Gå til innhold

Fjernutløser til D70s - Lage selv?

Anbefalte innlegg

Heisann forumfolk

Tenkte på å skaffe meg en trådutløser til mitt D70s, og i den anledning lurte jeg på om det er mulig å konstruere denne selv på en slags måte?

Takker for svar : )

Edit:

Ok, så at denne skulle vært i kategorien "Objektiver, filtre, blits og utstyr", moderator kan flytte den :)

Endret av DeathCab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ML-L3 fungerte fra 20meters hold, forfra.

Ble aldri helt klok på hvordan rekkevidden fungerte. Jeg fikk den til å fungere bakfra kamera. Forfra sluttet den å virke når man gikk så mye til kamerahusets høyre, at objektivet skygget for IR mottakeren.

Lenke til kommentar

Kristallo her på forumet laget sin egen fjernutløser for en stund siden. Han kan helt sikkert være behjelpelig med skjema osv. hvis du vil lage, men om du er ute etter å spare penger kommer du helt garantert billigere ut med å kjøpe nikons egen kontroller.

Lenke til kommentar
Du får garantert mange fine løsninger på eBay, for eksempel billige, trådløse (radiobaserte) utløsere.

Jeg kjøpte denne på ebay for 6mnd siden

http://cgi.ebay.com/IR-Wireless-Remote-Shu...1QQcmdZViewItem

Jeg husker ikke hvilken selger på ebay jeg kjøpte den fra, men dette var modellen jeg kjøpte, ser det er flere som selger den.

Under hundre kroner totalt, i postkassen på under en uke med batteri inkludert. Krever at man holder fjernkontrollen litt på forsiden av kamera. Jeg har ihvertfall vært veldig fornøyd med denne. Jeg har D70s forresten.

Fjernstyrer også noen andre merker, men dette har jeg ikke prøvd.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...