Gjest jente_16 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei...! Hvis man tar sånn gravid test og man får svar om at man er gravid. (Hvis man tenker det har gått 3-4 uker etter samleiet) Hva kan jeg da gjøre for å "fjerne" graviden? Har hørt om abort. Hvordan funker det? Noen har sakt at man drikker seg driting og så dreper alkoholen "barnet". Kan man gå til legne og få den fjernet? Hva kan jeg gjøre? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvis det er 3-4 uker siden så er ihvertfall angrepille utelukket.. Så tror du bør gå til lege eller helsestasjon for ungdom, og få hjelp med abort.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Gå til legen. Han har taushetsplikt og kan svare på alle spørsmål du har. Edit: Det med alkoholen er ren bullshit, og direkte helsefarlig både for fosteret og deg, så ikke tenk på det en gang. Endret 13. oktober 2007 av tofagerl Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Abort er nok den eneste utveien her, med mindre dere vil beholde barnet. Dette er kanskje uaktuelt for oss ungdommer i den alderen du er i også, da. Lenke til kommentar
Gjest jente_16 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva gjør man i en "abort"+?? Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Enkelt og greit: Fosteret fjernes fra livmoren, og du er ikke lenger gravid. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 http://no.wikipedia.org/wiki/Abort står litt om det der Lenke til kommentar
Gjest jente_16 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tusen takk dette var beroligene at det var så lett egentlig Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Foreslår at du skaffer deg litt kunnskap om sex, befruktning, ansvar og lignende før du fortsetter å ha sex. Og skulle du mot formodning fortsette å ha sex og tenke at "abort er jo så lett", så bruk for guds skyld prevansjon (f. eks kondom eller p-piller). Abort er ikke noe du skal ta så lett på! Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Abort er ikke noe du skal ta så lett på! Nå er vel det opp til henne å bestemme hvilket syn hun skal ha i forhold til abortspørsmålet, og om hun skal ta lett på det eller ikke. Men, jeg er forøvrig helt enig med deg i det første du sa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg tviler no mest på at hun er 16, ellers så har hun vært innesperret i en boks hver gang det nevnes sex i verden og på internett Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Fikk akkurat det samme inntrykket selv, det går ikke ann å være så uvitende i en aldre av 16 i den sex fikserte verden vi lever i Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 jeg tror at hun er endel yngre enn 16, tør ikke tippe. Uff, synes synd på henne, håper det går bra for henne. Og, kjære deg som postet dette emnet- du burde snakke med lege eller helsesøster- begge har taushetsplikt, det vil si at det som blir sagt, forblir mellom dere- og blir ikke sagt videre til foreldrene. Du burde ikke gå og bære på dette alene. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nå er vel det opp til henne å bestemme hvilket syn hun skal ha i forhold til abortspørsmålet, og om hun skal ta lett på det eller ikke.Men, jeg er forøvrig helt enig med deg i det første du sa. Vel, la meg omformulere: Abort er ikke noe du BØR ta så lett på, det er antakelig vanskeligere enn du tror. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vel, la meg omformulere:Abort er ikke noe du BØR ta så lett på, det er antakelig vanskeligere enn du tror. Det blir noe annet. Er forøvrig helt enig. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Dagens samfunn og helse norge klarer å få stappet litt kunnskap i hodet på 16årige jenter, skal jeg gjette er trådstarter rundt 12-14år. Forøvrig, angrepille hvis det har gått under 72 timer, ellers abort, noe som ikke burde tas lett på - selvom det ikke er opp til meg å vurdere om du skal ta lett på det eller ei. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva mener dere med at abort ikke skal taes lett på? Skal alle jenter som ønsker å ta abort gjøre det med tungt hjerte og helst angre resten av livet? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Dagens samfunn og helse norge klarer å få stappet litt kunnskap i hodet på 16årige jenter, skal jeg gjette er trådstarter rundt 12-14år. Nå finnes det ganske mange forskjellige samfunn i Norge. At det finnes ungdommer på 16 som ikke er klar over konsekvensene av å ha sex skal man ikke se bort i fra. Hva mener dere med at abort ikke skal taes lett på? Abort skal ikke brukes som prevansjonsmiddel, men en "siste vei ut" hvis prevansjonsmiddelet man benyttet feilet. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hva mener dere med at abort ikke skal taes lett på? Skal alle jenter som ønsker å ta abort gjøre det med tungt hjerte og helst angre resten av livet? Nei, selvfølgelig. Man skal kunne ta abort uten at man må gjemme seg for resten av samfunnet eller behøve å forsvare valget sitt for alle man treffer på. Det jeg mente er at man burde ikke tenke at "jaja, kjempeålreit løsning, enkel og grei!" når man er 16 år og ikke har hørt om abort før.. det er litt skremmende egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg