loathsome Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Leste du følgende, JFM? https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9705540 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er vel også vanlig at alle svindlere ber "ofrene" sine bruke Western Union.... Lenke til kommentar
pakke Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Takk for gode svar, ble litt klokere nå ja. Tror ikke jeg tar sjansen. Legger til at jeg har sett vedkommende på webcam, hun opererer med fullt navn. Men tar Pakke`s og deres råd og lar dette ligge dødt.. Er i skrivendestund vettskremt, siden jeg hadde tenkt å reise ned til Ghana i November.. Mvh Ps: PAKKE: Jeg benyttet meg av Western Union.... Jeg kan med 100% sikkerhet garantere deg at hennes fulle navn er et annet enn det du har fått oppgitt. At du har sett henne på webcam er absolutt ingen garanti for at annen informasjon hun har gitt deg er korrekt. Det finnes mange kvinnelige svindlere, og det er vanlig at svindlerne opererer i grupper. Jenta du har sett på webcam er ikke nødvendigvis den samme personen som du snakker med ellers. Skjønner dette kan være tungt å svelge, men ja, bryt kontakten med en gang. Bare la være å skrive noe mer, ikke prøv å forklare deg ovenfor henne eller fortelle at du har gjennomskuet bløffen. Alle antydninger ovenfor svindlerne vil besvares med en haug av finurlige bortforklaringer som kan fremstå som troverdige dersom du har snev av tvil om at dette er noe annet enn svindel. Håper ikke du har tapt så altfor mange penger, men det er det uansett lite å gjøre med nå. Fokuser heller på å komme deg videre. Hvis du vil kan jeg sette deg i kontakt med noen folk som har mye kompetanse på området og som kan hjelpe til dersom du lurer på noe. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Er vel også vanlig at alle svindlere ber "ofrene" sine bruke Western Union.... Var en fyr som prøvde å svindle meg med å at han absolutt skulle bruke Western Union istedet for Paypall, men var heldigvis ikke så lettlurt Til trådstarter: Ikke la deg lure, kunne lukte scam i lang vei da jeg leste det. . . Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 du kan vell fint dra til ghana i November. MEN IKKE DRA ALENE! Ikke gi henne noe form for penger..... Lenke til kommentar
pakke Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 du kan vell fint dra til ghana i November. Nei. MEN IKKE DRA ALENE! Det hjelper ikke å dra med en delegasjon på 10 stykker om man likevel blir møtt av pistolmenn. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ikke send penger, ikke reis ned, kutt all kontakt. QFT. selv om det er tungt å svelge nå så kutt absolutt all kontakt med henne. Lenke til kommentar
butare Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 du kan vell fint dra til ghana i November. MEN IKKE DRA ALENE!Ikke gi henne noe form for penger..... Dette forslaget er tåpelig. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dette forslaget er tåpelig. kan jo besøke plassen uten å besøke hu... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 kan jo besøke plassen uten å besøke hu... fordi...? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 fordi...? syns han snakka til at han uansett skulle dit jeg da Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 kan jo besøke plassen uten å besøke hu... fordi...? Ghana er en fin plass det. Var der selv for ett par år siden. Men skulle jeg først reist til Afrika, så hadde jeg nok valgt en annen plass. Grunnen til at jeg var i Ghana var fordi foreldrene til dama jobbet der. Fine strender, masse kule slott å sånn. Men mye gale folk. Huset vi bodde i hadde høye murer rundt hele huset med piggtråd på toppen, å vakter med gunnere Lenke til kommentar
butare Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har jobbet i to perioder i Afrika. Bodd der nede av den grunn. Afrika er en fantastisk verdensdel. Anbefaler alle en ferietur der. Øst Afrika er helt utrolig. Men du skal være temmelig blåøyd for ikke skjønne at en kan havne i trøbbel der. Men det kan du forsåvidt over hele verden. Afrikanere er veldig vennlige og gjestfrie. Men vær forsiktig. Ble lurt en gang i Nairobi. Nesten flaut. Burde skjønt det var noe galt når vi fikk så god vekslingskurs. Grådigheten lenge leve. Uansett...vi ble lurt for 100 USD. Grunnen til at det kanskje gikk så greit med oss, var nok at vi aksepterte tapet, og stakk. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Både Ghana, Nigeria og andre afrikanske land er helt sikkert kjempefine å besøke, men jeg har mine tvil om hvorvidt trådstarter ønsker reisetips i regionen, omstendighetene tatt i betraktning. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hvordan scamme en scammer! Say no more! Lenke til kommentar
pakke Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Say no more! Jeg kan ikke la være når du først har brakt opp temaet: Hvordan lure en svindler til å spikke en fullsize commodore 64 til deg, reise Afrika rundt på jakt etter ikke-eksisterende pengesekk, m.m. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg fikk en svindel-mail for en måneds tid siden. Da unnlot jeg bare å svare. Men etter å ha kikket på de linkene dere kom med, frister det veldig å komme med en unnskyldning for ikke å ha svart før, og få dem til å gjøre noe morsomt Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg fikk en svindel-mail for en måneds tid siden. Da unnlot jeg bare å svare. Men etter å ha kikket på de linkene dere kom med, frister det veldig å komme med en unnskyldning for ikke å ha svart før, og få dem til å gjøre noe morsomt Sjansen er STOR for at de sender ut mailer til mange tusen folk, og ikke legger merke til om du bruker 2 år på å svare.. Men de kan jo reagere på datoen likevel, så start med en kort setning med "sorry for my late reply" eller noe, og get down to business 419eater har utrolig mange morsomme bilder, leste en del der for 2-3 år siden.. Ler meg skakk av voksne folk med fisk på hodet Lenke til kommentar
frenzo66 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Svare så godt jeg kan, sendt 600 kr til henne via WU. Tar til meg alt dere har skrevet, jeg kommer ikke til ¨: - reise ned til Ghana - sende penger - prate med henne Jenta har faktisk en profil på moteplassen.no, der jeg fikk øye på henne. Er selvsagt skuffa over at dette kan være en svindel. Siden jeg er en sympatisk kar og kunne sendt titalls tusen til henne.. Men nå er jeg bare glad det hele er over! Takk igjen! Lenke til kommentar
pakke Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 600 spenn og litt skuffelse kommer du over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå