thelastshida Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei ! Har en asus striker extreme som får lys på hovedkortet, men når jeg slår på PC-en så er alt helt død. Vifta på psu virker ikke engang. Har koblet fra alt utenom cpu. (har egenglig prøvd uten cpu også). Fortsatt ikke noe respons. Skal det være liv i psu vifta selvom det ikke er en cpu koblet til? (har aldri prøvd, noen som vet?). Er det noen måte å få liv i psu'n uten å koble den til hovedkortet.(har ikke annen pc som jeg kan teste på). Hovedkortet har en liten skjerm bakpå som sier ifra hva som er galt, av og til er d bare masse rare tegn, men innimellom sier den CPU INIT.....noe som ifølge asus er at den initierer cpu'n. Noen som har samme hovedkort eller hatt lignende problem? Har forøvrig sjekket alt for å se om den ikke kortslutter, noe som ikke er tillfelle. Utstyr: Asus striker extreme Chieftech 750W PSU Alt annet er koblet ifra. Mvh TheLastShida Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei, her ligger en liten guide for jumpstart av psu: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 husk at du bør/må ha litt load på psu når du prøver dette, f-eks en vifte eller to. Har du 24 pin, er det fortsatt den grønne og sorte ledning som skal kortsluttes. Oppsto faktisk et lignende problem hos meg også i dag, dog med en helt annen hardware. Hadde forstyrrelser på strømnettet i natt, og i dag når jeg skulle starte opp, så var maskinen død. På hovedkort flimret powerled veldig svakt når jeg satte strøm på PSU. Prøvde så å jumpstarte uten hell, så i mitt tilfelle var PSU død, og forhåpentligvis bare den... Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hadde samme problem som deg, at lampa lyste på hk. Fant ut etter mye testing at det var PSU, defekt 4 pins strømkontakt på psu, som skal kobles i hk. Endret 13. oktober 2007 av REWZTAH Lenke til kommentar
thelastshida Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei takk for snarlig svar ! Viser seg at psu'n virker (tok en jumpstart).Takk for tipset Da regner jeg med at hovedkortet er defekt. Kjipt siden den gir tegn på liv. Noen andre som har en slikt kort og kan være behjelpelig med de kryptiske tallene som dukker opp i den lille lcd skjermen bak på kortet? (Har sjekket "debugcode table" fra asus sine sider, men ingen av de kodene jeg får står på den.) Hvis det er andre ting jeg kan prøve å få liv i hovedkortet så kom gjerne med dem. (Har prøvd clearsmos, og bruke en skrutekker for å prøve å starte den på powe sw). Takk igjen. Mvh TheLastSHida Lenke til kommentar
Durac Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tviler på at det er noe du kan gjøre for å fikse hovedkortet, viss det er ødelagt, dessverre. Lenke til kommentar
thelastshida Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei ! Tenkte mer på om det var ting man måtte gjøre for å evt nullstille eller no for å få liv i kortet. Som nevnt den lyser så det gir jo en indikasjon på at det får strøm og virker delvis. Uansett har bestemt meg for å sende den i retur, må vel vente enda en uke på ny. Takk til dere alle, problemet er løst.. Mvh TheLastShida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå