Bluesky Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Skattelistene for 2006 ble jo som kjent offentliggjort i dag, og det kan man tydelig se i avisene. Avisene fyller sidene sine med dette agurkstoffet og lager sensajoner ut av lønniningsposene våre. Og etterhvert som dagen i dag har gått har artikklene blitt (etter min mening) mer og mer meningsløse. Greit nok å skrive litt om skattelistene, er jo ganske spesiellt at et land offentliggjør slik informasjon, men er det virkelig nødvendig å fylle opp avisene med sladder om hva diverse B-kjendiser tjente i fjor? Et par eksempler: Hvem er rikest på landslaget? Hvem er rikest av Idoldeltagerne? Hvem er rikest på Stortinget? Hvem er den rikeste finansakrobaten? Hvem er den rikeste advokaten? Hvem er den rikeste ordføreren? Hvem er rikest i LO? Hvem er den rikeste journalisten? Er det bare jeg som er lei av alt hysteriet rundt skattelistene? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja,det er jo blitt et hysteri rundt skattelistene men greier ikke å irritere meg over det.Jeg er så opptatt av å sjekke skattelistene. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nysgjerrige... missunnelige nordmenn! Blir dårlig jeg... Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 La merke til dette på vg sin side ja, utrolig irriterende, hvem er rikest X. Så rik er X. Osv. Hater slik journalisme. Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Så sykelig unødvendig med alt det maset. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hysteriet rundt skattelistene er helt latterlig. 'Dagens dummeste'-premien må dog gå til redaktøren i Dagbladet som prøvde seg på en slags lederartikkel der han gjorde rede for hvor 'viktig' det var for dem å både sjekke skattelister og ikke minst la leserne søke selv - via Dagbladets nettsider selvfølgelig. En tynnere unnskyldning for å rettferdiggjøre at de tjener store summer i reklame på 'gratis innhold' som skattelistene faktiske er når folk søker på Dagbladet sine sider istedet for på skatteetaten sine (noe man fint kan) har jeg sjelden sett. Patetisk rett og slett. Heldigvis ble han satt på plass av leserne; hundrevis av kommentarer til den aktuelle saken dukket opp i løpet av et par timer. Nesten samtlige lo av hans forsøk på å gjøre skattesøk til en 'prinsipiell viktig' sak. Det er ren kikking og gratis innhold til nettavisene. Utover dette har det fint lite for seg. Her er artikkelen - se og le. Jeg hadde helt vondt i magen etter å ha lest den - det er noe av det mest komiske og tafatte jeg har lest på år og dag :!: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/11/514730.html Endret 13. oktober 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Dette er faen meg så jævla barnslig! Skammer meg over at folk kan være så jævla barnslige at de må inn og se på hva kollegaen tjente. Da jeg gikk på barneskolen så var det faktisk noen folk som printet ut skattelistene og brukte dem mot de som hadde foreldre so ikke tjente like mye som dems. Altså rikingene gikk å lo av innvadrerene som ikke tjente like mye. Skattelistene fører søren meg ikke til mye positivt. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg skjønner ikke helt hvorfor skattelistene skal offentliggjøres, jeg trodde privatøkonomi var nettopp det, en privat ting. Hvilken nytte har vi egentlig av å offentliggjøre skattelister og sånn, annet enn å generere masser av misunnelse og tabloidoverskrifter? De er jo uansett så fulle av feil at de er nesten ikke til å stole på. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vil heller ha fri tilgang til alkohol døgnet rundt, hvor jeg vil. Men nei DET går jo ikke an. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hva har naboen min med hva jeg tjener i året å gjøre? Hva har i det hele tatt folk med hva jeg tjener? Den er jo også full av feil, så akn ikke skjønne hvordan skattelistene kan være til nytte. Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Enig, offentlig gjøring av skattelistene har jo INGENTING godt for seg, viss naboen absolutt vill vite hva jeg tjener så kan han vell komme og spørre meg selv. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vil heller ha fri tilgang til alkohol døgnet rundt, hvor jeg vil. Men nei DET går jo ikke an. Og jeg vil ha en toalettskål i massivt gull, med ornamenter, rosemaling og innebygget mp3-spiller. Men får jeg det? Nei. Fra spøk til Halvor, skattelistene burde ikke være offentlige i det hele tatt. Finnes det noen praktisk grunn til at de faktisk er det? At disse ligger ute til offentlig innsyn kan skape en del problemer. La oss si at f.eks. østeuropeisk mafia leter etter sitt neste kidnappingsoffer. Hvor tror du de sjekker først for å finne de mest bemidlede i samfunnet? Vi har vel ikke hatt mange tilfeller av slik kidnapping av nordmenn, men jeg frykter at det kommer. Og skattelistene er kjeltringenes hjelpemiddel nummer en. Og jeg har lurt på hvilke andre land som legger ut slik informasjon til allmenn forlystelse. Magefølelsen min sier at det ikke er mange. Noen som vet? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Fra spøk til Halvor, skattelistene burde ikke være offentlige i det hele tatt. Finnes det noen praktisk grunn til at de faktisk er det? Skattelistene er da ikke offentlige... Good luck med å finne min inntekt i allefall Har ennå til gode å se at det stemmer. Ett år kona gikk skole, så jobbet hun ganske mye ved siden av. Sto oppført med 2000,- i inntekt... hadde over 80.000 reelt. Hos meg mangler det som regel 50-100.000,- og jeg har nesten ikke no fradrag eller noe som kan forklare det. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hos meg mangler det som regel 50-100.000,- og jeg har nesten ikke no fradrag eller noe som kan forklare det. Mistefradrag (kr. 63800) pluss litt rentefradrag på lån...? Skattelistene er da ikke offentlige... De er offentliggjorte og da er de...? Endret 17. oktober 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Double_X Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Offentliggjøring av skattelistene bygger under sjalusien, misunnelsen og styrker kikkermentaliten i det norske folk. Tull og tøys å offentliggjøre dem mens media lager kjempesaker ut av hvem som står på topp og hvem som står på bunn... dårlig gjort og helt unødvendig. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hos meg mangler det som regel 50-100.000,- og jeg har nesten ikke no fradrag eller noe som kan forklare det. Mistefradrag (kr. 63800) pluss litt rentefradrag på lån...? Skattelistene er da ikke offentlige... De er offentliggjorte og da er de...? Så når jeg sier jeg ikke har noen fradrag eller noe som kan forklare masse mangel, så sier du at det har jeg som jeg ikke har regnet med? Okay... De er offentliggjorte og da er de...feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå