Gå til innhold

Tråden for The Eye of Judgment

prebenl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Online nå.. Litt kinkig med at man må drive å leite gjennom kortstokken når man får utdelt kort..

Neida.

Man sorterer kortene etter type kort, og legger dem alle synlig på bordet.

Når PS3 trekker ditt neste kort, så plukker man det opp på hånd, eller kjører det rett ut på spillbrettet.

Her er den offisielle hjemmesiden hvor man nå kan laste ned regelbok, samt få videotutorial av spillet. (Via youtube)

http://www.us.playstation.com/EyeofJudgment/

Lenke til kommentar
Nei, det eneste er vel at mange flere av de man spiller mot kommer til å ha eksotiske kort.

Det vil ikke ha noe og si. Du kan ikke spille med en overlegen kortstokk eks. vis online slik jeg forstår det. Du er nødt for å registrere kortstokken før du får spilt, og spillet velger hvilke kort du får utdelt.. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror heller ikke det har veldig mye å si, siden det er begrensninger på über-kort. Men det er jo klart man kan sitte med en langt mer optimal kortstokk enn den som følger med spillet, det er jo hele poenget med booster packs.

Synd jeg ikke har printer, så jeg får vel forsøke å legge et ark på skjermen min og tegne dem selv.

Lenke til kommentar

...det er jo bra - da ser jeg ikke helt problemet. Spillbarheten vil ikke ødelegges ettersom man ikke får kontruert seg en superdeck med bare de beste kortene som finnes, men Sony og WOTC tjener mindre penger...

...noen som vet om det selges boosterpacks noen steder i Oslo? (mangler blekk i printeren... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om inntrykkene mine etter et par timers spilling i går kveld.

Litt om det å sette opp kamera og brett:

Brettet består av en duk som har markeringer for hvor kameraet skal stå. Du kan sette kameraet på hvilken langside du ønsker og justere i oppsettet etterpå. Kameraet står på ett stativ som man lett pusler sammen.

Kameraet ser ikke helt så glorete ut når man har det i hende som det ser ut på bilder. Det er et temmelig stort cam, og det oser av kvaliteten. Capture kvaliteten og lysfølsomheten er langt over det jeg har vært vant til på andre webcams, og man har tre (mener jeg) zoom innstillinger på linsa. Jeg oppdaget etterhvert at man bør ha bra lys og ingen skygger på brettet for at kortene skal registreres kjapt og smertefritt. Om man har for lite/eller for mye lys vil dette resultere i at spillet 'mister' kortene som ligger i bordet og man får beskjed om å legge kortet tilbake på plass.. :)

Om kortene:

Kortene består av ymse mytiske of fantasifulle figurer med forskjellige angrepsmetoder, egenskaper, krav til 'mana' du må ha tilgjengelig for å mane de frem/bruke kortet og hvilket element de hører hjemme til. Brettet du spiller på vil være inndelt i forskjellige elementer (vann, ild, sand, skog osv), og man får + poeng for angrep/forsvar etter hvor flink man er med å matche kort med med element. En alv passer for eksempel best i skogen, og dette er markert meg en svak grønnfarge på kortet til alven.

Det finnes også en del andre kort. 5 kort benyttes til forskjellige kommandoer som 'End turn', 'Cancel' osv. Det er også en del egenskap kort som du kan benytte til å heale dine figurer, forvirre motstanderens figurer (snu retningen de fronter) og ofre kort til fordel for å få mer mana.

Den pakken jeg kjøpte inkluderte en grunnpakke med 30 kort og en tilleggspakke på 8 kort tror jeg.

Å spille:

Det første jeg gjorde, selvsagt uten å kikke på noen som helst form for instruksjon var å hive meg ut på ett spill mot computer. Dette var en grei måte å starte på, men jeg vil anbefale folk å lese litt først dersom man ikke er av prøv/feile typen slik som meg.

Du trenger ikke registrere kortstokken din for denne modusen, og du stokker bare kortene dine sammen og legger bunken i bordet. Spillet forteller deg når du skal trekke kort og hvor mange. Til å begynne med får man beskjed om å trekke fem kort. Etter det velges det hvem som skal begynne. Man blir bedt om å trekke ett kort før man gjør noe, og man blir tildelt 2 mana for hver runde. De svakeste kortene koster det 1 mana å legge ut, mens de aller sterkeste koster det 9 mana for.

Når du legger ut ditt første kort, er det temmelig greit iom. at det er så mange forskjellige ruter med forskjellige elementer tilgjengelig. Etterhvert blir dette vanskeligere når man har mindre å velge mellom.

Man legger ned kortet den veien man ønsker at figuren skal angripe eller beskytte. Dersom det ligger potensielle mål i bordet får du mulighet for å angripe. - Animert kamp følger. Det er sikkert hauger med taktikk og greier man kan sette seg inn i, og forskjellige måter man vinner spillet på, men det har ikke jeg hatt mulighet for ennå.. :)

Online:

Om man ønsker å spille online, må man registrere standard kortstokken ved å legge ned alle kortene fremfor kameraet. Dette går egentlig temmelig greit bare man unngår å blande inn kort fra andre stokker og følger med på hva instruksjonene på skjermen sier.

Når man går online har man muligheter for å sette opp sitt eget rom eller å joine et annet. En del forskjellige settinger om hvilket brett man ønsker, tid for hver turn og animasjoner av/på og slikt. Forskjellen når man kommer inn i spillet er at her vil spillet dele ut kort til deg. Du må derfor legge ut hele kortstokken på et vis så du kan kjapt finne frem til de kortene spillet deler ut til deg. Du legger kortene du er tildelt fysisk ut på brettet når du spiller. Går litt tregt til å begynne med dette, men nå er jeg temmelig rotete med slikt.

Det går kjapt å finne seg en å spille med, og jeg ventet sjelden mer enn et par sekunder før det dukket opp noen.

Inntrykk:

Etter å ha lest en og annen test, har jeg ett inntrykk over at de fleste mener at man kunne ha gjort så mye med dette. Det kan man gjerne si, men det skal fremdeles være overkommelig og tiltale flere enn 'rollespillsnørdene'. Det tror jeg dette gjør.

Det er ikke vanskelig å sette seg inn i de grunnleggende reglene for The Eye of Judgement.

Jeg hadde skikkelig vanskelig får å legge fra meg kortstokken i går, og man hadde den feelingen av at man 'bare måtte ha et spill til'. Så det er noe med denne måten å spille på.

Så til slutt et par advarsler:

IKKE gå for dette spillet om du er ute etter:

-å bli forbløffet grafisk

-skyte flest mulig på minst mulig tid

-et partyspill som kompisene kan drikke øll til og skoggerle av hverandre mens de driter seg ut

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...