hjorten og har lyst på en :-)

Lenke til kommentar
Enkelt......da er j o den beste kun godt nok. HTC Tytn II Kaiser. med Tom Tom, 3 mpix med autofocus, værmelding og alle tilkoblingsmuligheter. Simpeltenn så rå at hjorten og har lyst på en :-)

Ja, den er rå. Har TyTN II selv. Batteriet er ikke det helt store, men det har nok mye med at jeg fremdeles piller mye på den. Eten hos Idedata er også noe å vurdere. Eten har Sirfstar 3 GPS, mens TyTN II har Qualcomm GPS, forskjellen er nok ikke så stor i praksis.

Når det gjelder å ta bilder vil jeg heller bruke et skikkelig kamera. Et mobilkamera kan ikke erstatte et godt digitalkamera.

Sony Ericsson P1i har ikke integrert GPS, men det følger med en GPS med blåtann i esken. Ikke så praktisk som integrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...