Gå til innhold

Støvete objektiv, hvordan rense?

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter her å pusser litt på objektivene mine, og plutselig ser jeg at min kjære 17-40mm er veldig støvete innvendig. Ser det veldig godt når jeg bruker det blotte og øyet, og til og med med kameraet på mobiltelefonen min.

For det første, bør jeg rense det og i så fall, hvor mye vil det koste å gjøre det?

Legger ved bildet fra mobilen, så dere kan se litt hvordan det ser ut. Det merkes ikke på bilder men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mye støv i objektivet ditt kan du etterhvert oppleve litt reduksjon i kontrast- noe som kan være irriterende nok siden du tross alt besitter kvalitetsglass..

Når det kommer til å rense selv.. DON'T! Det er utallige ganger folk har ødelagt objektivene sine pga manisk forhold til støv. Uansett.. jeg hadde nok ikke levert til hvilken som helst fotosjappe heller- men prøvd å forhøre meg om autoriserte canon-reparatører med godt ry. Om det skulle koste en tusenlapp + så er det da i alle fall bedre enn å skulle havarere et L-objektiv.

Lenke til kommentar

Å nei, hadde aldri rensa det selv. Skulle gjerne skrudd det opp og sett hvordan det så ut inni, men da skulle jeg gjerne hatt en tekniker fra serviceproffen ved siden av.

Får vel ta å sende serviceproffen en mail. Det er bare det at hvis jeg gir det til de, får jeg ikke brukt det på mange uker og det går ikke.

Er nå jeg skulle hatt fotografavtalen til fotovideo, men da må jeg kjøpe et objektiv og et kamerahus til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...