Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få høyere sosial verdi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp nye klær. ta med deg ei venninne di har god peiling på klær.

Nye venner gjør mirakeler

Nye holdninger er kjekt å ha

Selvtillit er ett must

Prøv å ungå å "geeke" så mye

Lær å danse. se på musikkvideoer og filmer anbefaler å se You.Got.Served.

Bruk parfyme.

Ordne på håret kvar dag.

 

 

det hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar
Du går i tiende? Vent til videregående og få en ny start...

 

Det er veldig sant. Når man går på skole med de samme folkene i 5-10 år, går man gjerne inn i en rolle det kan være vanskelig å bryte ut av. Med nye folk og en frisk start, kan man forme rollen sin som man selv vil i en mye større grad.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare gjøre det beste ut av en "nerdestaus" :D

 

Når du kommer på vgs er det ikke like tydelige rangeringer av "verdien" på personer, synes jeg.

Du finner sikkert ut en eller annen gang at sosial verdi (som du kaller det) ikke er alt, når man har venner og bekjente man tilbringer tid med..

Endret av Demille
Lenke til kommentar

Selvtillit, bry deg om hvordan du ser ut og utvid ditt sosiale nettverk. Hver hyggelig mot alle slik at du ikke bare får høy verdi innenfor en viss gruppe. Og selv om jeg misliker det sterkt, så hjelper det faktisk å menge seg med andre som har høy verdi. Jeg misliker det fordi det er falskt, og jeg misliker personer som henger med populære personer kun for å være populær selv (men det er meg). Sist men ikke minst må du huse på å være selvstendig, du taper ikke noe på at noen andre nedprioterer deg, de fortjener deg ikke.

 

Men er egentlig veldig enig i det Demille sa :)

Lenke til kommentar
Grinde mer reputation.
:!: Det var virkelig dagens. Sitter å leser en masse seriøse innlegg og så "BOM" kommer den der.

 

Selvtillit, bry deg om hvordan du ser ut og utvid ditt sosiale nettverk. Hver hyggelig mot alle slik at du ikke bare får høy verdi innenfor en viss gruppe. Og selv om jeg misliker det sterkt, så hjelper det faktisk å menge seg med andre som har høy verdi. Jeg misliker det fordi det er falskt, og jeg misliker personer som henger med populære personer kun for å være populær selv (men det er meg). Sist men ikke minst må du huse på å være selvstendig, du taper ikke noe på at noen andre nedprioterer deg, de fortjener deg ikke.Men er egentlig veldig enig i det Demille sa :)

 

Skjønner godt at du missliker det, jeg syns det er passe mongo jeg også. Men det er faktisk slik det fungerer. Heng ilag med kjendiser og du er kul, heng i lag med folk som er sett på som de verste taperne og du er en taper. Det er ganske på trynet, men slik er det altså.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Selv prater jeg en del med det mange vil se på som "tapere," men jeg synes de er greie folk, og derfor gjør jeg det. Men igjen er jeg også ganske god venn med noen med høy sosialverdi innen noen miljøer. Det er helt sikkert noen som ser på meg som taper også, men jeg bryr meg rett og slett ikke, for folk som bryr seg mer om hvor høy status du har en hvordan du er som person gidder ikke jeg bruke tiden min på.

 

Konklusjon: Det er viktigere å ha ekte venner enn høy status.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...