Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Faren min kom hjem med en printserver, uten a sporre meg forst. Cnet CMP-102U Iogmed at jeg har tenkt a sette opp LinuxMCE pa serveren istedenfor Win2003, sa har jeg et lite problem. Noen som vet hvordan jeg far koblet til den? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Skal du ha en server kan du vel bare koble printeren direkte til den? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Men denne serveren er pa rommet mitt, skriveren far jeg ikke lov til a flytte, og er pa et rom langt vekke. Jeg skal ha serveren pa rommet mitt for a bruke den som mediaserver. edit; og jeg som trodde jeg leste gjennom innleggene mine :s Endret 13. oktober 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Men denne serveren er pa rommet mitt, skriveren far jeg ikke lov til a flytte, og er pa et rom langt vekke. Jeg skal ha printeren pa rommet mitt for a bruke den som mediaserver. Regner med at du skal ha serveren på rommet som mediaserver? (ikke printeren?) Dette ser jo ut som en vanlig usb->lan nettverksprinter? Du plugger printeren i USB-porten, lankontakten i nettverksporten og stiller inn CUPS til å skrive ut på IP'en til printerserveren med driveren til skriveren? Endret 13. oktober 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Dette ser jo ut som I windows, kreves det at man ma installere et program som man ma koble seg til enheten som er koblet til printerserveren. Men skal teste det ut. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm.... høres ut som et program for å sette opp IP o.l på printserveren..... Rart om du må ha et program for å bruke en printserver - det ødelegger noe av poenget. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Det jeg tror programmet gjor, er a lage en port. Virtual printer port for USB port heter den. ja nettop. men sann gar det nar folk som ikke har sa mye peiling kjoper ting pa salg, og ikke vil bytte det fordi det virker pa deres PC. dette var vel det beste jeg fant pa Cnet sine hjemmesider http://www.cnet.com.tw/f-print.htm#06 Endret 13. oktober 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Aha? Men da ser det jo ut som om det kan fungere, også uten windows-only USB-port? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Det gjor jo det. Nar jeg legger til printeren. (Tester i Ubuntu) far jeg opp IPP Printer or printer on CUPS server da ma jeg skrive inn en URI Windows printer (SMB) da ma jeg skrive inn vert, skrivernavn, brukernavn og passord UNIX printer (LPD) Da ma jeg skrive inn Vert, og Kø det er vel denne det er? men far ikke opp noe popup som sier hvordan jeg skal skrive vert-strengen og TCP/Socket, HP JetDirect, Raw Connection som jeg ma skrive inn vert og port. prov begge de to siste ved a skrive inn vert = ip og port = 515 og kø = 1 skriveren er en Canon iP 5000 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Mja, na med Ubuntu 7.10, sa fant jeg printeren med en gang. Den ligger som en skriver, driveren er riktig, IPen er riktig, porten er riktig. Men den vil ikke skrive ut =/ Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Mja, na med Ubuntu 7.10, sa fant jeg printeren med en gang.Den ligger som en skriver, driveren er riktig, IPen er riktig, porten er riktig. Men den vil ikke skrive ut =/ En skriver, eller en skirver som bruker riktig driver? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Her er screenshot. Alt jeg gjorde var a endre navnet til iP5000. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Du sier at porten er riktig, men jeg mente RAW skulle gå over port 9100? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Som det stod i linken i post #7 Q6: What is the port number of print server when using TCP/IP printing? A: We use the port 515 as the port number for LPR/LPD printing. men tester 9100 na. Det var altsa ikke jeg som har skrevet inn port 515. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Har enda ikke fatt det til a virke =/ Lenke til kommentar
comicz Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hva gir sudo nmap -v -sV <printserverip> ? ...om du ikke har nmap inne gjør du 'sudo apt-get install nmap' først. Endret 6. desember 2007 av comicz Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har en relativt lik en, har brukt LPD for å koble meg til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå