Powerbeyond Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg bestilte meg PC fra komplett, for det første tok det en måned før jeg fikk PC-en, og når jeg skulle skru den på, "No Signal". Thats right, hardware error, noe jeg hadde regnet med siden jeg bestilte på komplett. Så istede for å sende inn hele maskina tenkte jeg å dra til en kompis for å teste alle komponentene, siden han har noe samme oppsettet. Fant ut så å si med en gang at det var grafikk kortet som var defekt, så vi satte inn hans 8800GTS for å få fyrt opp beistet. Så kjørte jeg 3Dmarks test og fikk disse resultatene: Main Test Results 3DMark Score 8937 3DMarks SM 2.0 Score 3893 Marks SM 3.0 Score 3785 Marks CPU Score 2573 Marks Specs: Prosessor: Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz Skjermkort: NVIDIA GeForce 8800 GTS, 108 MHz / 297 MHz Ram: 1024 MB DRAM 1024 MB DRAM Hovedkort: NFORCE 680i SLI Jeg syntes CPU'en scora litt lavt, eller vil dere si at dette er normal score for en slik PC? Vil bare vite at alt er i orden før jeg sender noe i retur til komplett. Lenke til kommentar
Powerbeyond Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Mulig å få et svar eller? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Bruker du Vista eller XP? Er du sikker på at klokkehastigheten til 8800 GTS'en er avlest rett? Uklokket skal den være 513MHZ på GPU og 792 på minnet. Hvis det er noe som ikke stemmer er det nok den. Du/dere må huske på å plugge i den ekstra strømkontakten i skjermkortet. Lenke til kommentar
Powerbeyond Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Er ikke noe ekstra strømkontakt på GTS, er på GTX det tror jeg. Hmm, det kan muligens stemme det, skal få kompisen min til å sjekke ut det med klokkehastigheten, mitt grafikk kort funka ikke i det hele tatt så jeg må sende inn å få nytt, men alt annet stemmer sier du? Prosessoren scora der den skal score? synes den scora litt lavt men kan hende den skal ligge der. *shrugs* Og ja, jeg bruker Vista. Endret 14. oktober 2007 av Powerbeyond Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 En Q6600 på 2,4GHz scorer vel oppunder 4000 eller noe sånt, så 2600 for E6850 er sikkert normalt, det er i alle fall ikke langt unna normalen. De hastighetene du nevner på grafikkortet er feil (108 MHz / 297 MHz). Du hadde aldri fått ~4000 i score, som du fikk, med de hastighetene. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er ikke noe ekstra strømkontakt på GTS, er på GTX det tror jeg. Det er nok ekstra strømkontakt på 8800GTS. Har du kun 1GB ram? ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå