susieq Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har problemer med en fujitsu-siemens scaleo 600. Problemet er følgende: Når jeg starter opp pc med windows innstallert kommer pc så langt at den begynner å rulle på indikatorlinjen til XP. Så skruer den seg plutselig av. Hele pc blir "død". Jeg kan trykke på power-knappen. Da starter oppstarten men med samme problem. Jeg har ikke innstallert noe ny hardware før problemet startet. Og siste software jeg innstallerte er for ca 3 uker siden da jeg oppdaterte antivirus programvare. Jeg har forsøkt å formatere disken og innstallere xp på ny. Da får den lastet inn alle filer og starter innstallasjon. Men når konfigurasjonsbiten av innstallasjonen setter i gang, så skjer det samme. Den skruer seg helt av. Jeg har etterpå prøvd å koble ut en og en RAM brikke og skiftet plassering på disse. Uten at dette hjalp. Har også kjørt full minnetest (tror det het mem86) Programmet viste ingen minnefeil. Jeg har etterpå forsøkt å koble ut alt utenom harddisk og skjermkort, men samme problem. Jeg forsøkte også å bytte skjermkort med annen pc, men samme problem. Jeg har to harddisker og har testet med kun en om gangen av disse. Men ingen endring. Jeg mistenker at det kan være: - problemer med powersupply(men denne har jeg ikke fått testet, da jeg trenger å teste med en som har ekstra strømkabel til hovedkortet, det har ikke "dele-PC-en" min. - problem på hovedkort - Feil i bios (men er litt bekymret for at PC-en skal skrue seg av under bios oppdatering, så har ikke gjort noe enda) Men det er litt kjipt å kjøpe komponenter uten at en ved hva som er galt. Er det noen som kjenner til problemstillingen eller har tips? Eller som kjenner til diagnose software som kan kjøres i dos modus (siden jeg ikke får kjørt opp i XP) som kan finne ut hvor problemet ligger. Har søkt etter programvare. Men finner kun windows basert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå