Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska i ei jente fra Ghana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høres ut som om det er mer enn forelskelse ut å går så lenge DU SKAL HA HU TIL NORGE :p

Hu kan være i norge 3mnd på ferie uten at man trenger å søke tilatelse...

skal hu flytte hit for godt, så trenger man ikke å bestemt forlove seg eller noe... Det er fult mulgi for henne å flytte til Norge...

Lenke til kommentar

Saken er det, at jeg skulle ha møtt henne. Vennskapet har dukket opp over nett, og deretter utviklet seg til litt mer. Det er snakk om mye penger for å få henne hit til Norge, bare for en liten ferie. 5000 dollar for tillatelse for å reise ut av landet, da er ikke flybiletten etc inkl. Dette høre urimelig ut??!

Deretter har hun tenkt og studere på universitet/høgskole i Oslo, hvordan er prosessen der? Har vært på Udi`s sider, men blir altfor mye informasjon på en gang.

Noen som vet om Ghana er ett trygt land å reise til helt alene? Byen heter Tema.

Takk

Litt tilleggs informasjon: Jenta er 21, 3 årig vidregående, snakker flytende engelsk, dårlig økonomi. Har ca 60 dollar i mnd.. Famillie på 10 stk.. 8 barn.

Og hvor forsvarlig er det av meg å sende penger til henne? skal jeg sende litt av gangen eller høyere beløper?

Lenke til kommentar

Ikke send penger, ikke reis ned, kutt all kontakt.

Dette er en velkjent svindel. Det finnes eksempler på at folk har reist nedover i den tro at de skal møte sitt livs store kjærlighet, bare for å bli kidnappet, utpresset og drept av ikke fullt så uskyldige banditter. Alle forsinkelser og avgifter du får høre om er oppspinn, akkurat som alt annet du blir fortalt. Tenk på det, familien lever på 60 dollar i måneden men hun har likevel tid og penger til å flørte på nettet?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jepp, pakke har rett. Sorry frenzo66, du har blitt lurt.

Dette er klassisk "nigeriasvindel". Din kjærlighet der nede har nok kontakt med en drøss andre nordmenn, som hun også har store planer med. Planene går imidlertid ut på at hun forkynner sin kjærlighet, og ber om spenn til et eller annet. Dessverre. Du tenker kanskje "-men hun er ikke sånn!". Vel, det er meningen hennes at du skal tenke slik. Hvis ikke ville hun vært en usedvanlig dårlig svindler. Sjansene for at hun faktisk har forelsket seg i beikfeit nordmann er nærmest ikke tilstedeværende.

Så; bryt all kontakt. Ikke annet å gjøre. Ta ikke sjansen, du blir lurt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får av og til slike "jenter" fra utlandet som plutselig er interessert i meg. Jeg pleier å spille med en god stund, for pur underholdning :p

Vedlagt følger en nylig idiot som prøver å lure meg:

Hi my new friend :-)

Im glad to see that you have decided to reply,I see it is very short letter.

It is all right because you are astonished to get my letter.

I want you to know that I have only good intentions and I have not any secrets.

The thing is that I will work in your country for three months or so and

I would like to meet a nice man to fall in love or just be closest friends.

I don't want to live in Russia because I have not any chances here,

it is hardly possible to explain from first time but I want you to know my plans.

I will work in any shop, bar or restaurant the agency that

i am going through will suggest me some locations.

It will be my choice in the end as to what option to go for.

So I will have a simple work till I improve my English. And I can choose any

town of your area,agency will only help me to get a visa

and all travel documents + some suggested placed to work in.

My best friend last year met the man from the USA when she worked there for three months, too.

She had two jobs. From morning till 4 pm she worked in amusement park

and after it she worked as a waitress in some bar till midnight.

She was very tired of course but made very good money there.

It is special programm for young people who wants to work abroad and I think it is the right way for me ,

I am lost here,and I think that I look pretty enough to find a better place .I want to repeat the same way,it is

only my chance to meet a nice man.I want to work in USA or in Europe or any

nice country. I am full of plans and different dreams and I want to share my

life with good man because I'm also full of love and tenderness,I know that

I am not so beautiful like Hollywood Princess but I do hope to meet my Prince and

I am sure he will be not be disappoined to meet me in the real life!

This is why I am going to go through the same way.

Well,I will close this letter and I do hope to get your reply.

I will leave russia in two weeks or so (I can't tell you everything exactly

right now) and I would like tobe sure that I have the man who waits for me there.

I will work all day and I want to find a man to spend all free time together to get to know each other better.

if you have any interest to meet me I will be more than happy to meet you too.

I will tell you all details about me and my life if you like my pictures and

want to meet me! please send picture of you too!

I write to you with my new mailbox [email protected], please write

letters now only on this mailbox.

I will wait your next letter.

Kiss you , Valeriya (this is my name)!

Et lite søk på en tilfeldig linje fra e-posten vil gi svar på det meste - SCAM, SCAM og atter SCAM! Beklager, men du er garantert, 100% blitt lurt. Bryt all kontakt umiddelbart!

--

En gang klarte faktisk meg og en venn og få ut 50$ av en slik svindler :D

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Saken er det, at jeg skulle ha møtt henne. Vennskapet har dukket opp over nett, og deretter utviklet seg til litt mer. Det er snakk om mye penger for å få henne hit til Norge, bare for en liten ferie. 5000 dollar for tillatelse for å reise ut av landet, da er ikke flybiletten etc inkl. Dette høre urimelig ut??!

Deretter har hun tenkt og studere på universitet/høgskole i Oslo, hvordan er prosessen der? Har vært på Udi`s sider, men blir altfor mye informasjon på en gang.

Noen som vet om Ghana er ett trygt land å reise til helt alene? Byen heter Tema.

Takk

Litt tilleggs informasjon: Jenta er 21, 3 årig vidregående, snakker flytende engelsk, dårlig økonomi. Har ca 60 dollar i mnd.. Famillie på 10 stk.. 8 barn.

Og hvor forsvarlig er det av meg å sende penger til henne? skal jeg sende litt av gangen eller høyere beløper?

Dette er nok dessverre svindel. Bor i USA, og i våres var det et program om dette på tv her borte. Det var bøtter med amerikanere som hadde funnet seg damer i Afrika via nett. Når damene skulle reise over dammen, kom de plutselig med all slags unnskyldninger på at trengte penger før de kunne komme . Akkurat som i ditt tilfelle. Ta deg sammen og ikke gjør noe dumt. Gi ikke en krone. Gi ikke opp noen for for info til henne. Dette inkludert bankkonto, kopi av pass eller annet!

By the way..."Damene" i historien fra USA, viste seg være menn. Tv teamet som laget historien klarte oppspore (lure) dem. De sendte penger via et eller annet selskap. Så reiste de til Afrika. Personen som hentet ut pengene var en mann. I Politi avhør innrømmet han det meste senere.

Lenke til kommentar

"Damene" vet utmerket godt hvilke tråder de skal trekke i, så at noen forelsker seg i dem er ikke uvanlig. De serverer sweet talk som mange finner så smigrende at det er vanskelig å la være å la seg rive med, selv om man innerst inne kanskje skjønner at alt er løgn. Når noen først har blitt forelska er det også veldig lett for svindlerne å dra opplegget ut i det uendelige, og få lurt til seg masse penger ved gjentatte anledninger. Det gjør det jo ekstra kjipt for offeret, som til syvende og sist ikke bare har tapt penger, men også blitt lurt til å få følelser for en person som ikke eksisterer. Av den grunn synes jeg disse dating-svindlene er hakket ondere enn standard nigeria-svindel.

I tillegg til at offere har blitt drept som jeg nevnte tidligere, finnes det også eksempler på at folk har begått selvmord etter å ha blitt svindlet på denne måten.

De ber deg som regel om å overføre penger via wire transfer-firmaer, fordi overføringene da ikke kan spores tilbake til noe navn. Pengene går ikke inn på noen konto, men kan hentes ut i en lokal filial der man kun trenger å vise legitimasjon og oppgi et passord e.l. Når du har betalt er det ingen vei tilbake. Det vanligste er at de ber deg overføre via Western Union, men også MoneyGram er hyppig brukt. At de ber om penger er dog i seg selv en varsellampe du bør være obs på.

Hmmm ... må være kjipt om du faktisk er forelska i denne damen (mannen) fra Ghana (USA) som ikke eksisterer, frenzo66

Skal ikke se bort fra at Ghana faktisk er landet det opereres fra, Vest-Afrika er overrepresentert i denne "bransjen".

Lenke til kommentar

Takk for gode svar, ble litt klokere nå ja. Tror ikke jeg tar sjansen. Legger til at jeg har sett vedkommende på webcam, hun opererer med fullt navn. Men tar Pakke`s og deres råd og lar dette ligge dødt..

Er i skrivendestund vettskremt, siden jeg hadde tenkt å reise ned til Ghana i November..

Mvh

Ps: PAKKE: Jeg benyttet meg av Western Union....

Endret av frenzo66
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...