Gå til innhold

En titt på Tom Clancy's Splinter Cell-demoen (PC)

Anbefalte innlegg

Når et spill blir hypet så mye som Splinter Cell er blitt, bør man om mulig være enda mer kritisk innstilt enn ellers. Dette fordi det er lett, selv for en anmelder, å bli preget av alle skryteryktene. Er lekre eksklusive funksjoner nok til å gjøre Splinter Cell til noe mer enn en elegant rip-off av Metal Gear Solid, Hitman 2 og Thief? Vi har testet demoen grundig, og gir deg vår rapport.

Les hele rapporten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg poster denne på ny, siden svarene i tråden forsvant.

på xbox brukte de så mye cpu-kraft at han ikke kunne gå trapper

Hvor har du dette fra?

En artikkel jeg leste. Tror de hadde intervjuet en eller annen fra ubi soft eller noe lignende. Finnes faktisk andre kilder til informasjon om spill enn gamer.no.

Selvsagt, og takk for at du opplyste meg om dette. Poenget mitt var bare at det ikke holder helt mål fra utviklernes side å påstå at de trengte cpu-kraften til andre ting. Heller da noen færre grafikkeffekter og 100% troverdig animasjon.

Demoen er jo for å få folk interessert i spillet, se hvordan det blir på PC osv. Grunnen til at han glir er vel at det er programmert slik.... Husk at skikkelig låsedirking hadde ført til en lengre readme fil eller noe annet skitt, som sammen med trappetrinnene hadde gjort demoen større. Det finnes jo tross alt folk som er villige til å laste ned en demo av splinter cell over en ISDN linje (jeg ville gjort det om jeg ikke kjente folk med adsl).

Nå synes jeg du er veldig unnskyldende overfor demoen. Generelt kan vi vel si at dagens spilldemoer blåser en lang marsj i ISDN-brukere. Selvsagt er demoen til for å få folk interessert i spillet, men for min del ville inntrykket vært bedre hvis Ubi Soft hadde ventet til koden var helt klar. Og man programmerer vel ikke bevisst inn glidende figurer? Det er vel sløsing med tid?

Jeg nekter ikke for at demoen er flott, men den har sine svake punkter, som bør møte kritikk.

Det kan jo godt hende at ReForce funker, men det er jo faktisk demoen som på en eller annen måte tvinger refreshraten til å være på 85 hz, og ikke windows som tvinger den til å holde seg på 60hz.

Sant nok. Vet bare at RefreshForce muliggjør detaljstyring av oppfriskningshastigheten for de ulike oppløsningene, så det kunne være en idé å prøve.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...