crazypc Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hei, Windows vil ikke fungere på maskinen min, den har ikke gjort det på minst et par måneder nå... Jeg søkte i knowledge base etter en feilkode som dukket opp i IE når jeg prøvde å oppdatere selv og fikk frem dette: microsoft Jeg bruker forøvrig Norman antivirus + brannmur, og jeg har hatt problemer med den tidligere. Nå oppfører den seg plutselig bra, alle problemer med cookies,active x og liknende som jeg hadde, er glemt. Men en ting gjenstår - windows update... Maskinen oppfører seg ellers fint, alt er stabilt og fungerer som det skal. Brukerstøtte mente at det var virus, men dette ville jeg nok ha lagt merke til. Håper på hjelp så jeg slipper å bruke flere timer på å reinstallere:p Jeg nevner at jeg har hatt mye problemer med PC-en før, hardware som har feilet o.l. Jeg er redd disse problemene dukker opp når jeg reinstallerer, nå som maskinen har oppført seg pent lenge. Mvh. crazypc Spesifikasjoner: Amd Athlon 64 3200+ 2.0 GHz MSI Geforce 7600 GT Samsung SpinPoint hdd Corsair value 1024 mb ram MSI K8N NEO4-F hovedkort Norman Internet Control Windows XP sp2 Endret 13. oktober 2007 av crazypc Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Når du sier at windows update ikke virker, snakker du om den automatiske oppdateringsfunksjonen eller er det problemer når du manuelt går til windows update og merker av for oppdateringer som du ønsker? (Eller kommer du overhode ikke inn på updatesiden..) Endret 13. oktober 2007 av norbat Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Begge deler, maskinen blir ikke oppdatert til tross for at automatiske oppdateringer er på. Når jeg går inn på microsoft's update side kommer jeg ikke lengre enn til at dette dukker opp: [Feilnummer: 0x80070020] Det oppstod et problem på webområdet, og siden kan ikke vises. Alternativene som er oppgitt under, kan bidra til å løse problemet. Endret 13. oktober 2007 av crazypc Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 En hjt-logg kan kanskje si mer: Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. (PS. Loggfilen legger du i en Spoiler: Velg Sett inn Spoiler fra nedtrekksgardina 'Sett inn spesialelementer' og lim inn loggen der) Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Ok, her er den: Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 12:55:15, on 13.10.2007 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\csrss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE C:\Programfiler\Windows Media Player\WMPNetwk.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE C:\WINDOWS\System32\alg.exe C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programfiler\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe O4 - HKLM\..\Run: [{1290A33C-85F5-4164-A1BE-7DD299D4986A}] C:\Programfiler\CyberLink\PowerBackup\PBKScheduler.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [spybotSD TeaTimer] C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETTVERKSTJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupd...b?1188390674875 O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe -- End of file - 4864 bytes Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Loggen ser fin ut. Hva med å avinstallere Norman og se om ikke det får fart på saken? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Trykk: Start Trykk: Run / Kjør skriv: wupdmgr Funker det? Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Prøvde å slå av norman brannmur og antivirusprog igår for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke... skal avinstallere norman og installere avg om ikke noen andre løsninger dukker opp... Guffen: hva gjør denne greia? greit å vite i tilfelle noen prosesser starter/avslutter mens jeg holder på med noe Endret 13. oktober 2007 av crazypc Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Prøvde å slå av norman brannmur og antivirusprog igår for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke...skal avinstallere norman og installere avg om ikke noen andre løsninger dukker opp...Guffen: hva gjør denne greia? greit å vite i tilfelle noen prosesser starter/avslutter mens jeg holder på med noeDet er direkte kall til windows update. Du slipper unna en del settinger i internett explorer.Loggen ser fin ut.Hva med å avinstallere Norman og se om ikke det får fart på saken?Tror ikke Norman har skyleden her. Kjører du Google toolbar eller andre toolbarer? Lenke til kommentar
skol Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei, i internet explorer, aktiver støtte for SSL 2.0 Dersom det ikke virker, prøv å skrive følgende kommando i ledetekst: netsh winsock reset Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Guffen: jeg prøvde den, men det funka ikke da heller. Fikk opp samme feilmelding:s Bruker ikke google toolbar eller noe annet... Hei,i internet explorer, aktiver støtte for SSL 2.0 Dersom det ikke virker, prøv å skrive følgende kommando i ledetekst: netsh winsock reset Støtten er allerede aktivert... Skrev inn kommandoen, men hvordan skal nullstilling av nettverkskatalogen hjelpe?:s Jeg må også nevne at jeg har trådløs usb-plugg, installerte den for ca to måneder siden.. :s Endret 14. oktober 2007 av crazypc Lenke til kommentar
crazypc Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Nå er hvertfall problemet løst. Løsningen var å avinstallere Norman og heller bruke AVG! Dette er merkelig da jeg ikke har opplevd problemer med Norman på dette området før, men nå er hvertfall problemet løst. Takk for all hjelp og gode svar:) Det går dog ikke å installere selv via microsoft, men maskinen laster hvertfall ned oppdateringer og installerer de:) Endret 15. oktober 2007 av crazypc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå