Petaaar Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei , jeg sitter og funderer på om jeg skal ha 32bit eller 64bit os, jeg har jo 3gig ram så det kommer jo frem i os, er 64 bit på noen måte mer stabilt ? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Siden du "bare" har 3GB kan du like godt gå for 32bit. Vil du allerede nå være "forberedt på fremtiden" kan du gå for 64bit, hvis du er klar for å kanskje få litt trøbbel med div drivere. De aller fleste brukere klarer seg mer enn godt nok med 32bit. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tja. MSI Hovedkort, nVidia skjermkort ikke noe mer en det. Alt virker perfekt. Go for it. Lite vits og gå for 32bits... Men jeg har da "Win XP Pro x64" og man får jo mer problemer i vista som jeg har hørt... Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Men jeg har da "Win XP Pro x64" og man får jo mer problemer i vista som jeg har hørt... Jeg har hørt det motsatte. Min erfaring med Vista 64-bit er ingen driverproblemer. Driverlanseringene til Vista 64-bit fortsetter hele tiden. Jeg lastet ned prøveversjonen av XP 64-bit i fjor og var imponert over stabiliteten, og vurderte sterkt å kjøpe det når jeg bygget min nye maskin i juni. Nå angrer jeg derimot ikke på at jeg kjøpte 64-bit Vista. Min erfaring er altså at du ikke bør kjøpe 64-bit XP, siden det er lite oppfølging av drivere til det, men OS-et i seg selv er altså veldig bra. Skal du ha et OS for fremtiden bør du satse på 64-bit. Endret 13. oktober 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er det ikke ditt valg? Får man ikke 32bit versjonen og 64bits versjonen på samme Vista Plate? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Kjører 64bit på en amd maskin og 32bit på en Core2duo (Vista) Fungerer smertefritt på begge. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 og hva er forskjellen i praksis på 32 og 64 bit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå