Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger forslag til topp fulltower

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har erfart i praktisk så oppnår man best temepraturer med vifter i front og bak. Det er pga harddiskene produserer en del varme og den luftgjennomstrømingen fungerer rett å slett best selv om luft stiger. Har også en del sammenheng med PSU og CPU vifter ;)

Personlig liker jeg stacker bedre en cosmos og ville valgt stacker selv hvis jeg skulle kjøpt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hvorfor ville du valgt stacker fremfor cosmos, egentlig?

Har sett på begge to, forøvrig.

Det jeg IKKE liker med cosmos, er følgende:

-Kontaktene på toppen. Denne plasseringen gjør at man sannsynligvis ikke kan ha kabinettet under et pc-bord for eksempel, og jeg har også lest endel innlegg om at det samler seg mer støv og skitt oppi kontaktene når de peker oppover.

Mange bruker nå å ha kontaktene på en plate som monteres i ett av sporene til de optiske drevene, noe som ville vært bedre synes jeg.

-Plasseringen av on/off og reset bryterne.

Disse ligger veldig nærme kontaktene, spesielt reset knappen ligger nær usb2 kontaktene.

Jeg ser for meg at det er lett å komme borti denne knappen.

-Hjul isteden for bars under.

Hjul er mer og mer vanlig, og jeg ser igrunn ingen grunn til at kabinettet ikke har det, spesielt når det er så stort og tungt.

Jeg har også lest endel kommentarer i flere reviewer om at enkelte detaljer, spesielt filterholderne under, er veldig spinkle og drar ned helhetsintrykket.

Jeg savner også en fancy viftekontroller som kunne vært plassert i en av slottene til de optiske drevene.

Siden det er fokus på både kjøling og støy, så kunne det vel vært kjekt å kunne la viftene styres av en termostat eller hatt muligheten til å styre hastigheten og lest av temperaturen.

Jeg vet at det selges slike kontrollere separat, men det kunne heller fulgt med en slik enn den boksen til å ha skruer og stasj i.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt stacker rett å slett bare basert på egene erfaringer. Cosmos er sikkert et OK kabinett men stacker er bedre i mine øye og det virker slik for deg også etter hva jeg har tolket fra innleggene dine. Og som sagt dårlig plassering av knapper og kontakter på cosmos...

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar

Stacker syns jeg er ett tullete design, de satser på max kjøling ved hjelp av vifter men samtidig ikke tenker på støynivå og oppsamling av støv. Cosmos har filter for dette og er en enkel sak å fjerne + heavy støydemping. Kan også lett plassere ett SLI oppsett i den også.

Cosmos tipper jeg knuser Stacker serien når det kommer til kjøling.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har lest endel tester både på stacker og cosmos, og selv om de er ganske like så har de noen detaljer som skiller.

I testene så har cosmos kommet bedre ut av det både på støy pg kjøling, men det er ikke store forskjellene.

Her er to tester:

Cosmos:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=9249&page=1

Fordelen med dette er at det kjøler noe bedre (slik det leveres) og at det har mindre støy.

Stacker:

(Stacker finnes jo i mange varianter, som 830, men jeg regner med det er denne versjonen det snakkes om)

http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=215

For å få full kjøling, så bør man vel skaffe seg en crossflowfan og slike ting..men det er et veldig bra kabinett.

I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg stacker som var støydempet som cosmos, og at det var en e-sata utgang på kontaktpanelet...men man får jo ikke alt.

Ser også at i norge så selges cosmos med en 850w psu, slik at det koster rundt 3000,- totalt.

Komplett.no har også sluttet å føre dem.

Så alt i alt er det vel stacker som blir best..hmmmm.

Lenke til kommentar
Skal bestille meg Stacker 831 i morgen. Tror nok jeg kan anbefale det kabinettet. Beslutningen om å kjøpe det kabinettet er vel overveid. :)

+ God kjøling. (Mulighet for hele 9 vifter, 120mm alle tror jeg)

+ God plass.

+ Hovedkortbrettet er uttagbart.

Mvh LockBreaker :)

et godt valg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...